Omega -3 nedir , faydaları nelerdir ?

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Genel olarak, yağların kötü bir itibarı vardır, bu nedenle tüm yağların kötü olmadığını hatırlatmak gerekir.Üç farklı yağ asidi türü vardır: doymuş, tekli doymamış ve çoklu doymamış yağ asitleri. Omega-6 ve omega-3 ailelerinden oluşan çoklu doymamış yağ asitleri iyi yağlar olarak kabul edildikleri için son yıllarda büyük ilgi görüyor. Makalemizin devamın da omega -3 yağ ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.


omega.jpg



Omega-3 yağ asitleri inanılmaz derecede önemlidir.Vücudunuz ve beyniniz için güçlü sağlık yararları vardır. Vücudumuz, uygun enzim eksikliğinden dolayı bu yağları üretemediğinden ve büyüme, üreme, görme beyin gelişimi gibi sayısız vücut işlevleri için gerekli olduklarından, onları yemek yoluyla almalıyız. Omega-6 ve omega-3 yağ asitleri bu nedenle topluca esansiyel yağ asitleri olarak adlandırılır. Gerekli besin maddeleri, A vitamini, C vitamini, çinko veya esansiyel yağ asitlerinin eksikliği bir takım hastalıklara neden olabilir.


Omega-6 yağ asitleri hangi gıdalarda bulunur?


Omega-6 yağ asidine linoleik asit adı verilir ve mısır, aspir, susam, soya fasulyesi ayçiçek yağı gibi hayvansal ve bitkisel yağlarda bulunur.



Omega-3 yağ asitleri hangi gıdalarda bulunur?


Diyetlerimizde iki büyük omega-3 yağ asidi türü vardır: bitki temelli kaynaklarda bulunanlar ve balık gibi deniz ürünlerinde bulunanlar. Diyetimizdeki diğer omega-3 yağ asidi türü, uzun zincirli çoklu doymamış yağ asitleri olarak adlandırılır.


Alfa-linolenik Asit

Bu bitki esaslı omega-3 yeşil, yapraklı sebzeler, keten tohumları, chia tohumu ve kanola, ceviz ve soya yağlarında bulunur


Hangi gıdalar omega-3 ü sağlıyor?


Omega 3 ler bazı gıdalarda doğal olarak bulunmakta ve bazı güçlendirilmiş gıdalara eklenmektedir . Aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli gıdalar yiyerek yeterli miktarda omega-3 alabilirsiniz:

Balıklar ve diğer deniz ürünleri (özellikle soğuk suda yağlı balıklar, somon, uskumru, ton balığı, ringa balığı ve sardalya gibi)
Fındık ve tohumlar (keten tohumu, chia tohumları ve ceviz gibi)
Bitki yağları (keten tohumu yağı, soya yağı ve kanola yağı gibi)
Güçlendirilmiş gıdalar yoğurt, meyve suları, süt, soya içecekleri ve bebek mamaları gibi



omega 3.jpg




Birçok çalışma sağlıklı bir yeme düzeninin parçası olarak yağlı balıkların ve diğer tür deniz ürünlerini tüketmenin , kalbinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olduğunu ve birçok kalp sorunundan korunmanıza yardımcı olduğunu göstermektedir. Gıdalardan daha fazla EPA veya DHA alımı, örneğin,trigliserid düzeylerini düşürür. Gebelik ve emzirme dönemlerde haftada 8 ila 12 gram balık ve diğer deniz ürünlerinin tüketilmesi bebeğinizin sağlığını iyileştirebilir. Bazı araştırmalar,Alzheimer hastalığı,bunama ve bilişsel işlev ile ilgili diğer sorunları geliştirme riskinin daha düşük olduğunu göstermektedir. Ayrıca omega 3 takviyeleri alanlarda görme problemlerinin daha az olduğu gözlemlenmektedir.


