Değerlerimizden sevgi ve hoşgörüyle alakalı etkinlikler

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Değerlerimizden sevgi ve hoşgörüyle alakalı etkinlikler
Anasınıfı etkinliklerinde değerler eğitimi kavramlarını verebilmek büyük başarı ister. Değerlere saygıyı, sevgiyi öğretebilmek somutlaştırmayla gerçekleştirileceği için öğrenciler açısından bunu kavramayı kolaylaştıracaktır. Sevgi, saygı, hoşgörü, alçakgönüllük gibi pek çok değerimizi sevgili miniklerimize öğretirken neler yapabilirizi sizlerle paylaşmak ümidiyle buradayım. Etkinlik olarak sınıfta uygulamalı olarak gerçekleştirdiğim değer ve etkinlik bütünlüklerini kısa örnekler eşliğinde sizlere sunmaktan zevk duyacağım.


Mesela sevgi konusunu ele alalım. Bu kavramı verirken birini mutlu etmekten hoşlanır mısınız? Hediyeleşmek sizce güzel midir gibi basit sorular sorarak serbest zaman çalışması yaptırabiliriz. Parmak boya, bilye, A4 kağıdı ve küçük bir ayakkabı kutusuyla harika bir etkinlik anlatacağım sizlere. Öğrencilerimize bilyeler ve parmak boyalarla sihirli ve renkli bir resim yapacağımızı anlatarak işe koyulalım. Misketleri parmak boya ile boyayıp ayakkabı kutusu içine yerleştirdiğimiz A4 kağıdı üzerine bırakalım. Kutuyu aşağı ve yukarı hareket ettirip bilyelerin hareketiyle A4 kağıdını renklendirme gayretine girelim. Böylece en sevdiğimiz arkadaşımızı elde ettiğimiz resimi hediye ederek işe koyulabiliriz.


Ya da hamurlardan istediğimiz renk bir hamur seçelim. Bu hamurla hazırlayacağımız güzel bir pasta ya da yemeği sevdiğimiz arkadaşımıza hediye edelim. Hem onu mutlu etmiş oluruz; hem de güzel yemekleri yaparken arkadaşlarımızla birlikte sevgi dolu bir etkinlik saati gerçekleştirmiş oluruz. Bunun sonunda herkesin birbirine ellerine sağlık demesine rehber olarak anne, babaanne ya da anneanne için bu kelimeyi söyleme alışkanlığı kazandırılmış olur.


Hoşgörü kavramı içinde aşağıdaki açıklamalar size yol gösterici olabilecektir.


Öğretmen sınıfa elinde iki çocuğun kavga ettiğini gösteren resim ile girer. Bu resimde gördükleriyle ilgili bir soru soracağını ancak kimsenin bu soruya sesli olarak cevap vermemesi gerektiğini söyler. Sonra resmi gösterir.
kavga.jpg

*Sizce resimdeki bu iki çocuk neden kavga ediyor sorusunu yöneltir ve düşünmeleri için zaman verir.

*Çocuklara neden kavga ettiklerine dair düşüncelerini resmetmeleri için kağıtlar verilir ve her çocuk çizdiği resmi anlatacak denilir. Drama etkinliği yapılarak resimler canlandırılabilinir.

*Gerçek hayatta hiç bu gibi kavgalar edip etmedikleri sorularak bu konuda konuşmak isteyene söz hakkı verilir.


39f61ddd98b87e98597ca4fd34674f91.jpg
20150511_135358.jpg
bagcilar-anaokulu-degerler-egitimi.png
SANY00111.jpg
 
Geri
Üst