Meyve ve sebze tüketmenin faydaları

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Meyve ve sebze yemenin sağlığımız açısından iyi olduğunu biliyoruz , ama hangisinin zorunlu olduğunu biliyor musunuz? Sebzeler ve meyveler sağlıklı bir diyetin önemli bir parçasıdır ve çeşitlilik miktar kadar önemlidir. Sağlıklı olmanız için ihtiyacınız olan tüm besinleri tüketmeniz lazım. Sebze ve meyveler açısından zengin bir diyet, kan basıncını düşürebilir, kalp hastalığı ve felç riskini azaltabilir, bazı kanser türlerini önleyebilir, göz ve sindirim problemleri riskini azaltabilir . Elma, armut ve yeşil yapraklı sebzeler gibi nişastalı sebzeler ve meyveler yemek, kilo kaybını teşvik edebilir. Çeşitlilik sağlıklı beslenmenin anahtarıdır. Meyve ve sebzeler açısından zengin bir diyetin kalp hastalığı ve inme riskini azaltabileceğine dair güçlü kanıtlar vardır.



meyve ve sebzeler faydaları.jpg






Sebzeler ve meyveler fitokimyasallar veya bitki kimyasalları içerir. Bu biyolojik olarak aktif maddeler sizi bazı hastalıklardan korumaya yardımcı olabilir. Meyve ve sebzelerin günlük ortalama alımı ne kadar yüksek olursa, kardiyovasküler hastalık geliştirme olasılığı da o kadar düşüktür.Çoğu sebze doğal olarak yağ ve kalorilerde düşüktür. Hiçbirinde kolesterol yok. Sebzeler potasyum, diyet lifi, folat (folik asit), A vitamini ve C vitamini gibi birçok besin maddesinin önemli kaynaklarıdır.Potasyum açısından zengin diyetler, sağlıklı kan basıncını korumaya yardımcı olabilir. Genel olarak sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak sebzelerden alınan diyet lifi kandaki kolesterol seviyelerini azaltmaya yardımcı olur ve kalp hastalığı riskini azaltabilir. Sağlıklı bir diyetin bir parçası olarak bazı sebzeler ve meyvelerden zengin bir diyet yemek, belirli kanser türlerine karşı koruyabilir. Potasyum açısından zengin olan sebze ve meyveleri tüketmek kan basıncını düşürür ve böbrek taşı oluşma riskini azaltabilir ve kemik kaybını azaltmaya yardımcı olabilir.


Dengeli bir diyete sahip olmak, çeşitli yiyecek gruplarından besinleri içermelidir :
Herkesin yemek planı değişir.yaş, cinsiyet, boy, kilo ve mevcut fiziksel aktivite düzeyi günlük olarak kaç kaloriye ihtiyacınız olduğunu belirler. Çeşitli yiyecekler dengeli bir beslenme sağlar ve vücudun ihtiyaç duyduğu besinleri almasını sağlar.



meyve

sebzeler

kepekli tahıllar

az yağlı süt ürünleri

yağsız et



Sağlıklı beslenme obeziteyi önler. Şeker, yağ ve kalori yüklü yiyecekler vücudunuza fazladan ağırlık verebilir, kemiklerinizi zayıflatabilir ve organlarınızı yıpratabilir.Yeterli kalsiyum olmazsa , kemikleriniz sağlıksız, kırılgan ve zayıf olabilir. Bu sizi osteoporoz için daha duyarlı hale getirir. Bu nedenle, kalsiyumdan yüksek bir diyet, osteoporozun önlenmesine yardımcı olabilir. Aynı şey doymuş yağ ve kardiyovasküler hastalık ile de geçerlidir. Diyetinizdeki çok fazla doymuş yağ, yüksek kolesterol ve yüksek tansiyona ve kardiyovasküler hastalık için iki ana risk faktörüne yol açabilir.



Meyve ve sebzelerin koruduğu hastalıklar


2 tip diyabet

inme

Kalp (kardiyovasküler) hastalık - meyve ve sebzeler gıda olarak yenildiğinde, takviye olarak alınmazsa

Kanser - daha sonra hayatta bazı kanser türleri

Yüksek tansiyon (hipertansiyon).




Ispanak - Bitki etkileyici bir profil taşır. Çiğ ıspanak günlük A vitamini ihtiyacınızın ve günlük K vitamini ihtiyacınızın % 56'sını oluşturmaktadır . Ispanak ayrıca kardiyovasküler sağlığı iyileştirir.

Havuç - Bu parlak turuncu sebze, lezzetli olduğu kadar sağlığımız açısından da faydalıdır. Mükemmel bir A vitamini kaynağıdır. Havuçların, kanser önleme potansiyeline sahip bir antioksidan olan beta-karoten bakımından zengin oldukları bilinmektedir. Havuçlar ayrıca iyi miktarda vitamin C ve K, ayrıca potasyum içerir.

Brokoli - Zengin bir folat, manganez ve potasyum kaynağıdır. Dahası, brokoli birçok kanser türleri için harika bir ilaçtır.

Sarımsak - Birkaç çalışma, sarımsağın kan şekerini düzenlemeye yardımcı olduğunu, kalp sağlığını geliştirdiğini ve çeşitli kanser türlerinin başlamasını önlemeye yardımcı olduğu sonucuna varmıştır.

Zencefil - Bir çok hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır ama özellikle mide bulantısı, öksürük ve soğuk algınlığına iyi gelmektedir.