Kalp hastalığı ve felc dünya çapında önde gelen ölüm nedenleri olmakla birlikte , balık bakımından zengin diyet yiyen toplumlar , en azından kısmen yüksek omega-3 tüketimine bağlı olarak bu hastalıkların durumlarını oldukça düşük oranlarda göstermektedir. Araştırmalar, omega-3 yağ asitlerinin iltihaplanmayı azalttığını ve kalp hastalığı, kanser ve artrit gibi kronik hastalıkların riskini azalttığını gösteriyor. Omega-3 yağları, kalp sağlığını ve ruh halini iyileştirmek için gösterilen besleyici bir enerji santralidir. Gebelik sırasında annelerinden yeterli miktarda omega-3 yağ asidi almayan bebekler görme ve sinir problemleri geliştirme riski altındadır. Omega-3 yağ asit eksikliğinin belirtileri, yorgunluk, zayıf hafıza, kuru cilt, kalp problemleri, ruh hali dalgalanmaları veya depresyon ve zayıf dolaşım içerir.


omega 3 besin.jpg



Omega-3 yağ asitlerinin kardiyovasküler hastalıktaki rolü iyi bilinmektedir. Kalp rahatsızlığını önlemeye yardımcı olmanın en iyi yollarından biri doymuş yağda düşük bir diyet yemek ve tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlardan (omega-3 yağ asitleri dahil) zengin gıdaları tüketmektir. Şeker hastalığı olan kişiler genellikle yüksek trigliserit ve düşük HDL düzeylerine sahiptir. Balık yağından elde edilen Omega-3 yağ asitleri, trigliseritleri ve apoproteinleri düşürebilir . Bazı çalışmalar, omega-3 yağ asitlerinin vücuttaki kalsiyum düzeylerini yükselttiği görülmüştür. Omega 3 ün aynı zaman da depresyona iyi geldiği söyleniyor. Birçok çalışma, reçeteli antidepresanların yanı sıra omega-3 yağ asitleri kullanan kişilerin, tek başına antidepresanlar kullananlara kıyasla semptomlarda daha fazla iyileşme sağladığını gösteriyor.


Omega 3 aynı zaman da menstrüel ağrıları da gideriyor. Omega 3 ün aynı zamanda astım, bipolar bozukluk,şizorfreni, kolon kanseri, meme kanseri İnflamatuar bağırsak sendromu gibi bir çok hastalığı önlediği söylenmektedir.Omega-3, günümüzde en önemli besin elementleri arasındadır. Görüldüğü üzere omega 3 ün genel sağlımız üzerinde bir çok faydası vardır. Diyetinizden yeteri kadar omega 3 aldığınız dan emin olun. Omega 3 takviyeleri almadan önce de mutlaka hekime danışın. Özetle, haftada en az iki kez balık yemeyi unutmayın ve diyetinize omega-3 bakımından zengin bitki kaynaklarını (keten tohumları, chia tohumları ve ceviz gibi) düzenli olarak dahil edin.
 

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Omega-3 İnsan sağlığı için gereklidir. Somon, ton balığı gibi balıklarda Omega-3 yağ asitleri bulunur. Araştırmalar omega-3 yağ asitlerinin iltihaplanmayı azalttığını ve kalp rahatsızlığı, kanser ve artrit gibi kronik hastalıkların riskini azalttığını gösteriyor. Araştırmalar omega-3 yağ asitleri açısından zengin diyetlerin hipertansiyonlu kişilerde kan basıncını düşürdüğünü göstermektedir.


Çocuklar Için Balık Yağı


Balık yağı orkinos, sardalya, ringa balığı, hamsi alabalığı, somon ve uskumru gibi diğer yağlı balıklardan elde edilir. Bu balıklar, omega-3s bakımından zengindir.


Bir çocuk balık yağı alabilir mi?


Evet. Balık yağı omega-3 ün en zengin kaynaklarından biridir ve çocuklar için birçok fayda vardır. Çocuğunuza omega-3 takviyeleri vermek isterseniz, önce doktorunuza danışın. Düşük omega-3 seviyeleri, çocuğu belirli inflamatuvar durumlara duyarlı hale getirebilir veya bilişsel işlevlerini etkiler.

