Ertesi Gün Hapı İçip Ara Kanama Olanlar

M

MERVE_İST34

Forum Okuru
Selam hanımlar. Korunmasız ilişki ardından dün ertesi gün hapı kullandım ve bugün kahverengi adet gibi olmayan lekelenme oldu. Adet günüme daha 10 gün var. Hapın yan etkisi olabileceğinden eminim fakat sormak istediğim bu lekelenme adet yerine mi geçiyor yoksa beklediğim tarihte adet olur muyum??? Lekelenme sabah daha yoğun şekildeydi akşama doğru azalmaya başladı.


ertesi-gun-hapi-icp-kanama-olan-jpg.84621 Ertesi Gün Hapı İçip Ara Kanama Olanlar Melekler Mekanı Forum





İçtiğime bin pişman oldum. Karnımda sancı, midemde bulantı berbat bir psikoloji içerisindeyim. Evliyim fakat şuan için bebek düşünmüyorum. Ertesi gün hapı kullanan ve bu tarz yan etkiler yaşayıp tecrübe edinen hanımlardan yorum bekliyorum. Umarım hamile değilimdir. Beklenmedik bir hamileliğin psikolojisini yaşamak hiç istemiyorum.
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
Merhaba ilaca bağlı bir kanama yaşamışsın.İlaç herkeste aynı etkiyi sağlamıyor bunu belirteyim. Beklediğin tarihte adet olabilirsinde olmayabilirsinde. Madem bebek düşünmüyorsunuz etkili bir korunma yöntemi tercih edin.Böyle ilaçları kullanarak hormonlarınızı alt üst etmeyin derim. Ayrıca adetiniz beklediğiniz tarihte olmazsa test yapın.
 
G

Güler1980

Forum Okuru
Merhaba arkadaşım. Hapı ilişkiden kaç saat sonra aldın bunun da önemi büyük. Ben birçok kez ertesi gün hapı kullandım. Ve her kullandığımda bu son artık bir daha asla aynı hataya düşmücem dediğim halde!!! Ben de senin gibi kahverengi lekelenme yaşadım iki gün sürdü. Çok korktum ve panik oldum. Benim de adet tarihime epeyce bir süre vardı ve bu neyin nesi şimdi dedim.


Lekelenme durduysa endişelenme. Uzun sürmesi ve sancılı olması kötü. Bu adet olduğun anlamına gelmiyor. Ben adet günümde normal şekilde adet oldum ve içim rahatladı. İlk başta da belirttiğim gibi eğer ilacı en erken süre içerisinde aldıysan hamile kalacağını sanmıyorum.
 
B

bahar bahar

Forum Okuru
Ertesi gün hapını aldıktan 1-2 gün sonra kanamam başladı Hamileik riskim varmı ?]
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Merhaba,

Ertesi gün hapları hormon bazlıdır. Progesteron hormonu içermektedir. Kanama düzensizlikleri ,az yada fazla görülebilir. Adet döngüsün de değişimler ,tekrarlayan kanamalar ertesin hapının yan etkilerinden dir.Adetin normale dönmesi için tekrar ertesi gün hapı kullanılmamalıdır. Hormon düzeyinin normale dönmesiyle , adet tekrar eski düzenine döner.Ertesi gün hapları %100 koruma sağlamaz. Güvenirliği %85-90 dır. Bu yüzden tedbiren test yapmanzı öneriyorum.
 
S

SudeEyLül1

Forum Okuru
Kızlar merhaba yumurtlama gününde ertesi gün hapının etkisi oluyor mu? Nişanlım yanlışlıkla içime boşaldı. 5 saat sonra ertesi gün hapı içtim. Eczaneden ilacı alırken eczacıya sormaya utandım. Yumurtlama gününde hapı kullanan var mı? Düğünüme daha çok var hamile kalmaktan çok korkuyorum. İlacı içeli 3 gün oldu ben de henüz lekelenme olmadı fakat karnım çok ağrıyor. Adet günüme daha 15 gün var.


