Mürşidi Kamil

*MeleK*

♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
Mürşidi Kamil
mürşidi kamil mürşidikamil mürşiti kamil mürşidi nasıl bulunur mürşid nasıl bulunur
HAK MÜRSiDi NASIL TANIYABiLiRiZ ? NE HALDE OLURLAR ? HANGi VASIFLARA MALiKDiRLER ? Insanlarin kendisine her seyini teslim ettigi Mürsid-i Kamil’in kemalinin 5 sarti vardir. 1- Manevi zevk sahibi olmak.2- Islamiyeti cok iyi bilmek.3- Sefkat ve himmeti bol ve äli olmak.4- Allah’tan gelen herseye razi olmus bir durumda olmak.(yani marziye makaminda bulunmak)5- Isabetli görüs ve tesirli telkin sahibi bulunmak. HAK MÜRSiDLERiN ÜC SIFATLARI VARDIR : 1- Böyle bir Zati görenlerin kalplerinden bütün kederler def olur, kalpleri sevince gark olur ve safaya erer.konusmalarinda ahireti hatirlatir ve mahlukati sevmeyi tesvik ederler.insanlari Allahü Teala’nin rizasina ve Resul Aleyhisselamin sünnetine davet ederler. Allah sevgisini, Peygamber muhabbetini , evliyaullah siyretini kalplere naksederler. Dünya ve ahiret müskillerini halleder, insani insanliga kalbeder, kur’an-i Kerim’in nuru ile nurlandirir.Muhammed boyasi ile boyar, meveddet isigi ile yolunu aydinlatirlar. Imaninin suuruna erdirir. Imanin lezzetini duyurur, ruhlari iman ve islam aski ile doyururlar.Daima Hakki ve sabri tavsiye ve telkin ederler.2- Cömert ve Kerim olurlar. Daima güler yüzlüdürler.Musibetlere ve belalara sabir ve tahammüllü, mütevazi ve fakat cesur olurlar. Sahislarina karsi islenen suclari ve kabahatlari hos görücü ve affedici olurlar.3- Dualari kabule karin ve nefesleri sifali olurlar. Müritlerinin her türlü müskillerini hallederler ve kendilerine tabi olanlari Allah ve Resulüne isal ederler. Kendilerine asi olanlari, hatta hakarette bulunanlari bagislar ve onlarin islahi icin dua ederler. Dünya ya kanaatkar, fakat ahirete haris olurlar.Rahim ve sefik, ahli kerem ve sahibi lütuf olup, mütahlefi bulundukleri Rasul-ü zisanin sifatlari ile sifatlanirlar.Birer hidayet yildizlari gibi, insanlari hakka iletirler. MÜRSiDi KAMiLDE BULUNMASI LAZIM OLAN SIFATLAR 32 ADETTiR :1- Ehl-i sünnet vel-cemaat itikadi üzere amil olmaktir.2- Ilm-i batini hak ve hakikat bilmektir.3- Ilm-I ta’biri, rüyayi enfüsi ve afaki anlayip idrak etmek, salikin manevi derecatini tayin ve mertebesini anlamak ve ona gore saliki irsat etmektir.4- Alim-I kamil ve muhlis olmak, müritlerine nasit ederek. Hali ve kelami ile salikani irsat etmektir.5- Yaptigi her isi Allah rizasi icin yapmak, Hak Teala’nin ve mahlukati ilahiyenin hukukuna riayetkar, dogrulukta ve dürüstlükte insanlara numune-i imtisal olmaktir.6- Sehavet sahibi ve cömert olmak, kendi yemeyip halka yedirmek ve nefsinden ziyade mümin kardeslerini düsünmektir.7- Kalbini dünya kaygilarindan tathir ederek safaya eristirmek, kalbini tamamiyle hakka tevcih ederek haktan gayri kimseden korkmamak ve ihtiraz etmemektir.8- Ici disi , zahiri ve batini hak ile mesgul olmak, dünya ve ahiretteniraz etmektir. Yani bu haliyle ne dünya nigmeti, ne ahiret cenneti düsünmeksizin ancak Allah rizasini gözetmek ve Allahü Teala’ya ragip olmaktir. Yunus Emre’nin buyurdugu gibi: “Cennet cennet dedikleri, bi rev ile bir kac huri, isteyene vergil hali, bana seni gerek seni” matlubunda bulunmaktir.9- Hubbu sehavetten araz olmak ve kendisini bu isten tathir etmis bulunmaktir.10-Müridin malina, zenginligine, rütbesine ve makamina tama etmemektir.11- Müridinin zenginligini ve fakirini müsavi tutmaktir.12-Kalp ve ruh huzuruna mani olacak mesguliyetlerden farig olmaktir.13-Müritlerine sefkat ve merhamet eylemek ve onlarin feyz ve hidayetlerine dua etmektir.14-Hilm sahibi olmak, siddetli, öfkeli ve asabi olmamaktir.15-Affedici olmak mazeretli veya mazeretsiz kabahatleri ve kusurlari bagislamak.16-Gördügü kusurlara ve kabahetlere örtücü olmak ve hic kimsenin kusurunu ve ayibini yüzüne vurmamaktir.Megerki, irsad maksadiylaiyma ve rumuz ile ve müridinin anlaya bilecegi bir hal onu uyandirir.17-Güzel ahlak sahibi olmak, cefa edene sefa ile, reddedene Kabul ile, imsak edene ata ile, yüz cevirene ikbal ile muamele etmek.18-Müriden mesguliyeti varken , kendi, hizmetini emretmemektir.Megerki, müridi imtihan icin olursa bu hal müstesna.19-Ikram ve ihsan sahibi olmak ve bu ikram ihsanini gün be gün artirmak.20- Tevekkülü tam sahibi olmak ve Allahü Teala’ya her manada tevekkül ve itimad eylemektir.21-Medh , fakirlik, zenginlik, musibet veya nigmet nazarinda müsevi olmaktir.22- Bes vakit namaza devamli olmak, daima halin tecellisine mürakip bulunmak ibadette ve insanlikta müritlerine her haliyle nümune olmaktir.23-Bir nefes dahi haktan gafil olmamak, zikri daim ve suhudu kaim sahibi olmak, her nefeste Allahü Teala’yi zikreder olup hakta bulunmaktir. 24-Her isini hakka havale ve tam manasiyla tefrizi-I umur ederek teslim-I tam sahibi bulunmaktir.25-Kazaya rizayi tam ile mukabele etmektir.26-Kibirsiz fakat vekar sahibi olmak ve atrafina hürmet telkin etmektir.27-Fezlili nefsten beri ve tevazü sahibi olmaktir. Yani hem ve kar sahibi hemde mütevazi olmaktir.28-Her zaman ahdine vefakar ve sözlerinde sabit ve sadik olmaktir.29-ikrarinda sabit vikaye malik olmaktir.30-Batillardan ve yalanlardan yüz cevirmis ehl-i sidk ve ehl-i hak olmak.31-Sükünet ve aceleden kacinmak ve her iste tevakki ve itidal sahibi olmaktir.32-Kesif , müsahede ve muayene sahibi olmaktir. Her kimde bu 32 sifat ve birer birer sayilan ve gösterilen mertebelerin kemali bulunursa, o kimse bi-Hakkin irsada layiktir.Varis-i Hak ve hakikat ve varis-i Nebi’dir ki, bu vasif ve sifatlar onun el-HAK VELIYULLAH olduguna delildir. Bu istikamete sahip olanlarda keramet bulunur
 
Geri
Üst