Öfke kontrolü nasıl sağlanır ?

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Bugün yol aldığımız hızlı tempolu, yüksek stresli yaşamlarda, çoğumuz öfkemizi kaybetmeye eğilimliyiz. Öfke farklı biçimlerde olabilir.Hangi şekil olursa olsun, kontrolsüz öfke, fiziksel sağlığı olumsuz yönde etkileyebilir. Öfke, uykusuzluk, sindirim sorunları ve baş ağrıları gibi stresle ilgili sorunlara da yol açabilir.Öfke, uyuşturucu ve alkol kullanımı dahil olmak üzere şiddetli ve riskli davranışlara da katkıda bulunabilir. Ve her şeyden öte, öfke aile, arkadaş ve çevre ile olan ilişkilere önemli ölçüde zarar verebilir.Çok sayıda araştırma çalışmaları öfkeli insanların kalp hastalığı ile karşı karşıya olduğunu göstermiştir.Kontrolsüz öfke, beyaz kan hücresi sayımı anormallikleri, astım, diyabet ve anoreksiya nervoza gibi diğer durumlarla ve sırt ağrısı gibi günlük şikayetler ile de bağlantılıdır.



ofke-kontrolu-jpg.83792 Öfke kontrolü nasıl sağlanır ? Melekler Mekanı Forum







Fiziksel olarak öfke kalp atış hızınızı ve kan basıncınızı artırabilir, baş ağrısına, hazımsızlığa ve uyku sorunlarına neden olabilir ve odaklanmanızı zorlaştırır.Öfke iç ve dış olaylardan kaynaklanabilir. Öfke birçok farklı durumun bir sonucudur, ancak öfkenin yoğunluğu kişiden kişiye ve duruma göre değişir. Öfke, hayal kırıklığı, ego, benmerkezci davranış, baskı, zihinsel stres ve korku ya da güvensizlik duygusundan kaynaklanır. Öfkenizi kontrol etmenin herhangi bir yolu var mı? Belki de en iyi yol kendini kontrol etme! Öfke, vücudumuzun fiziksel ve zihinsel kontrollerinin sorumluluğunu alan bir ifade ve bilmeden bizi kaba ve çılgınca davranmaya zorluyor! Böyle bir davranışın ne kadar tehlikeli olabileceğini biliyorsunuz. Bu tür durumlardan kaçınmak için öfkemizin tam nedenini bulmamız gerekiyor.




Öfke Problem Belirtileri


Yönetilmeyen öfke belirtilerinden bazıları ya çok fizikseldir.


Vücudunda bir karıncalanma hissi.

Göğsünde bir sıkışma hissi.

Baş ağrısı.

Yorgunluk.

Sinüs basıncı.

Yüksek tansiyon.



Mantıksal Olun



Öfke bir duygudur, böylece bir duruma cevabınızı belirleyemezsiniz. Koşullarınız hakkında mantıklı düşünün ve bu mantığı kullanarak nasıl tepki verileceğine dair sağlam ve mantıklı kararlar verin.



Egzersiz yapın



Temiz hava ve fiziksel egzersiz bedeniniz ve zihniniz için harikalar yaratabilir ve zihinsel esenliğin anahtarıdır. Bu, size sadece durumdan uzak durmanızı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda duygularınızı etkilemeden önce size mantıklı bir şekilde düşünme fırsatı verir. Yoga, nefes almayla büyük ölçüde bağlantılı olduğu ve bedeniniz ve zihninizde sakinleştirici bir etkiye sahip olduğu için harikadır.Eğer kısa bir öfkeye sahip olan bir kişiyseniz, oldukça sık sinirlenirseniz, belki meditasyon yapmayı denemelisiniz. Pek fazla insan bunu denemez, ama harikalar yaratır. Meditasyon ayrıca içsel benliğinizi keşfetmenizi sağlar. Bu öfke yönetimi ipuçlarının yanı sıra, düşünce sürecinizi durdurma ve 2 - 3 dakika derinlemesine nefes alma gibi bazı teknikleri de deneyebilirsiniz ya da sizi sakinleştirecek fiziksel bir faaliyete yönelebilirsiniz.




Tanımlayın



Öfkenizi neyin tetiklediğini tanımlayın. Tekrarlanacak bir şey mi? Gelecekte kaçınmak için aktif bir karar verebileceğiniz bir şey mi? Yoksa kaçınılmaz olması muhtemel bir şey mi? Eğer öyleyse, bir dahaki sefere öfkenizi azaltmak için uygulayabileceğiniz stratejileri düşünmeye başlayın.



Değişiklikler Yapın


Öfkenizi neyin tetiklediğini belirledikten sonra, durumunuzu değiştirmek için neler yapabileceğinizi düşünün. Değiştirebileceğiniz bir şey varsa, değiştirin.



Konuşmadan önce düşünün


Anın sıcaklığında, daha sonra pişman olacağınız bir şey söylemek kolaydır. Bir şey söylemeden önce düşüncelerinizi toplamak için birkaç dakikanızı ayırın ve durumla ilgilenen diğer kişilerin de aynı şeyi yapmasına izin verin.