Karın ağrısı ve mide bulantısına benzer rahatsızlıklar yaşıyor olmak beni tedirgin etti. Adet olacakmışım gibi hissediyor oluşum normal mi? Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim. Ve son olarak ilacın etkisi vücudumdan ne zaman çıkar. Bilgilendirirseniz memnun olurum kızlar:(
 
M

Meltem1979

Forum Okuru
Sude merhaba. Ertesi gün hapı acil bir korunma ilacı ve dolayısıyla yumurtlama günü olsun olmasın her hâlükârda kullanılabiliyor. İlacı mümkün olduğunca erken almak faydalı ve sen de 5 saat sonra içtiğini belirtmişsin ki bu çok iyi bir süre. Ben de ilk 2 saat içerisinde yumurtlama günümde kullanmıştım. 3 gün sonra ara kanama yaşadım. Lekelenme tarzında olan kahverengi akıntım kısa sürdü beklediğim tarifte regl oldum.


Allaha şükür adet düzenim bozulmadı bundan çok korkuyordum. O günden sonra daha fazla dikkat etmeye, bu işin çocuk oyuncağı olmadığını ve şakaya gelmediğini anladım. Ders oldu bana. Hamile kalacağını sanmıyorum. Ella kullananların hamile kaldığına şahit olmadım.
 
B

Begüm6400

Forum Okuru
Offf bu sıkıntıyı şu an ben de yaşıyorum kızlar. Eşim yanlışlıkla içime boşaldığı için ertesi gün hapı içmek zorunda kaldım. İlişkiden 1 gün sonra ilacı içtim. 3 gün sonra ara kanama yaptı. Kıvamlı ve kahverengi ara ara kan şeklinde 2 gün boyunca kesik kesik sürdü; bunun yanı sıra karnımda ağrı ve kramplar oldu.


Adetime 5 gün kaldı. Acaba adet olacak mıyım??? Hep bu soru var kafamın içinde. Adet düzenimin bozulmasından ve daha da kötüsü hamile kalmaktan korkuyorum. Çok duygusalım her an ağlayacak gibiyim sizce bu da ilacın yan etkilerinden biri olabilir mi? Stresten ölmezsem iyidir:(
 
S

Sedadal

Forum Okuru
Merhaba kızlar erkek arkadaşım boşaldımı boşalmadımı emin değiliz oyüzden hap alayım dedim ama sabaha karşı 5 gibi filan beraber olduk sonra akşam oldu uyudum uyandım öğlen ilacı içtim 2 de bi sıkıntı olur mu bilmiyorum ama pembemsi kan geldi içtikten 1 saat sonra filan ağrım Yok bulantım yok ama korkuyorum
 
A

Ayşeeee337

Forum Okuru
Merhaba arkadaşlar ertesi gün hapı içtim birkaç gün sonra kahverengimsi şeklinde lekeler geldi.suan 7. Gün ve hala geliyor sizce bu kadar uzun sürmesi normal mi?
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Ayşeeee337' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar ertesi gün hapı içtim birkaç gün sonra kahverengimsi şeklinde lekeler geldi.suan 7. Gün ve hala geliyor sizce bu kadar uzun sürmesi normal mi?
Merhaba, ertesi gün hapı düzensiz kanamaya neden olabilir. + Ertesi gün hapları % 100 gebelikten korumaz tedbiren gebelik testi yapın ve lekelenme için bir kadın doğum uzmanına görünün.
 
