Before - After ile Simple Past ve Past Perfect

  • Konbuyu başlatan Bilge Gökçen
Bilge Gökçen

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
before kullanımı after before kullanımı after
Past Perfect Tense Türkçe'de miş'li geçmiş zaman olarak ifade edilir.

İngilizce dilbilgisinde Past Perfect Tense geçmişte ardarda gerçekleşmiş iki olaydan daha önce olanını anlatmak için kullanılır. Bu eylemlerden, daha sonra yani ikinci sırada gerçekleşeni Simple Past Tense ile ifade edilir.

Yani iki olay meydana geliyor.

1. olay önce olan --> Past Perfect

2. olay sonra olan --> Simple Past

After ve Before başka zamanlarda da kullanılır, ben burada özellikle geçmiş zamanlı cümlelerde kullanımı üzerinde duracağım:

AFTER

After + Past Perfect , Simple Past

Cümlede hangi eylemin önce olduğunu anlatıyorum, AFTER yani "sonra" bağlacını Past Perfect ile kullanıyorum.

After he had run 2 kilometres, he took a shower.
(2 km. koştuktan sonra, duş aldı)


BEFORE

Before + Simple Past, Past Perfect

Cümlede hangi eylemin sonra olduğunu vurguluyorum, BEFORE yani "önce" bağlacını Simple Past ile kullanıyorum.

Before he took a shower, he had run 2 kilometres.
(Duş almadan önce, 2 km. koştu)


Not:

Genellikle before ile after olayların meydana geliş sıralarını zaten belli ettiği için Past Perfect kullanılmasına gerek duyulmayabilir. Ancak halen liselerde sınavlarda bu şekilde sorulmaya devam ettiği için ben de böyle açıklama yaptım.

Yani:

He took a shower after he ran 2 kilometres.

derseniz de zaten duş alma işinin 2 km. koştuktan sonra yapıldığını AFTER bağlacı ile anlatmış olursunuz.


Bu demek değil ki Past Perfect gereksiz:

Tam tersine önemli bir zamandır, yine amacı geçmişteki iki olaydan birinin DAHA ÖNCE gerçekleşmiş olduğunu anlatır:

My brother didn't come with us to visit the museum because he had seen there before.
(Kardeşim bizimle müzeyi gezmeye gelmek istemedi çünkü daha önce orayı görmüştü)

Gelmek istemedi --> Geçmiş zaman, Görmüştü --> Simple Past'ın 1 derece geçmişi



Kendi anlatımımdır, kaynak göstermeden kullanmayınız.

Sevgiler,

NeMeSiS
 
NaZMeLeK

NaZMeLeK

Yeni Üye
Üye
it's perfect.thank you for what you've done!!!

ben ingilizce öğretmenliğinde okuyorum.canada'da da öğrenim gördüm..soru varsa ve ya herhangi bir konuda yardıma ihtiyaç varsa hazırım..
 
M

Misafir Melek

Forum Okuru
siteyi beqendim

qerçekten cok qüzel bi site tşkler çok qüzel olmuş
 
M

Misafir Melek

Forum Okuru
harikaaa

tek kelimeyle muhteşem bir site her şey için teşekkürler
 
A

abdullah

Forum Okuru
alıştırma warsa yollarmısınız

Alıştıma varsa yolayın :D
 
M

Muhiddin Yılmaz

Forum Okuru
really good

melekler mekanı demişler doğru demişler bir meleğin yapabileceği bir paylaşım yapmışsınız çık teşekkür ediyorum esenlikle kalın.
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
benim sınavım var after before konusunda yardım edermisin anlamadım
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
kardesim saolsun iyi olmus emegie saglik

not: 1 -2 ornek cogaltsan iyi olurdu :)
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
merhabalar ben Işık üni.hazırlık sınıfındayım bana acilen essay yazarken hangi tense leri ne şekilde kullanmalıyım özellikle opinion essay nasıl yazmalıyım açıklarsanız çok sevinirim
 
I

ILoveYou

Forum Okuru
Acaba bu konuyla ilgili birkaç örnek daha alabilir miyim ya da daha açıklayıcı bir örnek alabirlir miyim ?
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
Verry good thank you ... alıştırma var mı yarın yazılım vaar 7.sınıf lütfen yardım
 
K

Kubracn

Forum Okuru
NaZMeLeK' Alıntı:
it's perfect.thank you for what you've done!!!

ben ingilizce öğretmenliğinde okuyorum.canada'da da öğrenim gördüm..soru varsa ve ya herhangi bir konuda yardıma ihtiyaç varsa hazırım..
benim yardıma ihtiyacım var
 
F

Fatma35648

Forum Okuru
NaZMeLeK' Alıntı:
it's perfect.thank you for what you've done!!!

ben ingilizce öğretmenliğinde okuyorum.canada'da da öğrenim gördüm..soru varsa ve ya herhangi bir konuda yardıma ihtiyaç varsa hazırım..
ya şimdi şöyle değil mi after da ilk olayı önnce yazacağız. beforede ise son olayı önce yazacağız değil mi? ACİL CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRM :):):):):)
 
M

merhaba!

Forum Okuru
arkadaşlar bazı yerlerd before ve afterden sonra eğer fiil geliyorsa - ing takısı almalıdır diyo sizce doğru mu?
 

Benzer Konular


Üst