İş Yerinde Anlatmamanız Gereken 11 Şey

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
İş Yerinde Anlatmamanız Gereken 11 Şey
İş yerinizdeki bir arkadaşınızla paylaştığınız şeyler kısa sürede çığ gibi büyür ve tüm şirket tarafından duyulabilir. İş yerinde geçirilen uzun saatler sırasında bebek planlarından mide ağrılarına kadar herşey gündeme gelebilir. İş yerinde unutmamanız gereken hassas bir çizgi vardır. Önemli bir rapor üzerinde çalışırken işle arkadaşlığı karıştırmamalısınız. Unutmayın, iş iştir, arkadaşlık arkadaşlıktır. Çoğu çalışan konuştuklarının en az ne giydikleri kadar önemli olduğunun farkında olmaz. Kendileri ve başkaları hakkında çok konuşan insanlar, yeteneksiz, üretemeyen, profesyonel gelişimi yetersiz görülebilir.

Ağız ishali olarak adlandırılan bu durumdan uzak durmanızı sağlayacak, iş arkadaşlarınızla paylaşmamanız gereken 11 öneri şöyle;

1. Maaş
Ne kadar maaş aldığınız sizi ve insan kaynaklarını ilgilendirir. Bunu açıklamak size olan güveni sarsar.

2. Sağlık sorunları
Sağlıkla ilgili şikayetleriniz, acılarınız, ağrılarınız kimseyi gerçekten ilgilendirmez. En doğrusu yakınmak yerine, sağlık
sorunlarınız için doktora görünmenizdir. İş veren sağlık sorunlarınızla ilgili tedaviyi pahalı bulabilir veya yüksek riskli çalışan olarak görebilir.

3. Dedikodu
Kimin hakkında dedikodu yaparsanız yapın bu sizi güvenilmez gösterebilir. Dahası, sizinle birlikte dedikodu yapan bir
çalışan, başkasıyla sizin de dedikodunuzu yapabilir.

4. İşle ilgili şikayetler
İş yeri ve iş yükü hakkındaki sabit şikayetleriniz stres seviyenizi yükseltir veya kimsenin sizinle öğle yemeği yemek
istememesine neden olur. İş yerinizin politikasını ve kurallarını beğenmiyorsanız yöneticilerle uygun bir şekilde paylaşın ya da ayrılın.

5. Harcamaları eleştirme
Aldıklarınızla, giderlerinizle ilgili şeyleri konuşmayın. Bu yaşam tarzınızla ve maaaşınızla ilgili spekülasyonlara neden olabilir.

6. Kişisel detaylar
Kişisel yaşamınız hakkındaki detayları paylaşmayın. İş arkadaşlarınız bu bilgileri bir gün size karşı kullanabilir.

7. Politika ve inançlar
İnsanlar her iki konuda da güçlü ve tuykulu görüşlere sahiptir. Bu sebeple iş arkadaşlarızla aranızda soğukluk oluşabilir
ve kariyerinizi negatif etkileyebilir.

8. Yaşam tarzı değişiklikleri
Ayrılıklar, boşanmalar ve bebek yapma planlarının sadece bilmesi gereken kişilerle paylaşılması gerekir.
Diğer taraftan insanlar, yeteneklerinizi, tutkularınızı ve limitlerinizi bilebilir. Bunu ileri de size karşı kullanabilir.

9. Meslektaşlarınızla ilgili olumsuz düşünceleriniz
Eğer meslektaşlarınızın yaşam stili, kıyafetlerini, işlerini beğenmiyorsanız eleştirilerinizi kendinize saklayın.

10. Akşamdan kalma ve haftasonu maceraları
Hafta sonu çok eğlenmiş ve alkolü fazla kaçırıp sizden beklenmeyen şeyler yapmış veya vahşi doğada maceralı ve eğlenceli vakit geçirmiş olabilirsiniz. Ancak tüm bunları kimseyle paylaşmayın. Bu sizin profesyonel olmadığınızı, hatta güvenilmez olduğunuzu düşündürebilir.

11. Kişisel problemler ve ilişkiler - ofis içinde ve dışında-
Yanlış evlilikler, romantik ilişkiler çalışanın kararsız olduğunu gösterebilir. Ofiste romantik ilişkiler yaşamak ve kalp kırmak yanlıştır. Bu kendi kuyunuzu kazmaya benzer.

alıntı
 
Geri
Üst