Ketojenik diyet nedir?

Ketojenik diyet nedir?
Ketojenik diyet Steve Jobs’un kanser hastalığına yakalanmasından sonra tedavi amaçlı kullanıldığı ve epilepsi hastalarının tedavisinde uyguladığı bilinmektedir. Son derece sağlıklı olan ve oldukça önemli hastalıkların giderilmesini sağlayan diyet aynı zamanda ideal kilonuza ulaşmanızı sağlayacak özelliğe sahipir. Karbonhidrat bakımından düşük bir diyet türü olan ketojenik diyet yağ ve protein bakımından zengin besinler içermektedir. Hepimizin bildiği gibi vücudumuzun glikoz kaynağı karbonhidrattır.


Diyetimiz karbonhidrat bakımından fakir olduğu için enerji harcamak için yeteri kadar glikoz bulunamadığı takdirde otomatik bir şekilde böbrekler sayesinde yağ asitlerinden üretilen ketonlar, enerji için kullanılmaktadır. Birçok alanda bulabileceğiniz diyet listelerinin gerçekten ketojenik olup olmadığını anlamak için veya kendiniz hazırlarken diyetin %65 ‘inin protein, %30 ‘unun yağ, %5 ‘inin ise karbonhidrat olmasına dikkat edin. Ketojenik diyet karbonhidrat bakımından fakirdir ancak unutmayın ki her karbonhidrat bakımından fakir olan diyet ketojenik değildir.





7.jpg





Fakat Ketojenik diyet beslenme şekilleri kontrolsüz uygulandığında bazı yan etkiler görülebilir. Özellikle de çok kısa sürede çok fazla kilo kaybetmeyi hedefleyenler için bu durum daha riskli bir hal alabilir. Peki, Ketojenik diyetin zararları nelerdir?


Baş ağrısı, sinirlilik, cildin kuruması, cildin dökülmesi, halsizlik, mide bulantısı, baş dönmesi, saç dökülmesi ve dikkat dağınıklığı gibi problemler görülebilir.

Bu yan etkilerin sebepleri, yüksek protein ve düşük karbonhidrat kullanımı nedeni ile mineral ve vitamin eksikliği yaşanmasıdır. Bazı hastaların tedavisi için ya da kontrollü bir şekilde uygulanıp zayıflamak için kullanılsa da, bilinçsiz uygulandığında sağlıklı bireylerde bile çok ciddi sağlık problemlerine sebep olabilir.


Ketojenik diyet yaparken doktorunuz tarafından diyet süreci izlenmelidir. Diyetin en önemli hatırlatmalarından biri de bol su tüketimidir. Diyet boyunca her gün en az iki – üç litre su tüketmek gerekir.


Ketojenik diyet programınızı uygularken yeşil sebzelere ağırlık vermeli ve karalahana, brüksel lahanası veya normal lahanalar yeteri miktarlarda tüketilmelidir. Karbonhidrat bakımından düşük olan meyveler, uygulayacağınız bu diyet için tüketebileceğiniz besinler arasındadır. Diyet içerisinde tüketeceğiniz besinlerin tamamen doğal ve katkısız olmasına mutlaka dikkat etmelisiniz. Protein bakımından oldukça zengin olan ketojenik diyet için protein ağırlıklı olan balık, yumurta, peynir, sığır eti, dana eti ve keçi eti tüketilebilmektedir.


Diyet içerisinde proteinden sonra fazla tüketilen yağ ise tüketeceğiniz yağ çeşidine göre önem göstermektedir. Uygulayacağınız diyet için özellikle yemeklerinizi pişirirken kullanacağınız yağ çeşidi fıstık yağı dışında Hindistan cevizi yağı ve diğer sebze yağları olmalıdır. Taş devri diyeti ile çok fazla olmasa da benzer özellikler taşıyan ketojenik diyet çikolata severler içinde bir kolaylık sağlayarak az da olsa yüksek kakao içeren çikolatalar serbest bırakılmıştır.


Diyet sayesinde sağlıklı bir şekilde beslenmeyi öğrenecek ve sağlıklı bir vücuda sahip olacaksınız. Dengeli bir beslenmenin yanında yapacağınız kısa süreli spor aktiviteleri bu süreçte daha hızlı kilo vermenizi ve sıkı bir vücuda sahip olmanızı sağlayacaktır
 
Üst