Gebelikte Gereksiz Kilo Almamak İçin Yapılması Gerekenler!

Gebelikte Gereksiz Kilo Almamak İçin Yapılması Gerekenler!
gebelikte fazla kilolar, hamilelikte fazla kilolar, gebelikte aşırı kilo alımı


Sevgili melekler, gebelik dönemi, genellikle kilo alınan hatta kilo alımı abartılan bir dönemdir. Bebeğe yarayacak düşüncesiyle her bulduğunu yiyen ya da etrafındakilerce yedirilen anne adayı için fazla kilolar kaçınılmaz olur. Ancak bu kilolar ilerleyen zaman sürecinde hem bebek hem de anne adayı için sorun haline gelir. Peki gebelik esnasında fazla kilo almamak için nelere dikkat etmek gerekir?



gebelikte-fazla-kilolar.jpg



İşte aşırı kilo alımınızı önleyecek 5 adım.

1-Aşırı Kiloları Önlemek İçin Bol Su İçin.
Sağlıklı bir hamilelik dönemi ve kilo kontrolü için bol su tüketimi en önemli şartlardan biridir. Su, cildi taze tutar, erken doğum riskini düşürür. Kabızlığı önler. Bunların yanında vücudunuzdaki zararlı toksinleri dışarı atmanızı hızlandırır. Taze sıkılmış meyve suları da kilo kontrolü için çok önemlidir.

2-Düzenli Spor Yapın.
Spor sağlık için olmazsa olmazlardandır. Hamilelik döneminde günlük yapacağınız egzersizler hem doğumunuzun daha kolay olmasını sağlar hem de aşırı kilo alımınızı önler. Yapmanız gereken kendinizi fazla yormadan günlük yürüyüşler yapmaktır.

3-Demir Bakımından Zengin Gıdalar Tüketin.
Hamilelik döneminde anne adayları kendilerini aşırı halsiz hisseder. Özellikle kilo kontrolünüze dikkat ederek bir hamilelik dönemi geçirmek istiyorsanız demir seviyenizi mutlaka korumalısınız. Bu nedenle beslenme programınıza demir yönünden zengin sebze ve meyveler eklemeniz gerekmektedir. Doktor kontrolünde, doktor tavsiyesi ile demir takviyesi de alabilirsiniz.

4-Protein Yönünden Zengin Gıdalara Yönelin.
Hamilelik dönemini aşırı kilo almadan geçirmek istiyor ve hamilelik sonrasında aşırı kilolar ile uğraşmak istemiyorsanız beslenme programınızı proteinli gıdalar üzerine kurmalısınız. Fasulye, bezelye, balık, tavuk ve yağsız etler tüketmeniz hem sağlıklı beslenerek aşırı kilo almanızı önler hem de hipertansiyon ve eklampsi gibi gebelik döneminde görülen rahatsızlıkların önlenmesini sağlar.

5-Meyve Tüketimini Artırın.

Hamilelik döneminde hem daha sağlıklı olmak hem de bebeğinizi daha iyi besleyebilmek için vücudunuzun yeteri kadar vitamin almasını sağlamalısınız. Kilo almadan bunu sağlamanın en kolay yolu düzenli şekilde meyve tüketmektir. Her öğün sonrasında ya da öğün aralarında mevsimi olan taze meyveler tüketmeniz sizin açınızdan son derece sağlıklı bir yöntem olacaktır.
 
Üst