Öfke, yararlı ve yapıcı bir şekilde ifade ederseniz olumlu değişime yol açabilir . Öfke hayatında olumlu değişiklikler yapmak için sizi motive edebilir. Sorunları çözmek için sizi zorlayabilir. Kendiniz ve başkaları için ayağa kalkmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, sosyal adaletsizliğe kızgınlık duyan insanlar konuşabilir ve sisteme olumlu bir değişim getirebilir.



Öfkeyi kışkırtıcı durumlar



Birçok farklı durum öfkeyi kışkırtabilir. Bunlar, hayal kırıklıklarını, tahriki ,tacizi ve adaletsizliği içerebilir. Bazı durumlar birden fazla kategoriye girer. İşlerin nasıl olması gerektiğine dair beklentiler, planlandığı gibi çalışmazsa öfkeye de yol açabilir.Öfke, sözlü, fiziksel veya cinsel istismara normal ve beklenen bir tepkidir.Haksızlığa uğramak öfkelendirebilir.Gerilim / Stres : Zaten gergin veya stresli hissettiğinizde öfkelenmek çok daha kolaydır

Stres, çoğu insanın öfkesinin önde gelen nedenlerinden biridir. Modern dünyada, her zaman çok stresli hissetmemiz şaşılacak bir şey değildir. Çocukların bakımı, işe gitme, para için endişelenme ve hayatlarımızda devam eden diğer her şey arasında, bunalmış ve stresli hissetmek kolaydır. Ve stresli hissettiğimizde, öfkenin hayatlarımıza girmesini de görmek çok kolay.Stres seviyenizi düşürmenize yardımcı olacak bazı etkili teknikleri öğrenerek öfkenizi de azaltabilirsiniz.Meditasyon, öfke sorunlarınıza dikkat etmenin en etkili yollarından biridir. Bu, derin nefes almak, hayatınızın stresinden uzaklaşmak ve biraz mola vermek için kendinize birkaç dakika ayırmanıza izin verir.


Öfke genellikle hayal kırıklığı ile ilişkilidir. İşler istediğimiz gibi gerçekleşmediğinde veya insanlar düşündükleri şekilde davranmadığında öfke ortaya çıkabilir. Bu, algılanan adaletsizliğe bir cevap olabilir veya kişisel sorunlar hakkında endişelenmek ya da düşünmekten kaynaklanabilir. Ayrıca incinmeye bir cevaptır.Öfke genellikle diğer olumsuz duygularla bağlantılıdır. Bir kişi endişeli, depresif, hayal kırıklığına uğramış, endişeli, utanmış, hüsrana uğramış, incinmiş veya korkmuş hissedebilir, ancak bu farklı duyguları öfke olarak ifade edebilir.Yönetilmeyen öfke sizin ya da çevrenizdekiler için sorun yaratır ve gelecekte daha fazla soruna yol açabilir. Devam eden öfke hayatınızı ve sağlığınızı etkiler.

Öfke yönetimi, tetikleyicilerin ve öfkenin erken uyarı işaretlerinin bilinmesi ve durumun kontrolden çıkmasından önce sakinleştirilmesi için öğrenme tekniklerini bilmekle ilgilidir. Gerekirse öfkeyi ifade etmenin daha iyi yollarını öğrenmek ve uygulamakla ilgilidir.Öfkenizi tetikleyebilecek şeyleri listeleyin. Kızgınlaşabileceğiniz durumlardan önce, sırasında ve sonrasında kendinize söyleyeceğiniz şeylerin bir listesini geliştirin.Öfkenizin kontrolden çıktığını düşünüyorsanız bir durumdan veya argümandan uzaklaşın. Diyaframınızdan derinden nefes almak veya tüm kaslarınızı giderek gevşetmek gibi bazı gevşeme stratejileri uygulayın.


Öfke yönetimi, sizin ya da bir başkasının öfkeye dönüştüğünü ve durumu olumlu bir şekilde ele almak için uygun eylemde bulunduğunuzu tanımanız için gereken becerileri tanımlamak için kullanılan bir terimdir.Öfke yönetimi, öfkenin içselleştirilmesi veya bastırılması anlamına gelmez.Tetikleyicileri kaydedin. Tetikleyiciler belirli kelimeler, yüz ifadeleri, durumlar veya ortamlar olabilir.Düşünce süreçlerinizi izleyin ve öfkeyi hissettiğinizde ne düşündüğünüzün farkında olun. Gevşeme, öfke sorunları için uzun bir tedavi yaklaşımı olarak bilinir. Kas gevşemesi , meditasyon , derin nefes alma , vb. Hemen hemen tüm standart tedavi yaklaşımlarının bir parçasıdır. Özel bir gevşeme türü (buna rağmen, bundan çok daha fazlası), rahatlamanın tüm önemli tedavi bileşenlerini içeren yogadır.Öfkeyi kontrol etmeyi öğrenmek, zaman zaman herkes için bir meydan okumadır. Öfkeniz kontrolsüz gözüküyorsa öfke sorunları için mutlaka yardım alın.
 
Konuyu Başlatan Benzer Konular Forum Cevaplar
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 1
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 1
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 0
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 7
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 2
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 3
Uzman SühaN Kişisel Gelişim 1
ESDE Kişisel Gelişim 0

Benzer Konular


Üst