İlköğretim II. Kademede Yapılabilecek Etkinlikler

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
İlköğretim II. Kademede Yapılabilecek Etkinlikler
okulda yapılabilecek etkinlikler okullarda yapılabilecek etkinlikler
ETKİNLİKLER
İlköğretim II. Kademede Yapılabilecek Etkinlikler

İlköğretim I. kademede gerçekleştirilen eğitsel etkinliklerin birçoğu, II. kademede de gereklidir ve bu dönemde de sürdürülür.
Uygulamalar:

İlköğretim II. dönemde özellikler, öğrencinin üst eğitim kurumlarını tanıma, çevredeki iş ve çalışma koşullarını öğrenme (bu aynı zamanda mesleki rehberliğin kapsamına girer), plan yapma ve yürütme becerileri kazanma, ilköğretimi bitirme ve ortaöğretime geçişteki sınavlara hazırlanma, sınav teknikleri konusunda beceri kazanma gibi etkinlikler eğitsel rehberlik kapsamında yer alır. Kuşkusuz ki etkin çalışma yöntemleri ile ilgili uygulamalar bu dönemde de sürdürülmelidir.

1. Üst Eğitim Kurumlarını Tanıtma
İlköğretim sonunda öğrencinin en uygun yönelmeyi gerçekleştirebilmesi için var olan alternatifler hakkında gerek çocuğun gerekse ailenin bilgi sahibi olması gerekir. Eğitim kurumları tanıtılırken, kurumun adı, adresi, resmi veya özel mi olduğu, ülke içinde aynı kurumlardan başka olup olmadığı, bu ve benzeri kurumların ilk ne zaman kuruldukları ve gelişimleri gibi eğitim kurumunun kimliği hakkında detaylı bilgiler verilir. Ayrıca eğitim kurumunun süresi, yatılılık durumu, burs vb. imkanları, paralı ise ücretleri, öğrencide aradığı özellikler, yapılan eğitim konuları, eğitim olanakları, okulu bitirenlerin sayısı ve kurumun geleceği hakkında da bilgiler verilir. Ayrıca eğitim kurumları ile ilgili yazılı materyaller toplanarak paylaşılır.

2. Eğitsel Plan Yapma ve Yürütme
İlköğretim sonunda öğrenci hangi okula, hangi eğitim ve meslek alanına yöneleceğine karar verirken geleceğini planlamış olur. Ancak istediği okula girip istediği eğitimi alabilmesi için de kendini planlamalı, hedefe yönelik çalışarak planını uygulamalıdır. Bir bakıma eğitimin her kademesinde öğrencinin geçmişini şimdiki zamana bağlayabilme ve deneyimlerinden yararlanarak geleceğini planlayabilme becerisini kazanması gerekir. Geçmiş başarı ya da başarısızlıkların, belirlediği hedeflere ulaşmadaki etkisini belirleyebilme, karar verirken göz önüne alınacak faktörleri bilme, bir planı uygularken engellerle baş edebilme, geleceğe ilişkin sağlıklı bir plan yapabilme, öğrencinin kazanması gereken temel davranışlardır. Sınıf içinde, öğrencilerin kısa dönem (günlük, haftalık), orta dönem (aylık, yarıyıllık) ve uzun dönem (yıllık) hedeflerini belirlemeleri ve bu hedeflere ulaşmak için planlar yapmaları, planlarını yakın arkadaşları, ailesi ve sınıf öğretmeni ile gözden geçirip tartışmaları, gerekiyorsa düzeltip geliştirmeleri için alıştırmalar yapılmalıdır. Bu alıştırmalarda, hazırladıkları plana uymadıklarında sonucun ne olabileceği, plana uyma sözü vermeleri, sözünü tutmadıklarında kendilerine uygulayabilecekleri yaptırımlar üzerinde de durulmalıdır.
 
Geri
Üst