Kırmızı lahana - Bu sebze, vücutta bulunan kronik enflamasyonu azaltabilir, kalp ve karaciğer hasarını önler ve kandaki kolesterol seviyelerini düşürür.

Kuşkonmaz - Veriler, kuşkonmazın hamilelik sırasında yenildiğinde nöral tüp doğum kusurlarını önleyebileceğini göstermektedir.



Kalsiyum açısından zengin bir diyet dişleri güçlü tutar ve kemik kaybını önler. D vitamini vücudumuzun kalsiyumu emmesinde yardımcı olur, bu yüzden D vitamini alımının yeterli olması da önemlidir. Sağlıklı bir diyet, ruh halinizi geliştirmede önemli bir rol oynayabilir. Çalışmalar stres, düşük ruh hali ve depresyonun üstesinden gelmenize yardımcı olan belirli yiyeceklerin olduğunu göstermektedir. Sağlıklı ve dengeli bir diyet yapmak, aynı zamanda daha uzun bir yaşam süresi olasılığınızı da arttıracaktır.Kardiyovasküler hastalık, yüksek tansiyon ve kolesterol gibi birçok kronik hastalık yeme alışkanlığınıza bağlı olabilir..Çocukları sağlıklı yiyecekler yemeye teşvik etmenin en önemli ipuçlarından biri de çeşitlilik sunmaktır. Aynı yöntem yetişkinler için çalışır. Sağlıklı beslenmeyi ne kadar çok deneyimlerseniz, yeni şeyler denemeye istekli olursunuz.

Sağlıklı beslenmenin bir diğer faydası ise yaşlanma karşıtıdır. Sağlıklı beslerseniz, vücudunuza kendini korumak için ihtiyaç duyduğu besinleri verirsiniz. Cildiniz daha iyi görünecek, organlarınız daha verimli çalışacak ve hayatınıza yıllar katacaksınız.Sağlıksız yiyecekler insan sindirim sistemi üzerinde büyük miktarda baskı yaratır.Obezite bazı ülkelerde bir salgın hastalıktır. Sağlıklı beslenmenin faydalarından biri, obeziteyi en aza indirip önleyebilmemizdir. Sağlıklı beslenmek , bu alışkanlığı yaşam tarzlarına dahil eden herkes için bir çok faydaya sahiptir.Obezite, kardiyovasküler hastalıklar, diyabet ve hatta kanser gibi yaşamı tehdit eden hastalıklara karşı korur.Her bir besin grubundan farklı türde yiyecekler sağlamak, çok yönlü ve sağlıklı bir diyet anlamına gelir.



Koroner kalp hastalığı- Bu, yüksek dozda doymuş yağlardan dolayı kanın yağ birikintileri tarafından bloke edilmesi durumunda ortaya çıkar.


Kanser- Obeziteye yol açabilecek zayıf bir diyet çeşitli risklere sahiptir. Araştırmalar, bir kişinin sağlıklı bir yaşam tarzı sürmesi durumunda yeni teşhis edilen kanserlerin yarıya indirilebileceğini göstermektedir.


İnme - Bu, beyine oksijenin yetersiz olduğu durumunda ortaya çıkar. Sağlıklı beslenmek ve günlük bol bol egzersiz yapmak inme riskini azaltabilir.


Diyabet - Bubir çok nsanı etkileyen kronik bir sağlık durumudur. Diyabet, insülin kullanımıyla kontrol edilebilir, hassas bir şekilde yeme ve tipine bağlı olarak egzersiz yapabilir. Kalp hastalığı, böbrek hastalığı, yüksek tansiyon, göz problemleri, sinir ağrısı ve ayak ülseri gibi diyabetin uygun şekilde kontrol edilmemesi durumunda komplikasyonlar ve problemler ortaya çıkabilir.


Yüksek tansiyon - Bu, egzersiz eksikliğinden veya aşırı kilolu olmaktan kaynaklanır. inme veya koroner kalp hastalığına neden olabilir. Yukarıdaki kronik hastalıklar, sağlıklı beslenerek önlenebilir.

Çocuklar hızlı büyüyorlar! Bu, kemiklerinin ve organlarının, herhangi bir sorun veya eksiklik olmadan, olabildiğince işlev görebilmeleri ve gelişebilmeleri için belirli miktarlarda belirli vitaminlere ve minerallere ihtiyaç duydukları anlamına gelir. Meyveler, çocukların büyümesinde temel bir role sahip vitaminler, mineraller, diyet lifi ve kompleks karbonhidratlar içerir. Çocuğunuz için hangi meyvenin ne kadar güvenli olacağını belirlemek için bir çocuk doktoruna ya da bir beslenme uzmanına danışmanızı öneririz. Vitaminler ve mineraller genellikle mikro besin olarak bilinir. Mikro besinler vücudun büyümenin önemli aşamalarında yardımcı olur. Ayrıca immünolojik sistemi destekleyerek metabolizmaya yardımcı olurlar. Hayattaki diğer birçok şey gibi, denge, sağlıklı bir yaşam tarzı ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarının anahtarıdır. Söylemeye gerek yok, çocuklar ebeveynlerini ve kahramanlarını kendi kişiliklerini ve yaşam seçimlerini oluşturmada rol modelleri olarak alırlar. Çocuklarınızın sağlıklı beslenmelerine ve uzun ve sağlıklı bir yaşama sahip olmalarına yardımcı olun.Sağlıklı bir yaşam tarzına liderlik etmek, herkesin yaşamında çok önemlidir..
 
Üst