Anasınıfında duygular köşesi

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Anasınıfında duygular köşesi
Mutlu muyuz? Üzgün müyüz? Yoksa şaşkın mı? Her gün farklı bir ruh halindeyiz. Duygularımızla alakalı etkinlikleri yaparken günlük duygusal değişimlerden faydalanma tercihinde bulunulabilinir. Kişiler güne başlarken nasıl hisseder, gün bitiminde nasıl hisseder, gün içindeki olaylar onlara nasıl hissettirir gibi sorulara cevap bularak duygular konusunda farklı etkinlikler yaptırabiliriz. Duygular konusunda en önemli açığa vurumu yakalamak için ise çocuklara bugün sabah kalktığınız zaman nasıl hissediyordunuz? Seni mutlu eden bir şey oldu mu? Ya da seni üzen bir şey oldu mu gibi pek çok farklı soru sorabilirsiniz. Duygular konusunda etkinlik gerçekleştirirken dramadan faydalanmak da mantıklı seçenekler arasında kendini göstermektedir.
d0f184681c1ec22244a08e3d36228339--feelings.jpg

Drama etkinliği yaparken çocukları farklı olaylar içinde yaşatmak fayda sağlayabilecektir. Olayların içinde yaşatacağınız kurgu ya da öykülemeyi gerçekleştirerek bambaşka dünyalarda çocukları farklı hissettirebilirsiniz.
yüzler.jpg

Üst resimdeki kuklalardan faydalanarak öykü anlatma etkinliğini gerçekleştirebilirsiniz. Çocuklara kukla yaptırmayı sanat etkinliğinde düşünerek onların günlük duygu boşalımlarını günün erken saatlerinde gerçekleştirebilmelerine imkan tanıyabilirsiniz.
Duygularla alakalı öyküler: Çocuklara şimdi size söylediğim nesnelermiş gibi davranın diyerek dramaya giriş yapabiliriz. Çocuklar şimdi hepiniz güneşsiniz. Hava çok güzel. Herkesi ısıtıyorsunuz. Nasıl hissedersiniz diye sorulur. Güneş gibi etrafta gezinin ve nasıl hissediyorsanız o şekilde heykel olun denilebilinir. Bulut olun gökyüzünüzdesiniz. Nasıl bir bulutsunuz hayal edin denilerek sırayla söz hakkı verilir. Gökyüzünde bir bulut iken nasıl bir buluttun, ne renktin, hava nasıldı, nasıl hissettin gibi sorular sorulur. Mesela hava ılık mıydı? Şimşek çaktı mı? Yağmur yağdı mı gibi sorular sorarak bilemeyen çocuklara ipucu verilebilir?

Yüz ifadeleri yere kapalı konularak çocukların bu kapalı yüz ifadelerinden birini seçmesi istenerek tiyatro tarzı bir çalışma yaptırılabilinir. Tiyatroyu canlandıran öğrenci taklit yaparak diğerlerinin onun duygularını keşfetmesine rehberlik edilir. Diğerleri öğrencinin neler hissettiğini resmederek doğru yüz ifadesini seçip seçmediklerine yardımcı olunur. Yüz ifadesini doğru bilenlere yüzlerine istedikleri bir şey çizme ya da ödül kartı takma şeklinde ödüllendirme gerçekleştirerek çocukların doğru bildikleri bir şey karşısında nasıl hissedecekleri kavratılır. Sonra ödül alanlara nasıl hissettiniz diye sorulur. Ödül alamayanlara bilemediğin için ödül alamadın sence bu nasıl bir duygu diye sorularak duygular konusu gün içindeki bir çok etkinlikle bütünleştirilir.
 
Geri
Üst