Hamile Kalmak Isteyenlerin Yemesi Gerekenler!

Hamile Kalmak Isteyenlerin Yemesi Gerekenler!
hamile kalmak için nasıl beslenmeliyim ,gebe kalmak için nasıl beslenmeliyim,hamile kalmak için neler tüketmeliyim,gebe kalmayı kolaylaştıran besinler,hamile kalmayı kolaylaştıran gıdalar hakkında bilgiler



Gebe kalmaya çalıştığınız dönemde bir kadeh şarap veya bir şişe biranın çok fazla zararı olmayacaktır. Sadece gebe olmadığınıza emin olmanız yeterlidir. Çünkü alkol gelişen bebeğinize zarar verebilir. Bu yüzden yumurtlama dönemi ile adet kanamanızın olacağı süre arasında alkol almamak en doğrusudur. Eğer adetleriniz düzensizse veya gebe kalmada sorun yaşıyorsanız alkolü hayatınızdan tamamen çıkarmanız en iyisidir. Yapılan araştırmalar alkolün gebe kalmaya etkisini net olarak gösterememiştir, ancak az da olsa gebe kalmayı zorlaştırdığı sanılmaktadır.

Kafeini azaltın
Kafeinin gebe kalmayı etkileyip etkilemediğiyle ilgili çalışmalar biraz karışıktır. Düşük doz kafein yani günde 300 mg.'ın altındaki kafein miktarı(yaklaşık 8 bardak kahveye denk gelir) gebe kalmada sorun yaratmaz. Ancak gebe kalmanız zor oluyorsa veya tüp bebek yapılması planlanıyorsa kafeinli içecekler tamamen kesilebilir. Kafein, kan damarlarını büzerek rahme giden kan akımını azaltır ve yumurtanın bırakılmasını zorlaştırabilir.
Kafeini birdenbire bırakmak baş ağrısına neden olabilir. Bu yüzden kafein alışkanlığınız varsa onu yavaş yavaş bırakmanız daha uygun olur. Her gün bir fincan daha az içerek bunu sağlayabilirsiniz. Ayrıca içemediğiniz kahvenin yerine süt koyarsanız vücudunuz için gerekli kalsiyumu da sağlamış olursunuz.

Rafine karbonhidratları tüketirken tekrar düşünün
Karbonhidratlar, listesinde oldukça fazla yer tutar. Ancak bu sizin iyice abartmanızı da gerektirmez. Beyaz ekmek, makarna, beyaz pirinç gibi rafine karbonhidratlar gebe kalmanızı engellemezler ancak genel vücut sağlığınızı etkilerler. Tahılların rafine edilmesiyle 17 anahtar besleyici madde kaybolur. Bunların çoğu da üremeyi destekleyen B vitamini, demir ve antioksidan gibi maddelerdir. Gebe kalmak isteyen bir ın i, tam tahılların da yer aldığı besleyici gıdalardan oluşması gereklidir.

Gıda piramidine göre günde 180 gr tam tahıllardan tüketilmesi gerekir. Kahvaltıda bir kâse tahıl, öğle yemeğinde birkaç tane tam buğday ekmekli sandviç ekmeği ve akşam yemeğinde de tam buğday unundan yapılmış makarna bu miktarı karşılayacaktır. Eğer, çoğu da olduğu gibi, gebe kalmada sorun yaratan polikistik over hastalığınız varsa tam buğday ürünlerine özel bir dikkat göstermeniz gereklidir. Bu hastalıkta, hormonal dengesizlik nedeniyle kan dolaşımındaki insülin düzeyi kötüdür. İnsülin artışının nedeni genelde bu rafine karbonhidratlardır. Polikistik over hastalığı olan lar, rafine karbonhidratlardan fazla yedikleri zaman, kanda insülin salınımları artar ve bu da yumurtalıklarda düzensiz yumurtlamaya yol açabilir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst