Menü
Melekler Mekanı
Gelişmiş Arama Yap
PORTAL
Soru Sor
Sağlık Sorusu
Hamilemiyim Sorusu
Cinsellik Sorusu
Medya
Yeni medya
Yeni yorumlar
Medya ara
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Gelişmiş Arama Yap
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Melekler Mekanı
M.M-Eğitim
Eğitim Şart
Okul ve Öğretmenler
Jean Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Konuya cevap cer
Mesaj
<p>[QUOTE="Bilge Gökçen, post: 80340, member: 161"]</p><p>jean piaget bilişsel gelişim kuramı piaget bilişsel gelişim kuramı jean e göre in</p><p style="text-align: left"><strong>Jean Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı</strong></p> <p style="text-align: left">Öğr.Gör.Dr.Diğdem SİYEZ</p><p></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget ve Bilişsel Gelişim</strong></span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Piaget “Düşünme nasıl gerçekleşiyor ?” sorusuna yanıt ararken bütün çocukların aynı basamaklardan geçerek dünyayı keşfettiklerini, benzer hataları yaptıklarını ve sorunlara benzer çözümler bulduklarını belirmektedir.</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">ÖRNEK: 3-4 yaşlarındaki çocuklar eşit miktarda su bulunan iki bardaktaki sudan birinin daha ince uzun bir bardağa aktarıldığında, ince uzun su bardağında daha çok su bulunduğunu belirtirler. 7 yaşındaki bir çocuk ise su miktarının değişmediğini belirtebilir. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Piaget </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Piaget özellikle çocukların yaptıkları yanlışlarla ilgilenmiş ve bu yanlışların tesadüfi olmadığını dşünmüştür.</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Sistematik bir yapı içersinde çocukların yanlışlarının kaynaklarını araştırmıştır.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Düşüncenin gelişimi ile birlikte dil gelişimi alanında da çalışmıştır. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget’in Bilişsel Gelişim İle İlgili Temel Kavramları</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Şema Özümleme</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Uyum sağlama</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Dengeleme Düzenleme </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget ve Bilişsel Gelişim</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">ŞEMA: Bireyin etrafında algıladığı bir obje, durum veya problemi temsil eden zihinsel yapı ve düşünme örüntüsüdür ve bilişsel bir süreçtir.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Örnek: Bir topu alırken , alma şemanızı kullanırsınız. Topu birisine atarken ise bakma şemanızı ve atma şemanızı kullanırsınız. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Şema kavramı: </strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Piaget’e göre bütün bebekler yaşama, görme, tat alma, dokunma, işitme, yakalama gibi duyusal motor şemalarla başlar.</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Zihinsel şemaların büyük çoğunluğu çocukluk ve ergenlik yıllarında oluşturulmaktadır. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Oluşturduğumu şemalar mantıklı düşünmemie ve sembolleri kullanmamıza olanak sağlar. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Uyum Sağlama</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Özümleme: bireyin, yeni bir bilgiyi varolan şemalarını kullanarak algılaması</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">ÖRNEK: çocuk oyuncağını eline alırken yakalama şemasını kullanması durumu özümlediğini göstermektedir. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Düzenleme: Bireyin yeni bir bilgiyi var olan şemaları ile açıklayamadığı durumlarda yeni bilgilere dayanarak yeni bir şema oluşturması. Düzenlemeye bağlı olarak becerilerimiz gelişir ve düşünme yapısını yeniden organize ederiz</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">ÖRNEK: Çocuk ilk defa kare şeklindeki bir objeyi eline almak için elininin pozisyonunu yuvarlak bir nesneyi yakaladığından daha farklı tutması gerekecektir. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Bu durumla ilgili yeni bir şema oluşturduktan (düzenleme yaptıktan ) sonra tekrara benzer bir nesne ile karşılaştığında rahatlıkla bu nesneyi eline alabilecektir.</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Dengeleme</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Özümleme ve düzenleme arasında bir denge kurulması ve dış dünyaya uyum sağlama sürecidir. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">ÖRNEK: bebeğin eline aldığı her nesneyi ağzına götürdüğünü düşünecek olursak Piaget’e göre bebeğin objeleri ağzına götürerek özümlediğini söyleyebiliriz. Her bir nesneyi ağzına götürdüğünde bebek “bu nesne ağza götürülebilri” ya da “bu nesne ağza götürülemez” diye şemalar oluşturmaktadır. Böylelikle de bir süre sonra gerçek dünyaya daha uyumlu hale gelir. </span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget ve Bilişsel Gelişim Evreleri</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Piaget mantıklı düşünmenin dört basamağı içerdiğini belirtmektedir.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Duyusal-motor evre (0-2 Yaş) </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">İşlem öncesi dönem (2-7 yaş)</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Somut işlemler dönemi (7-11/12 yaş)</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Soyut işlemler dönemi (11/12 yaş ve üzeri)</span></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Duyusal-motor evre (0-2 Yaş)</strong></span></p><p></p><p style="text-align: left">Bebek duyuları ve motor becerileri ile içinde bulunduğu dünyayı anlamaya çalışır.</p> <p style="text-align: left">Basit sembolleri kullanmaya başlarlar.</p> <p style="text-align: left">Çocuğun içinde bulunduğu dünya ile iligli bilgileri oldukça sınırlıdırancak motor hareketleri ile etrafı hakkında bilgi edinir. </p> <p style="text-align: left">Yaklaşık 7 aylık olduklarında nesnenin kalıcığını kazırlar. Bu kazanım özellikle hafıa (bellek) gelişimini gösterdiği için oldukça önemlidir.</p><p></p><p></p><p style="text-align: left"><strong>İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)</strong></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Çocuklar 2 yaşlarına geldiklerinde düşünmek ve iletişim kurmak için sembolleri kullanmaya başlarlar.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Dil becerileri gelişir.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Olayları benmerkzci bir bakış açısıyla değerlendirirler.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Objeleri sınıflandırabilir.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Sembolik oyunlar çocuğun günlük yaşamında önemli bir yer kaplar</span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Çocuk bu dönemde büyüsel ve doğaüstü düşüncelere sahiptir (Noel baba’nın gerçek olduğuna inanma). Bı düşünce biçimi özellikle doğa üstü varlıklara inanan ebeveylerin çocuklarında daha fazla görülmektedir.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Çocuk birbirleriyle her zaman ilişkili olmayan durumlar arasında bağ kurmaya çalışır. Örnek: annesi hastanede doğum yapan bir çocuk annesi eve bebekle geldiği için annesinin hastaneye her gidişinde eve bir bebekle döneceğini bekleyebilir. </span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Animizm: Çocuk cansız nesnelere de canlılara özgü nitelikler yükler.</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Örnek: deniz kıyısından çakıltaşı toplayan bir çocuk sadece bir taş almak yerine birden fazla taş toplayabilir. Bunun nedeni sorulduğunda çocuk “canları sıkılmasın” diye cevap verebilir. </span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Somut işlemler dönemi</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Benmerkezcilikten uzaklaşır. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Nesneleri birden çok boyuta göre (renk, şekil gibi) gruplandırabilir. </span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Nesnenin korunumunu kazanırlar.Çocuklar işlem öncesi dönemde bu beceriye sahip değilken somut işlemler döneminde sayı, madde,uzunluk, alan, ağırlık ve hacim korunumunu kazanırlar. </span></p> <p style="text-align: left"></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Soyut işlemler dönemi</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Hipotezler kurabilir</span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'">Düşüncelerini organize edebilir. </span></p><p></p><p></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget’in kuramının eğitime yansımalar</strong></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Çocuk aktif olmalıdır</span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">İçsel motivasyon çok önemlidir</span></span></p> <p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Eğitimin en önemli amacı yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kazandırılmasıdır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong>Piaget’e eleştiriler</strong></span></p></span></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Dönem arasındaki yaş geçişleri değişkenlik göstermektedir.