Lisede Kaç Zayıfla Sınıfta Kalınıyor?

  • Konbuyu başlatan Bilge Gökçen
Bilge Gökçen

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
kaç zayıfla sınıfta kalınır lisede kaç zayıfla kalınır sınıfta nasıl 9 lise 1 de
Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasın Dair Yönetmeliğe göre:

-9´uncu sınıfta 3 dersten başarısız olanlar, 10 ve 11´inci sınıflarda 2 dersten başarısız olan öğrenciler bir üst sınıfa sorumlu olarak geçebilecek. Alt sınıflarla birlikte başarısız ders sayısı toplamı 5´ten fazla olan öğrenciler sınıfta kalacak.

-9´uncu sınıfta 3, 10´uncu sınıfta 2 zayıfı olan öğrenci, toplam 5 zayıf ile bir üst sınıfa sorumlu geçebilecek. Sorumluluk, o dersin sorumluluk sınavında başarılı olunması halinde kalkacak.

- Mezunlar 3 kez yapılacak sorumluluk sınavına girebilecek.

AYRICA:

- 4 DERSTEN ORTALAMA YÜKSELTME SINAVINA GİRİLEBİLECEK -

-4 dersten ortalama yükseltme sınavına girilecek.
-Sorumluluk sınavı sayısı 3 tür.
-Mezun olamayıp sınav hakkı bulunan son sınıf öğrencilerine de daha fazla sınav hakkı tanındı. Mezunlar bir kez sorumluluk sınavına girerken, bundan sonra 3 kez yapılacak sorumluluk sınavına girebilecek.
-Hazırlık sınıfı için “Yeterlik Sınavı” maddesi getirildi. Söz konusu sınav, hazırlık sınıfı bulunan okullarda öğrencilerin birinci yabancı dil ve Türkçe dersinde yeterliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılacak.

- ALAN DEĞİŞİKLİĞİ SORUMLULUK SINAVINDAN SONRA YAPILABİLECEK -

-Ders kesiminden itibaren Ortalama Yükseltme ve Sorumluluk Sınavlarının bitimini izleyen 10 iş günü içinde yapılabilecek.
-Alan değişikliği öğrenim süresince bir defa yapılabilecek.
-Zümre Öğretmenler Kurulu da Birinci ve ikinci dönem başı ile ders kesiminden sonra olmak üzere bir öğretim yılında üç kez toplanacak.
-Öğrenciler aldıkları sağlık raporunu daha önce 5 iş günü içerisinde bildirecek
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
kalmak

Bi sorum olcak 3tane zayıfım var 2 seneliğim 2tanesi 0 bitane 1im var kalıyomuyum
 
G

görünmez kaza

Forum Okuru
9. sınıfa yeni başladım,şöyle bir şey var,kurtarma sınavı,sene sonun da. Hangi dersin zayıfsa,onun sınavına girebilirsin. Tavsiyem olsun,hocalara sora bilirsiniz
 
misal

misal

Yeni Üye
Üye
ayrıca yalnızca dil anlatım dersiniz zayıfsa, ortalamanız tutsa bile sorumlu geçiyorsunuz. yani mezun olana kadar o dersi kurtarmanız lazım.
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
.ArkadaşLar ;
iyi dinleyin. Bakın şimdi. eğer senin kredin yani notlarının çarpımının toplamı 73 ise ortalama ile hemencecik geçiyorsun.
9. sınıfta iseniz 3 tane dersten sorumluluk alabiliyorsunuz. bakın 3 zayıfınız var krediniz tutmuyor. o 3 dersten sorumluluk alıyorsunuz yada ortalama yükseltme sınavına girip hepsini 45 yapıp doğrudan geçiyorsun . Sınıfı hop diye geçiyorsunuz . Sizin 7 zayıfınız var diyelim. 3 dersten sorumluluk alıyorsunuz geriye kalan 4 dersten ortalama yükseltme sınavına girilecek. eğer ortalama yükseltme sınavında o 3 tane zayıfı 45ten 2 yaparsan geçiyorsun. yapamazsan kalıyorsun. Diyelimki senin sadece 1 zayıfın var kredin tutmuyor. ortalama yükseltme sınavına giriyorsun . sınavdan 2 alıyorsun doğrudan geçti oluyor. yada geçemedin sınavdan sorumluluk alıyorsun geçiyorsun.
10.sınıftasın ..eğer senn kredin yani notlarının çarpımının toplamı 73 ise istersen 6 zayıfın olsun geçiyorsun.10.sınıfta sadece 2 dersten sorumluluk alabiliyorsun. 4 dersten de ortalama yükseltme sınavına giriyorsun. diyelim ki saten senn 9. sınıfta aldığın 3 tane sorumlu dersin var. bu 10. sınıfta 2 tane daha alma hakkın var. ama yıl boyu çalışssan iyi edersin çünkü 5 taneyi vermek çok zor.
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
ya benim dil anlatımım şuanda 3 ve allahtan bişey olmazsa 4 tanede zayıfım var geçiyormuyom yoksa tastık namemi veriyorlar 2 senelik 9. sınıf ögrencisiyim
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
ben dokuzuncu sınıfım 3 tane zayıfım var ama ortalama tutmuyor geçermiyim acil cevapppppp
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
ya arkadaşlar benim 3 tane 1 im var ama karne otalamam yüksek bütünlemeye kalırmıyım
yani karne ortalaması 55 in üstünde olanlar bütünlemeye kalmıyor doğru mu ?
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
asdasd