Somon, orkinos, uskumru, halibut, ringa balığı, alabalık dahil balıklar
Karides
İstiridyeler
Keten tohumu
Ceviz
Chia tohumları
Soya fasulyesi
Sığır eti


Omega-3, hem hayvan hem de bitki kaynaklarından gelir. Birincil hayvan kaynakları krill yağı ve balık yağıdır. Birincil bitki kaynakları, keten tohumu, chia dır. Omega-3 kalp sağlığınız için faydalıdır. Omega-3, kolestrol trigliserit düzeylerini normalleştirir ve düzenler. Omega-3 yağ asitleri almanın, depresyon semptomlarını hafifletmeye yardımcı olduğu vurgulanıyor. Omega-3 yağ asitleri tansiyonu düşürür, belleği güçlendirir. PMS nin psikolojik bulgularını azaltabilir . Diyetinize Omega -3 dahil ederek genel sağlığınızı koruyabilir, bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz.
 

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
omega3-faydalari.jpg




Omega-3 balık yağı takviyeleri, düşük performans gösteren okul çocuklarının okuma yeteneğini veya hafıza işlevini geliştirmeye veya iyileştirmeye yardımcı olur.Balık yağı yararlarının çoğu, doğanın en zengin omega-3 yağ asitleri kaynaklarından biridir. Balık yağı, yağlı balıkların dokularından gelir. En iyi kaynaklar soğuk su, yağlı balıklardır.Omega-3 yağ asitlerinin optimal düzeylerinin , DEHB ve ilişkili gelişimsel sorunların yanı sıra kişinin yaşamındaki birçok başka zihinsel sağlık sorununa da katkıda bulunmaktadır.Balık yağında bulunan beyin fonksiyonu için hayati önem taşıyan esansiyel yağ asitleri sadece bilişsel gerilemeyi yavaşlatmakla kalmaz, aynı zamanda yaşlı erişkinlerde beyin atrofisini önleyebilir.



Bilimsel çalışmalar, balık yağının, kolon, prostat ve meme dahil olmak üzere çeşitli kanserleri önlemeye ve öldürmeye yardımcı olabileceğini bulmuştur.Çalışmalar ayrıca balık yağından elde edilen omega-3 yağ asitlerinin, kalp krizi mağdurları için iyileştirilmiş sağkalım oranları ile ilişkili olduğunu da ortaya koymuştur. Balık yağları omega-3 yağ asitleri ve A ve D vitaminleri içerir .Balık yağlarında bulunan Omega-3 yağ asitleri kalbi koruyabilir ve diğer sağlık yararları sağlayabilir.Balık yemek, balık yağı veya omega 3 almanın takviye almaktan daha iyi bir yoludur.



İnsanlarda bu omega-3 yağ asidi, spermin, retinanın, gözün bir kısmının ve beyin korteksinin beynin bir parçası olan önemli bir parçasıdır.Balık yağlarının beyin ve sinir sistemi üzerindeki koruyucu etkilerinden dolayı multipl skleroz (MS) hastalarına yardımcı olduğu söylenir. Hamilelik sırasında tüketilen balık yağları , doğum sonrası depresyon riskini azaltabilir . Araştırmacılar, haftada iki veya üç kez yüksek seviyede omega ile balık yemenin faydalı olabileceğini önermektedir. Protein ve mineraller sağladıklarından, besin kaynakları takviye yerine tavsiye edilir.Yıllar boyunca, düzenli balık yağı tüketiminin Alzheimer hastalığını önlemeye yardımcı olabileceği düşünülmüştür .



Balık yağında bulunan Omega-3 yağ asitleri psikoz riskini azaltmaya yardımcı olabilir .Omega-3 tüketimi, fetal bilişsel ve motor gelişmeyi hızlandırabilir.Omega 3 için balık yağına sebze bazlı alternatifler şunlardır:keten tohumu,kenevir tohumu, ceviz,chia tohumları,ıspanak gibi koyu yapraklı yeşillikler, taze fesleğen ve tarhun.Omega 3 takviyeleri, kan pıhtılaşmasını etkileyebilir ve kan pıhtılaşma koşullarını hedefleyen ilaçlara müdahale edebilir.Bazen yan etkilere, normalde geğirme, hazımsızlık veya ishal gibi küçük gastrointestinal problemleri tetikleyebilirler . Balık yağı takviyesi almadan önce mutlaka bir hekime danışın..
 
Üst