</span></p></span></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Gelişim için dengeleme gerekli değildir</span></p></span></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Biyolojiye çok fazla vurgu yapmışır</span></p></span></p><p style="text-align: left"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'">Uyguladığı klinik yöntemler tartışmalıdır</span></p><p></span></p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Bilge Gökçen, post: 80340, member: 161"] jean piaget bilişsel gelişim kuramı piaget bilişsel gelişim kuramı jean e göre in [LEFT][B]Jean Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı[/B] Öğr.Gör.Dr.Diğdem SİYEZ[/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget ve Bilişsel Gelişim[/B][/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Piaget “Düşünme nasıl gerçekleşiyor ?” sorusuna yanıt ararken bütün çocukların aynı basamaklardan geçerek dünyayı keşfettiklerini, benzer hataları yaptıklarını ve sorunlara benzer çözümler bulduklarını belirmektedir.[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]ÖRNEK: 3-4 yaşlarındaki çocuklar eşit miktarda su bulunan iki bardaktaki sudan birinin daha ince uzun bir bardağa aktarıldığında, ince uzun su bardağında daha çok su bulunduğunu belirtirler. 7 yaşındaki bir çocuk ise su miktarının değişmediğini belirtebilir. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Piaget [/FONT] [FONT=Verdana]Piaget özellikle çocukların yaptıkları yanlışlarla ilgilenmiş ve bu yanlışların tesadüfi olmadığını dşünmüştür.[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Sistematik bir yapı içersinde çocukların yanlışlarının kaynaklarını araştırmıştır.[/FONT] [FONT=Verdana]Düşüncenin gelişimi ile birlikte dil gelişimi alanında da çalışmıştır. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget’in Bilişsel Gelişim İle İlgili Temel Kavramları[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Şema Özümleme[/FONT] [FONT=Verdana]Uyum sağlama[/FONT] [FONT=Verdana]Dengeleme Düzenleme [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget ve Bilişsel Gelişim[/B][/FONT] [FONT=Verdana]ŞEMA: Bireyin etrafında algıladığı bir obje, durum veya problemi temsil eden zihinsel yapı ve düşünme örüntüsüdür ve bilişsel bir süreçtir.[/FONT] [FONT=Verdana]Örnek: Bir topu alırken , alma şemanızı kullanırsınız. Topu birisine atarken ise bakma şemanızı ve atma şemanızı kullanırsınız. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Şema kavramı: [/B][/FONT] [FONT=Verdana]Piaget’e göre bütün bebekler yaşama, görme, tat alma, dokunma, işitme, yakalama gibi duyusal motor şemalarla başlar.[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Zihinsel şemaların büyük çoğunluğu çocukluk ve ergenlik yıllarında oluşturulmaktadır. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Oluşturduğumu şemalar mantıklı düşünmemie ve sembolleri kullanmamıza olanak sağlar. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Uyum Sağlama[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Özümleme: bireyin, yeni bir bilgiyi varolan şemalarını kullanarak algılaması[/FONT] [FONT=Verdana]ÖRNEK: çocuk oyuncağını eline alırken yakalama şemasını kullanması durumu özümlediğini göstermektedir. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]Düzenleme: Bireyin yeni bir bilgiyi var olan şemaları ile açıklayamadığı durumlarda yeni bilgilere dayanarak yeni bir şema oluşturması. Düzenlemeye bağlı olarak becerilerimiz gelişir ve düşünme yapısını yeniden organize ederiz[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]ÖRNEK: Çocuk ilk defa kare şeklindeki bir objeyi eline almak için elininin pozisyonunu yuvarlak bir nesneyi yakaladığından daha farklı tutması gerekecektir. [/FONT] [FONT=Verdana]Bu durumla ilgili yeni bir şema oluşturduktan (düzenleme yaptıktan ) sonra tekrara benzer bir nesne ile karşılaştığında rahatlıkla bu nesneyi eline alabilecektir.[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Dengeleme[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Özümleme ve düzenleme arasında bir denge kurulması ve dış dünyaya uyum sağlama sürecidir. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana]ÖRNEK: bebeğin eline aldığı her nesneyi ağzına götürdüğünü düşünecek olursak Piaget’e göre bebeğin objeleri ağzına götürerek özümlediğini söyleyebiliriz. Her bir nesneyi ağzına götürdüğünde bebek “bu nesne ağza götürülebilri” ya da “bu nesne ağza götürülemez” diye şemalar oluşturmaktadır. Böylelikle de bir süre sonra gerçek dünyaya daha uyumlu hale gelir. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget ve Bilişsel Gelişim Evreleri[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Piaget mantıklı düşünmenin dört basamağı içerdiğini belirtmektedir.[/FONT] [FONT=Verdana]Duyusal-motor evre (0-2 Yaş) [/FONT] [FONT=Verdana]İşlem öncesi dönem (2-7 yaş)[/FONT] [FONT=Verdana]Somut işlemler dönemi (7-11/12 yaş)[/FONT] [FONT=Verdana]Soyut işlemler dönemi (11/12 yaş ve üzeri)[/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Duyusal-motor evre (0-2 Yaş)[/B][/FONT][/LEFT] [LEFT]Bebek duyuları ve motor becerileri ile içinde bulunduğu dünyayı anlamaya çalışır. Basit sembolleri kullanmaya başlarlar. Çocuğun içinde bulunduğu dünya ile iligli bilgileri oldukça sınırlıdırancak motor hareketleri ile etrafı hakkında bilgi edinir. Yaklaşık 7 aylık olduklarında nesnenin kalıcığını kazırlar. Bu kazanım özellikle hafıa (bellek) gelişimini gösterdiği için oldukça önemlidir.[/LEFT] [LEFT][B]İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)[/B] [FONT=Verdana]Çocuklar 2 yaşlarına geldiklerinde düşünmek ve iletişim kurmak için sembolleri kullanmaya başlarlar.[/FONT] [FONT=Verdana]Dil becerileri gelişir.[/FONT] [FONT=Verdana]Olayları benmerkzci bir bakış açısıyla değerlendirirler.[/FONT] [FONT=Verdana]Objeleri sınıflandırabilir.[/FONT] [FONT=Verdana]Sembolik oyunlar çocuğun günlük yaşamında önemli bir yer kaplar[/FONT] [FONT=Verdana][B]İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Çocuk bu dönemde büyüsel ve doğaüstü düşüncelere sahiptir (Noel baba’nın gerçek olduğuna inanma). Bı düşünce biçimi özellikle doğa üstü varlıklara inanan ebeveylerin çocuklarında daha fazla görülmektedir.[/FONT] [FONT=Verdana]Çocuk birbirleriyle her zaman ilişkili olmayan durumlar arasında bağ kurmaya çalışır. Örnek: annesi hastanede doğum yapan bir çocuk annesi eve bebekle geldiği için annesinin hastaneye her gidişinde eve bir bebekle döneceğini bekleyebilir. [/FONT] [FONT=Verdana][B]İşlem öncesi dönem (2-6 yaş)[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Animizm: Çocuk cansız nesnelere de canlılara özgü nitelikler yükler.[/FONT] [FONT=Verdana]Örnek: deniz kıyısından çakıltaşı toplayan bir çocuk sadece bir taş almak yerine birden fazla taş toplayabilir. Bunun nedeni sorulduğunda çocuk “canları sıkılmasın” diye cevap verebilir. [/FONT] [FONT=Verdana][B]Somut işlemler dönemi[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Benmerkezcilikten uzaklaşır. [/FONT] [FONT=Verdana]Nesneleri birden çok boyuta göre (renk, şekil gibi) gruplandırabilir. [/FONT] [FONT=Verdana]Nesnenin korunumunu kazanırlar.Çocuklar işlem öncesi dönemde bu beceriye sahip değilken somut işlemler döneminde sayı, madde,uzunluk, alan, ağırlık ve hacim korunumunu kazanırlar. [/FONT] [FONT=Verdana][B]Soyut işlemler dönemi[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Hipotezler kurabilir[/FONT] [FONT=Verdana]Düşüncelerini organize edebilir. [/FONT][/LEFT] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget’in kuramının eğitime yansımalar[/B][/FONT] [FONT=Verdana][FONT=Verdana]Çocuk aktif olmalıdır[/FONT] [FONT=Verdana]İçsel motivasyon çok önemlidir[/FONT] [FONT=Verdana]Eğitimin en önemli amacı yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme becerisinin kazandırılmasıdır.[/FONT][/FONT][/LEFT][FONT=Verdana] [LEFT][FONT=Verdana][B]Piaget’e eleştiriler[/B][/FONT] [FONT=Verdana]Dönem arasındaki yaş geçişleri değişkenlik göstermektedir.[/FONT] [FONT=Verdana]Gelişim için dengeleme gerekli değildir[/FONT] [FONT=Verdana]Biyolojiye çok fazla vurgu yapmışır[/FONT] [FONT=Verdana]Uyguladığı klinik yöntemler tartışmalıdır[/FONT][/LEFT] [/FONT] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
Önizleme yap
Adı
İnsan doğrulaması
Çocuğu olan kadına verilen ismi aşağıya yazınız ( Anne )
Cevap yaz
Melekler Mekanı
M.M-Eğitim
Eğitim Şart
Okul ve Öğretmenler
Jean Piaget’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst