Doğum sonrası göbek nasıl eritilir ?

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Doğum sonrası kaygılar gebeliğin sonlarına doğru her anne adayında başlar. Fazla kilolarımdan nasıl kurtulurum, karnım eski haline dönecekmi, eskisi kadar fit bir görünüme sahip olacakmıyım ? Anne adaylarını endişelendiren doğum sonrası problemler. Gebelik süreci vücutta bir çok değişiklik meyadana getirsede doğum sonrası vücudunuzu hızla torparlamak mümkün ! Doğumdan sonra ve hatta gebelikte bile en az 6 ay sıkı bir diyete girmeyin . Sadece unlu ve şekerli besinlerle beslenmenizi kısıtlayın ve belli ölçüler koyarak tüketiminizi kontrol altına almaya çalışın.




Doğum sonrası kalan göbek bir anne adayının kabusu. Dokuz Aylık gebelik süresince , anne adayını vücudu ile ilgili değişimler kaygılandırıyor. Hamilelikte değişen vücut yapısı ile anne adayı demoralize olabiliyor . Özellikle fazla kilolar , doğum sonrası kalacak göbek endişe sebebi . Doğum sonrası bir çok kadın , eski formuna kavuşmanın yollarını arıyor. .Sevgili hanımalr doğum sonrası karnınızın toparlanması biraz zaman alıcak . Doğum sonrası karnınızın eski haline gelmesi yani düzleşmesi 9 ay sürebilir. Bu süreçte bebeğinizi bol bol emzirmenizi öneriyoruz. Emzirme balon görünümünde olan göbeğinizin eski haline gelmesine yardımcı olucaktır. Aynı zaman da emzirmek rahmin daralmasını sağlar.

Dokuz ay boyunca bebekle büyüyen karın bölgesi , doğum sonrası elastisini kaybederek gevşiyor ve sarkıyor. Bir çok kadın için estetik görünüm açısın dan kaygı oluşturan bu durum gerçekten çok can sıkıcı. İster kilolu olsun ister zayıf . Gebelik sonrası kalan göbek tüm kadınların ortak sorunu. Hem sezeryan hemde normal doğum da bu durum görülebilmektedir. Doğum sonrası göbek neden olur, doğum sonrası göbek nasıl geçer bu soruların cevabını makalemizin devamın da bulabilirsiniz.

Öncesi ; Doğum sonrası bu göbek yağları nasıl gidecek ? Adlı konumuzu incelemenizi öneriyoruz.





dogum-sonrasi-gobek-jpg.73390 Doğum sonrası göbek nasıl eritilir ? Melekler Mekanı Forum





Doğum sonrası kilo vermemize ragmen karnımızın pelte gibi ve öne çıkıntılı kalmasının en büyük sebebi karında toplanmış olan fazla ödemdir. Özellikle karın bölgesini düzeltebilmek için sadece kilo vermek değil ödem atıcı diyet uygulamak gerekiyor.

Hamilelik süresince en çok karın bölgemizde olmak üzere vücudumuzda çok miktarda su toplanır, yani ödem oluşur. Örneğin ben ikiz kızlarımı taşırken aldığım karnımda taşıdığım ağırlığın yaklaşık 7 kilogramı sadece suydu. Suyu vücuttan atmak en az yağı yakmak kadar zordur. Yağ yakıcı ve metabolizmayı hızlandırıcı bir diyetle ve sporla tabii ki kilo verebilirsiniz. Fakat yağ yakımı ve kilo vermek karında oluşan bu fazlalığı gidermekte yetersiz kalıyor. Yeterince kilo verilse bile çoğu annede karın bir fazlalık olarak kalıyor.

Kadınlarda lohusalık olarak bilinen evre, doğumdan sonra başlayan ve yaklaşık 40 süren bir dönemi kapsamaktadır. Doğum sonrası göbek hizasında olan rahim yaklaşık 4-6 hafta sonra normal boyutuna döner. Karın duvarı ve leğen kemiğinde bulunan bağ dokusu ligamentleri gebelik boyunca yumuşak ve elastik bir hal alır. Bu yumuşaklık ve elastikiyet yaklaşık 4-5 ay sonra gerçek sağlamlığına ulaşır. Bu bölgelerin kas dokusu, elastik büyümeye bağlı hafif aralıklı durumda olabilir. Doğum sonrası uygun olmayan hareketler, bu bölgelerin yaralanmasına sebep olabilir. Leğen kemiğini oluşturan dokular yaklaşık 6 kilo yükle yani (bebek ve anne dokularının kilo artışı) taşımaya bağlı olarak zayıflar. Gebelik boyunca bu bölge doğumda hassasiyet kazanır. Doğumdan sonra yapılacak kegel egzersizleri, leğen kemiğinin kaslarını kuvvetlendirir. Ayrıca Ağrıyı ve oluşan ödemi azaltarak dolaşımı artırır, kas zayıflığını önler. İleride oluşabilecek idrar ve gaita kaçırması da engellenmiş olur. Yapılan egzersizlerle dış genital organda gelişebilecek hemaroid (basur) ve hematom (kan toplanması) rahatsızlıkları engellenebilir. Bu bölgeye yapılacak buz uygulaması tedavisiyle doğum sonrası oluşan ağrılarda giderilmiş olur.

