Hayrettin Karaman Kürtaj cinayettir haramdır yazısı

SadmiN

♥ Evli Mutlu Çocuklu ♥
Yönetici
Hayrettin Karaman Kürtaj cinayettir haramdır yazısı
?slama, dine göre kürtaj, ve kürtaj?n hükmü ne diyor ? Kürtaj?n islamdaki yeri, islamiyette kürtaj?n yeri nedir ?
?slam f?k?h? alan?nda Türkiye'de en yetkin isim olarak gösterilen Yeni?afak yazar? Hayrettin Karaman, 'Kürtaj cinayettir, haramd?r' dedi.

Bugünkü yaz?s?nda ayetlere de gönderme yapan Karaman, 'Cenînin canl? ve insan oldu?u sabit oldu?u takdirde hiçbir f?k?hç? onun imhâs?na cevaz veremez; çünkü ?slâm'?n nefsi, do?mu? çocu?u ve insan? öldürmeyi kesin olarak yasaklad??? bilinmektedir. Baz? f?k?hç?lar? bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtaj?n belli bir süre içinde câiz oldu?u görü?üne meylettiren sebep bilgi eksikli?idir, bir hadîsi amac?ndan sapt?rmak ve yanl?? yorumlamakt?r' diye yazd?.

kurtaj%20haramdir-3ce.jpg

??te Karaman'?n bugünkü o yaz?s?

Kürtaj cinayettir ve haramd?rDindeki hükmü bak?m?ndan kürtaj, anan?n veya bir ba?kas?n?n maddî veya manevî müdahalesi ile cenînin rahimde veya d??ar? ç?kar?larak öldürülmesidir.

Cenîn, hâmileli?in ilk gününden itibaren hâmile kad?n?n rahmindeki çocuktur.

Özellikle cerrahi t?bb?n geli?mesinden önce ilkel yöntemlerle yap?lan cenîn katli günümüzde, ameliyat ortam?nda ve -genellikle- doktorlar taraf?ndan yap?lmaktad?r.

KÜRTAJIN TAR?H? GEÇM???

Tarihî geçmi?i:

Kur'ân-? Kerim'de ve hadîslerde -muhtemelen nadiren uyguland??? veya hiç uygulanmad??? için- cenînin kasten öldürülmesine temas edilmemi?tir. F?k?h ilmi olu?tu?u ve kitapla?t??? zamanlarda (hicrî birinci asr?n sonlar?ndan itibaren) önce cezâ hukuku bahislerinde cenînin kasten veya kazâ ile öldürülmesi konular? ele al?nm??, daha sonra (müctehid imamlar?n ya?ad??? ve icitihad faâliyetinin yayg?n olarak sürdürüldü?ü ilk dört as?rdan sonra) do?umu önlemek üzere rahimdeki çocu?un belli bir süre içinde imhâ edilmesinin câiz olup olmad??? konusu tart???lm??t?r.

Kur'ân-? Kerim'de "ve'du'l-benât" terimi ile ifade edilen "k?z çocuklar?n diri diri topra?a gömülerek öldürülmesi" cinayetine özel âyetlerle ve aç?kça; cenînin öldürülmesi hâdisesine ise özel terimleriyle de?il, bunu da içine alan genel aç?klamalar yoluyla temas edilmi?tir. Özellikle "haks?z olarak nefsin öldürülmesini yasaklayan" âyetler cenînin katlini de içine almaktad?r.

1. En'âm sûresinde (6/98) Allah Teâlâ'n?n bütün insanlar? tek bir nefisten yaratt???, bu nefsin olu? a?amalar?nda ana rahminin de bulundu?u (nefsin bir müddet ana rahminde kald???) ifade edilmi?tir. Sûrenin 151. âyetinde ise hem çocuklar?n (evlâd) hem de nefsin öldürülmesi ?iddetle yasaklanm??t?r. Cenîn, "nefis" kavram?na kesin, çocuk (veled-evlâd) kavram?na ise ihtimâlli olarak dahildir.

HZ. MUHAMMED'DEN YEM?N ETT?RMES? ?STENM??

2. Mümtehine sûresinde (60/12) Hz. Peygamber'e (s.a.), kad?nlardan baz? suçlar, günahlar ve cinayetler konusunda -bunlar? yapmamak üzere- söz almas?, yemin ettirmesi istenmektedir; bu günahlar ve cinayetler aras?nda "çocuklar?n? öldürmek" de vard?r. Bu âyetteki çocuklara "cenîn" de dahildir.

Hadîslerde do?umu engellemek maksad?yla cenînin kasten imhâ ve katledilmesi konusu geçmemi?tir. Azil konusunu i?lerken zikredilen hadîslerde cenînin imhâ edilmesine de?il, siperm ile yumurtan?n bulu?mas?n? engellemek maksad?yla yap?lan azle "gizli veid" denilmi?tir. Az aç?klanacaka?a??da aç?klanacak olan ve baz? f?k?hç?lar?n "ceninin imhâs?n?n, çocuk dü?ürme ve kürtaj yapt?rman?n câiz oldu?una delîl k?ld?klar? "rûhun üflenmesi" ile ilgili hadîsin ise kürtaj ile uzaktan yak?ndan bir ilgisi yoktur.

CEN?N?N ?MHASI ?K? YÖNDEN ELE ALINMI?TIR


Ba?lay?c? delîl ve kaynaklardan yola ç?karak nesneler, davran??lar ve ili?kilerin dinî hükümlerini (farz, vacib, mendûb, mubah, mekruh, haram... olmalar?n?) aç?klamay? konu edinmi? bulunan f?k?h ilminde cenînin imhâs? iki yönden ele al?nm??t?r: a) câiz olup olmad???, b) kasten veya kazâ yoluyla cenîn imhâ edildi?inde uygulanacak cezâ.
1. Câiz olup olmamas? bak?m?ndan kürtaj:

F?k?hta kürtaj?n, cenînin öldürülmesinin ve çocuk dü?ürmenin câiz olup omad??? ara?t?r?l?rken öncelikle bu nesnenin (ceninin) canl? ve insan olup olmad???n?n tesbiti üzerinde durulmu?tur. Cenînin canl? ve insan oldu?u sabit oldu?u takdirde hiçbir f?k?hç? onun imhâs?na cevaz veremez; çünkü ?slâm'?n nefsi, do?mu? çocu?u ve insan? öldürmeyi kesin olarak yasaklad??? bilinmektedir. Baz? f?k?hç?lar? bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtaj?n belli bir süre içinde câiz oldu?u görü?üne meylettiren sebep bilgi eksikli?idir, bir hadîsi amac?ndan sapt?rmak ve yanl?? yorumlamakt?r, bu f?k?hç?lar?n ya?ad?klar? ça?da kendilerine ula?an "yanl?? t?p ve canl?lar âlemi" bilgisidir.
 
Geri
Üst