Z

Zyh

Forum Okuru
Adetimden 1-2 gün önce Sevgilimle sürtünme yoluyla ilişkiye girdik, kendisi peçeteye boşalıp peçete ile temizledikten sonra tekrar penisini vajinama değdirdi.sperm bulaşıp bulaşmadığından emin olmadığım için ilk 24 saat içerisinde ella kullandım .Ella kullandıktan sonra kanamam başladı. Bu adet kanaması mı yoksa ilacın yan etkisi mi anlamadım. Adet dönemimdeyim.Kanamam öncekilerden az (ilk iki gün normal denilebilecek kadar idi) ve yan etkide belirtildiği gibi kahverengi değil, kırmızı . Ayrıca bakireyim. Sizce durum nedir arkadaşlar?Adet kanamasımı yoksa ilacın yan etkisimi ayırt edemiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim .
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Adete 2 gün kala tam olmayan birliktelik olmuş ardından kanama gerçekleşmiş. Adet olmuşsunuz .
 
A

AslıKK

Forum Okuru
Ayşeeee337' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar ertesi gün hapı içtim birkaç gün sonra kahverengimsi şeklinde lekeler geldi.suan 7. Gün ve hala geliyor sizce bu kadar uzun sürmesi normal mi?
Ayşe hanım ben de aynını yaşıyorum şu an, ne oldu sonrasında bilgilendirirseniz sevinirim
 
M

Minnak kuş

Forum Okuru
Merhaba hanımlar sevgilimlr ilişkiye girdik bende kullandım adetime daha varken kanamam oldu adet tarihimi normal mi almalıyım yoksa kanamanın olduğu günü mü
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Merhaba , Ertesi gün Hapının işe yarayıp yaramadığını gösteren tek bulgu adetin zamanında gelmesidir. Hapın hemen sonrasında olan kanama ilacın yan etkisi ile oluşabilir.Bu nedenle adetinizde gecikme olursa gebelik tetsi yapınız..
 
Z

zeyneprana788

Forum Okuru
Merhaba erkek arkadaşımla ilk birlikteliğimizde (bakireydim) ertesi gün hapı kullandım. Bir hafta sonra tekrar birlikte olduk ve ilişki esnasında kanamam başladı, çevremdekiler bunun normal olduğunu kızlık zarıyla bi ilgisi olabileceğini söyledi. O gün başlayan kanamam üç gün kahverengimsi bir renkte devam etti bunun regl olabileceğini düşündük fakat reglime daha 2 hafta vardı. Şuanda reglimin üzerinden 10 gün geçmiş durumda ve regl olmuyorum? İçime boşalmadı fakat zevk suyundan şüpheleniyoruz.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Merhaba, ejakülasyon olmadan zevk suyuyla bile gebe kalmak mümkün. İhtimal düşükte olsa imkansız değildir. Gecikmeniz ya ilaç kaynaklı yada gebelikten. Tedbiren gebelik testi yapın. Ertesi gün hapları gebelikten % 100 korumaz.
 
S

Sudesude

Forum Okuru
Ertesi gün hapından sonra adet geciktirici kullanmam gerekiyor,tatile gidecektik adet döngüm çok değişecek hamilelik varsa nasıl anlıycam ,test ne zaman yapılır acaba,başına gelen var mı
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Sudesude' Alıntı:
Ertesi gün hapından sonra adet geciktirici kullanmam gerekiyor,tatile gidecektik adet döngüm çok değişecek hamilelik varsa nasıl anlıycam ,test ne zaman yapılır acaba,başına gelen var mı
Beklenen adetiniz de gecikme varsa test yaparak gebe olup olmadığınızı öğrenebilirsiniz.
 
E

ebuu234

Forum Okuru
merhaba arkadaslar 4 gün önce sevgilimle sürtünmeyle birlikte olduk. vajina üstüne boşaldı. sildim yıkadım ama ne olur ne olmaz diye 2 3 saat sonra ella ertesi gün hapını kullandım. bugun kahverengi akıntıyla karışık kanama oldu. normal adet sancıları gibi ağrılarım oldu 3 4 saat kanama oldu ama şuan kesildi. hap etkisi yüzünden ara kanama mı oldu yoksa adet mi oldum ayırt edemiyorum. adet günüm de yaklaşmıştı. ilk defa hap kullandığım için neyin ne oldugunu anlayamadım
 

Üst