Doğum sonrası sırt ve bel bölgesinde meydana gelebilecek ağrılar için istirahat edilmeli ve gerektiğinde ağrı kesici desteğiyle ağrı oluşması engellenmelidir. Eğer normal doğumda anneye epidural yöntem uygulanmış ise, bu bölgede yüzeysel ağrılar gelişebilir. Böyle bir durumla karşılaşılırsa, nemli sıcak kompres veya buz uygulaması yapılması tavsiye edilir. Göğüs bölgesinde oluşan ağrılar genellikle hatalı emzirme sonucu oluşmaktadır. Yeni doğan hemşiresi tarafından, anneye doğru şekil öğretilmeli, hatalı duruş pozisyonlarına dikkat etmesi sağlanmalıdır. Emzirme yapılırken bel ve sırt bölgesi yastıkla desteklenmelidir. Bebek kucağa alınırken gövdenin aşırı öne eğilmemesi gerekmektedir.

Sezeryan ve spinal anestezi sonrası ağrılar için egzersiz
Sezeryan doğumda yapılan genel anestezi; öksürük, omuz ağrısı, boğaz ağrısı sorunları yaratabilir. Solunum egzersizleri yapılarak bu şikayetler giderilebilir. Gereken durumlarda ağrı kesiciler kullanılabilir. Bağırsağa ait şikayetlerde, gaz problemine yönelik erken zamanda sıvı alımı ve yürüyüş yapılmalıdır. Eğer spinal anestezi yapılmışsa baş ağrısı problemi ile karşılaşılabilir. Bol sıvı alımı desteklenerek, ağrı kesiciler alınmalıdır.

Varis ve hemeroid problemlerinden, bol su ve lifli gıda tüketerek kurtulmanız mümkün
Eğer zor bir doğum gerçekleşmiş ise, şiddetin derecesine bağlı olarak pelvik ve bacak bölgelerinde varis problemi olabilir. Lohusalık döneminden sonra devam eden varislere karşı uygulanacak tedavi, damar cerrahisi tarafından yapılmalıdır. Yüzeysel varisler; varis çorabı, düzenli yürüyüş ve soğuk uygulamalarla kaybolabilir. Doğum sonrası alt bacakta ve ayak bileği bölgelerinde ödem nedeniyle şişlikler oluşabilir. Bu durumda hasta bacaklarını aşağı sarkıtmamalı, bol sıvı alarak proteinli gıdalar tüketmelidir. Doğum öncesi ya da sonrasında hemaroid problemi yaşanabilir. Bol su tüketimi ve lifli gıdalarla birlikte, gerektiğinde hemaroid giderici ilaçlar kullanılabilir. İdrar kesesi doğum esnasında aşırı gerileceğinden doğumdan sonra idrar yapamama zorluğu yaşanabilir. Bebeğin iri olması, zor ve ağrılı bir doğum, bu rahatsızlığa neden olabilir. Doğum sonrası mesane eğitimi verilerek bu sorun çözülebilir.

Bilinçsiz yapılan diyetler süt verimini düşürür
Sütün gelmesi, ilk 24-72 saat içinde başlar ve emzirme sağlandıkça miktarı artar. Destek amaçlı süt arttırıcı çaylar içilebilir. Doğum sonrası memelerde aşırı büyüme, hassasiyet meydana gelmektedir. Emzirme ile bu sorun çözülmediğinde, pompa ile süt boşaltılması sağlanmalı, buz uygulaması ve ilaç tedavisi yapılmalıdır.

Doğum sonrası kilo verme hızı ve zamanı gebelik süresince alınan kilolara bağlı olmaktadır. Hızlı kilo kaybı için yapılan düşük kalorili diyetler annenin süt verimini olumsuz yönde etkileyip, sütü azaltmaktadır. İlk 4 ay, aylık 1 kg zayıflama normal görülmektedir. Anne çok şişmansa, ayda 2 kg kayıp da gözlenebilir. Ancak ayda 2 kg'ın üzerinde zayıflamak, emziren anne için sakıncalıdır. Doktor izniyle hafif yürüyüşler ve düzenli egzersizler yapmak kilo vermeyi çabuklaştıracaktır. Her gün mutlaka et, tavuk veya balıktan biri tüketilmelidir. Günlük 3 litreden fazla su tüketmenin sütü artırıcı bir etkisi olmadığı gibi, şekerli içeceklerden de uzak durulmalıdır. Protein ve kalsiyum açısından süt, yoğurt, peynir ve yumurta gibi besinler tüketilmelidir.