benim 3 tane zayıfım var kredi70 kalıyomuyum yoksa sorunlu olarakmı geçiyorum
 
M

Misafir

Forum Okuru
Lise 1.Sınıf Not Ortalaması hesaplama
Karne Not Ortalaması nasıl Hesaplanır



Merhaba arkadaşlar, sizlere lisede not ortalamanızı hesap etmeniz ve sınıfta kalıp kalmıyacağınızı anlamanız için aşağıda bilgiler sunuyor ve ilgili linki paylaşıyoruz.

Ortalama nasıl hesaplanır..??

- Dersleri alt alt yazıp sıralayınız, karşılarına haftalık ders saatlerini yazınız.

- Her dersin 5 üzerinden karneye düşen 1. ve 2. dönem notlarını toplayıp ve 2'ye bölerek yılsonu ortalamasını bulunuz.

- Her ders için haftalık ders saati ile yılsonu ortalamalarını çarpıp o dersin size getirdiği krediyi hesaplayınız.

-Sonra bu kredileri toplayıp ve sonucu haftalık ders saatine (rehberlik ders saatini düştükten sonra) bölünüz.

Çıkan sonuç 0.00 ile 5.00 arasında bir sonuç çıkmalı.

Eğer 2,50'nin üzerinde ise,

Dil ve Anlatım dersi dışında zayıf düşen derslerinizden ORTALAMA İLE GEÇERsiniz,
Şayet Dil ve Anlatım dersiniz de zayıf gelirse o dersten SORUMLU GEÇERsiniz

Örnek;

Ortalamanız 2,50'nin üzerinde ve Matematik, Türk Edebiyatı ile Dil ve Anlatım derslerinden başarısızsınız.
Bu 3 dersten Matematik ve Türk Edebiyatı'ndan ORTALAMA İLE GEÇERsiniz, Dil ve Anlatım baraj dersin olduğu için bir üst sınıfa SORUMLU GEÇERsiniz...

Eğer 2,50'nin üzerinde değil ise,

9.Sınıflar için yılsonunda karneye Dil ve Anlatım dersi dahil en fazla 3 dersin zayıf gelmesi gerekir.
4 ders ve üstünde karnede SINIF TEKRARI yazacaktır.
3 ders ve altında zayıfınız gelirse, bu derslerden bir üst sınıfa SORUMLU GEÇERsiniz.

Sorumlu derslerinizden de en az GEÇER not (2-iki) alana kadar başarılı sayılmazsınız.
Bu notu alana kadar her yılın HAZİRAN ve ŞUBAT aylarında sınavlara girmeniz gerekir.

yada aşağıdaki bağlantıya notlarınızı girerek durumunuza bakabilirsiniz.


Not Ortalamanızı Hesaplamak İçin Tıklayınız
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
yha ben 9 sınıfta yeniyim 3 zayıfım var geçebiliyormuyum
ACİL CEVAP YAZARSANIZ İYİ OLUR....
 
K

kaydsız üye

Forum Okuru
ben 10.sınıfım 2 dönem toplam 4 zayıfım var ama ortala ile 1 tanei 2 oluyo deir 3ü 1 geçermiyim
 
H

halil

Forum Okuru
abıler 10.sınıftayım anadolu lısesı 3 zayıfım wr ama notlarımın ortalaması 60 kalırmıyım yoksa
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
Ben 9. sınıfa gidiyorum 1. senem 4. tane zayıfım var ama ortalamam 53 direk geçer miyim yoksa sorumluluğa kalıyor muyum ?
 
C

cevat

Forum Okuru
arkadaşlar bnm 9.sınıfta 2 tane 10. sınıfta 1 tane 11. sınıfta ise 2 tane yani toplamda 5 tane sorumlu dersim var sınıfı geçermiyi çok acil ya
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
9.sınıf öğrencisiyim 5 tane zayıfım var2. sini verdim 3 tane sınıfı gecebilir miyim
 
K

Kayıtsız Üye

Forum Okuru
Benim lise 1 den 3 tane lise 2dende 2tane var sınıfı geçemiyor acil cvpppp verinnnnnnnn
 

Üst