Huzursuz bacak sendromuna ne iyi gelir ?

Huzursuz bacak sendromuna ne iyi gelir ?
Huzursuz bacak sendromu. Bir çok insanın şikayetlerini tanımlayamacağı bir rahatsızlık. Geceleri bacaklarda ağrı, seğirme, yanma, sürünme, karıncalanma ve diğer hoş olmayan hisleri tetikleyen kötü anlaşılmamış bir nörolojik bozukluk. Bu durum genelde gece uyurken ve arabayla seyahat ederken uzun süreli yolculuklarda ortaya çıkıyor. Oturduğunuz yerde de aniden gelişebilir. Tanımı biraz zor olan bir hastalık. Yalnız kişinin yaşamını olumsuz derecede etkildediğini belirtelim. Semptomları, her bir kişi için süre ve şiddette değişiklik gösterebilir. Bazı kişiler aralıklı olarak hafif semptomlar yaşarken, diğerleri her bölümle daha şiddetli semptomlara sahip olabilir.




huzursuz bacak sendromu.jpg





Çok gizemli bir hastalık olduğunu itiraf etmeliyim. Henüz kesin bir nedeni ve tedavisi yok. Çoğunlukla kişi dinlenirken ya da uyurken meydana geliyor.Semptomlar her zaman mevcut olmadığından huzursuz bacak sendromunu doğru teşhis etmek oldukça zordur.Bazı insanlar gün boyunca dinlendiklerinde bile karakteristik hislere sahip olsa da, genellikle daha hafiftirler ve diğerlerine karşı belirgin olmayabilirler. Ancak, akşamları daha da kötüleşir ve gece şiddetli oldular.Tanı, herhangi bir laboratuvar testi veya görüntüleme tekniğinden ziyade hastanın semptomları tanımlamasına dayanır.


Huzursuz bacak sendromunun belirtileri



Bacaklardaki rahatsızlık hissi, onları esnetme ya da hareket ettirme konusunda dayanılmaz bir dürtü

Bacaklarınızı hareket ettirirken huzursuzlukta geçici rahatlama

İstirahat ya da uyurken semptomlar kötüleşir.

Semptomlar akşama doğru artar.

Semptomlardan dolayı uykuya dalmakta güçlük çekme yada uykudan uyanma


Bunlar arasında, huzursuz bacak sendromunun klinik tanısı için ilk dört semptom önemlidir. Beş semptom da mevcutsa, mümkün olan en kısa sürede hekime görünün. Çünkü kronik uyku bozukluğu ve uykusuzluk hipertansiyon, kardiyovasküler bozukluklar ve depresyon riskini artırabilir. Her iki cinsiyeti de etkiler, ancak kadınlar daha hassastır. Hamilelik riski artırır.Huzursuz bacak sendromu, 40 yaşın üzerindeki kişilerde daha yaygındır, ancak bu vakaların çoğunda, insanlar 20 li yaşlarında nadiren semptomlara sahip olacaktır. Çok küçük çocuklarda bile huzursuz bacak sendromu olabilir.Nikotin, huzursuz bacak sendromu semptomlarını ya da kötüleşmesine neden olabilir, muhtemelen uykuyu engeller. Alışkanlık alkol kullanımı da benzer bir etkiye sahiptir. Hareketsiz yaşam tarzı da bir risk faktörüdür.




huzursuz bacak sendromu 1.jpg




Bir dizi psikolojik ve fiziksel bozukluğu tedavi etmek için kullanılan ilaçlar durumu tetikleyebilir.Diyabet, obezite, anemi, Parkinson hastalığı veya periferik nöropatisi olan kişiler, huzursuz bacak sendromuna sahip olma olasılıkları daha yüksektir. Huzursuz bacak sendromu olan kişilerin çoğunun genetik bir geçmişi vardır. Birkaç genin bu riski taşıdığı bulunmuştur ve huzursuz bacak sendromu olan kişiler genellikle diğer aile üyelerine veya ondan muzdarip akrabalarına sahiptir.tTp, huzursuz bacak sendromunun tedavi olmadığı görüşündedir, ancak belirtilerin şiddetine bağlı olarak farklı ilaçlarla tedavi edilebileceği düşünülmektedir.



Her gün, 500 miligram magnezyum, 800 ila 1,000 miligram kalsiyum ve 800 ila 1,000 miligram potasyum alın. Bu minerallerin herhangi bir sıkıntısı, bacaklarınızı daha fazla huzursuzluk yaratabilir. Kronik stres, huzursuz bacak sendromu riskini artırdığı gibi, semptomları da kötüleştirmektedir. Bu stres hormonları nedeniyle kasları sabit bir gerilim durumunda tutabilir. Meditasyon, derin nefes alma ve diğer rahatlama teknikleri stresi azaltabilir ve huzursuz bacak sendromunu önleyebilir.Alt bacaklara ve huzursuz bacak sendromu belirtileri olan diğer kısımlara masaj yapmak, ilgili kasların gevşemesine yardımcı olur. Kaslara ekstra kan dolaşımı da bu etkiye katkıda bulunabilir.Bir sıcak banyo yatmadan önce uykusuzluk olan herkesin yardımcı olabilir, ancak huzursuz bacak sendromu var olanlar için, bu kasları rahatlatıcı ve semptomlarını azaltmada ek yarar vardır. Sıcak kompresler de benzer bir etkiye sahiptir, ancak alternatif ısı ve soğuk kompreslerin ağrı ve rahatsızlıkların azaltılmasında daha yararlı olduğu bulunmuştur. Farklı yöntemler deneyin ve sizin için en uygun olanı seçin.


Yeterli miktarda protein, esansiyel yağ, vitamin ve mineral içeren bir diyet, huzursuz bacak sendromuna neden olan beslenme eksikliklerini giderebilir.Diyette kaliteli protein, demir, kalsiyum, magnezyum ve B kompleksi vitaminleri içeren yeşil yapraklı sebzeler, et, fasulye, tohumlar ve meyveler içerir. Ispanak, pazı, kabak çekirdeği, badem, siyah fasulye, bitter çikolata, avokado, muz ve incirden daha fazla yiyin. Ayrıca yemeklerinize deniz tusu yada himalaya pembe tuzu ekleyin. Canlı kültür yoğurt ve kefir gibi bazı probiyotik gıdalar almak, yararlı bağırsak bakterilerinin popülasyonunu arttırmaya yardımcı olabilir. Çok sayıda istenmeyen mikropla savaşmanın yanı sıra, birçok besin maddesinin besinlerden emilmesine yardımcı olurlar. Çölyak hastalığı olan kişilerde huzursuz bacak sendromu riski yüksektir, bu nedenle glüten intoleransı veya başka gıda alerjisi olan herkes ilgili yiyeceklerden uzak durmalıdır.



Bazı mineraller ve vitaminlerdeki eksikliğin huzursuz bacak sendromu riskini arttırdığı bilinmektedir. Diyet değişiklikleri ile boşluğu kapatamazsanız, takviyeleri almayı düşünün, ancak bunları reçetelemek için bir doktora başvurun. B vitamini, demir, magnezyum ve folik asit de dahil olmak üzere vücudunuzdaki bazı vitaminlerin eksikliğidir. Hangi vitaminlerin eksik olduğunu tam olarak bilmek için, bir kan testine sahip olabilirsiniz. Diyet takviyeleri alabilir, ancak herhangi bir besin takviyesi almadan önce doktora danışmalısınız. Ek olarak, bu vitaminleri içeren bazı belirli yiyecekler vardır. Kısacası, günlük olarak evde uygulayabileceğiniz huzursuz bacak sendromu için vitamin alımı en iyi doğal ev ilaçlarından biri olabilir.



Folik asit içeren yiyecekler


ıspanak

bezelye

Kuşkonmaz

Bamya

Kuru fasulye

Narenciye meyve ve meyve suyu

Brokoli



Magnezyumlu yiyecekler


yoğurt

Balık

Çikolata

Kepekli tahıllar

Koyu yapraklı yeşillik

Kurutulmuş meyve



Folik asit, kırmızı kan hücrelerini oluşturmaya yardımcı olur, bu da vücudun oksijenlenmesine yardımcı olur. Bu önemli bir faydadır. Folik asitin besin kaynakları arasında yeşil yapraklı sebzeler, portakal suyu ve fasulye bulunur. Ayrıca çoğu multivitaminlerde folat da bulacaksınız.Koyu yeşil sebzeler, karaciğer, buğday tohumu, barbunya fasulyesi ve yağsız sığır eti gibi demir açısından zengin besinler yiyin . Demir, gerekli olana kadar kaslarda oksijen depolayan bir protein olan miyoglobin molekülünün bir parçasıdır. Demir olmadan, miyoglobin yeterince oksijen tutamaz ve kas problemleri gelişebilir.Anemi ve huzursuz bacak sendromu arasındaki bağlantı . . Demir, dopamin sentezi için gerekli olduğundan, anemisi olan insanların neden huzursuz bacak sendromuna yatkın olduklarını açıklar.Magnezyum eksikliği, huzursuz bacak sendromunu tetikleyebilen veya kötüleştiren kas seğirmelerine ve sıkışmalara neden olur. Bu mineral ve kalsiyum arasındaki doğru denge gereklidir çünkü fazla kalsiyumu yumuşak dokulardan çıkarmak ve rahatlamasına yardımcı olmak gerekir.

potasyum, magnezyum, fosfor, bakır ve kalsiyum gibi birçok mineral ve vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6, A vitamini, E vitamini ve C vitamini, pektin ve biyoflavonoid gibi bazı vitaminler ile yüklüdür. Dahası, asetik asit içeriği sayesinde, bu bileşen vücudun tükettiğiniz besinlerden çok fazla miktarda gerekli mineralleri ve besinleri emmesini destekleyebilir. Ayrıca, vücudun pH seviyesini dengeleyebilir ve besinlerin emilimini arttırabilir.Şüphesiz, elma sirkesi, sizin için huzursuz bacak sendromu için mükemmel ev ilaçlarından biri haline gelir. Bir bardak suya bir tatlı kaşığı elma sirkesi koyup karıştırın . Yavaş yavaş tüketin. Elma sirkesi kesinlikle organik olmalı aksi taktirde midenizi yakabilir.Ayrıca, Epsom tuzu, içinde bulunan anti-enflamasyon özellikleri sayesinde vücuttaki inflamasyonu azaltabilir. Küvetinize su doldurun ve epsom tuzu ekleyin. Bu suyun içind ebiraz dinlenin huzursuz bacaklarınızda rahatlama olacaktır.



B-kompleksi Bu vitaminler genel olarak nörolojik sağlık için gereklidir ve takviye genellikle semptomları azaltmaya yardımcı olur. D Vitamini, C ve E Bu vitaminlerin eksikliği genellikle huzursuz bacak sendromu olan kişilerde görülür. Pek çok durumda, takviye semptomları çözer.Bazen, huzursuz bacak sendromu başka bir medikal durumun kaynağıdır.Huzursuz bacak sendromunun karakteristik semptomlarına neden olan alkol, sigara, kafein den kaçınmak gerekir.Kafein bilinen bir huzursuz bacak sendromu tetikleyicisi, bu yüzden günlük rutininizi kesmek en iyisidir. Lavanta esansiyel yağı sizi rahatlatmak için yeteneği ile bilinir. Gül, papatya ve okaliptüs benzer şekilde yatıştırıcı olabilir. Bu yağlarla masaj yaptırın.Bazı insanlar huzursuz bacak sendromundan ısı uygulaması ile rahatlama yaşarken, diğerleri soğuk uygulamadan daha iyi hissedebilirler. Hangisi size iyi geliyorsa onu uygulayın.Sabah veya öğleden sonra en büyük avantajlar için egzersiz programlayın.Hareketsizlik, huzursuz bacak sendromu tetikleyicidir.Birçok tıbbi durumda olduğu gibi, stres, huzursuz bacak sendromunu şiddetlendirir ve işleri daha da kötüleştirir. Stresten kaçının.Kabartma tozu antiseptik, anti-bakteriyel yanı sıra anti-inflamatuar özelliklerine sahiptir, bu nedenle mide ekşimesi, ülser ağrısı, güneş yanığı, böcek ısırıkları ve özellikle Huzursuz bacak sendromuna iyi gelmektedir. Bir bardak suya bir çay kaşığı karbonat koyun ve 10 dakika bekletin daha sonra bu karışımı tüketin.
 

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
Huzursuz bacak sendormunu yaşayanlardan biriyim bazen öyle bir hal alıyorki bayılacak gibi oluyorum içim geçiyor. Uzun mesafelerde arabayla yolculuk yapamıyorum. Genelde uyurken otururken meydana geliyor ve sürekli bacaklarımın ovulmasını istiyorum. Çaresi yok doktorun verdiği ilaçlar işe yaramadı .Zaten kesin olarak nedeni bilinmiyor. Magnezyum takviyesi alıyorum bir nebzede olsa sendromu hafifletiyor
 
Üst