Doğumdan ne kadar sonra göbek gidebilir?

Doğumdan sonra, 'ideal hedef yaşam biçimi değişiklikleri' ve vücuda zarar vermeyen desteklerin yardımıyla vücut, 6 ayda yüzde 10 kadar yağ kaybı sağlar. Bu süre içinde, uygun hareketlilik ve sıvı alımı kazanan anneler vücutlarından su ve kas kaybetmedikleri için verdikleri kiloyu da geri almazlar.

GÖBEK ERİTEN YİYECEKLER VE İÇECEKLER VAR !

Fasulye, nohut, mercimek gibi gıdalar ile kiraz, çilek, vişne gibi küçük meyveler önerilen yiyecekler. Kuru fasulye, böğürtlen, kuru kayısı, kış meyvelerinin taze sıkılmış suları da kilo vermede en etkili yiyecekler olarak sıralanıyor. Bu yiyecekler, sizin tok hissetmenizi sağlar, kilo vermenize yardımcı olur. Bunlardan günde 25 ila 35 gr kadar tüketmeniz gerekir. Eğer yüksek lifli gıdalarla besleniyorsanız, gün içinde doğru dağıtarak oranı ayarlayabilirsiniz. Çok fazla tüketmek şişkinliğe ve rahatsızlığa neden olabilir. Hiç yememek ise doğru değildir. Çok acıktığınız için, belinizi kalınlaştıran çok yağlı, karbonhidrat ya da proteinli yiyeceklere yüklenirsiniz.

Buzlu soğuk su en iyi içecek.. Kalorisizdir, midenizde doygunluk hissine neden olur ve daha az yersiniz. Kan basıncınızın ve adet öncesi dönemi rahat atlatmanızı da sağlar. Buzlu su içtiğinizde, vücudunuz ısınmak için ekstra kalori harcadığı da aklınızın bir kenarında bulunsun.. Zayıflamak için alkolden uzak durun.. Likör ve bira kandaki kortisol seviyesini yükseltir ve yağların göbek çevresinde toplanmasına neden olur. Özellikle içerken yanında yediğiniz cips benzeri yiyecekler kilo almanızın diğer nedenidir..

Kalsiyum kemiklerinizi koruyarak omurgada çatlaklara neden olan osteoporozu engeller. Bu sistem çöktüğünde göbek dışarı fırlar. Eğer 50 yaş civarında veya daha yaşlı bir kadınsanız günde 1500 mg kalsiyum alın. 50 yaş altındaki erkek ve kadınlara günde 1000 mg kalsiyum almaları öneriliyor. Göbek veya bel çevresinden zayıflamak için zayıflama ilaçları kullanmayın. Bu cezbedici ilaçlar egzersiz veya doğru beslenme desteği olmadan hiçbir işe yaramaz. Paranızı yürüyüş ayakkabısı almaya harcamanız daha yararlı olur.

Yere eğimli sabit egzersiz bandı ‘Decline Bench’ jimnastik aletleri içinde en iyisi.. Yer çekimi nedeniyle vücudunuzun üst kısmı altından daha ağırdır. Ayarlanabilir aletle birçok zor hareket yapılabiliyor. Egzersiz aletini minimum 30 derece yere eğimli olacak şekilde kurun. Aletin oturma yerine oturun ve ayaklarınızı ayağınızı tutması için yapılan yere koyun. Yavaşça aletin üzerine doğru uzanın ve ellerinizi başınızın altına koyarak yavaş yavaş doğrulmaya çalışın. Hareketleri sürekli tekrarlayın. Doğum sonrası evde bakım
Doğum sonrası anne kendini iyi hissetse de, yatarak dinlenmesi önerilir. Sık sık idrar yapılması yararlıdır ve idrar yolları enfeksiyonu riskini azaltır. Ayakta alınan ve kese yapılmayan duş vücut için faydalıdır. Yeni anne, 2 hafta sonra sokağa çıkabilir, 3 hafta sonra ev işlerini yapmaya başlayabilir. Ancak ağır eşyaların kaldırılması ve yorucu temizlikler yapılması sakıncalıdır.
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
Benim oğluşumdan sonra göbeğim baya kalmıştı. Çok şükür sonrası emzirme sayesinde geçti gitti. Emzirmeyle beraber düzenli egzersizler yaptım. Bol sıvı tükettim. İnşallah ikinci doğum sonrasıda aynı hassasiyetle devam edip uygulayacam.
 
Üst