Organizasyon Firması Olmak

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Organizasyon Firması Olmak
organizatör olmak için organizasyon şirketleri neler yapar organizatör olmak
Organizasyon Firması Olmak...

Organizasyon firmaları ve sektördeki konumları üzerine Emotion Organizasyon ile yapılan ropörtaj;

Hİ Platformu - Nedir organizasyon firması? Neler yapar ?

Organizasyon Firmaları;
Sektörel açıdan baktığınızda, kafaları karıştıran, yerli yerine bir türlü oturmamış bir kavram, Organizasyon kavramı.
Çünkü marangozluk, aşçılık, mimarlık gibi geçmişten bu güne sürdürülen meslekler gibi değil. Organizasyon adı altında firma kurmanın tarihi öyle çok eskilere dayanmıyor.

Hİ Platformu - Ne yapar organizasyon firması?

Sözlük anlamıyla organize eder.
Bir araya getirir, düzenler.
Bu bir kişisel etkinlik olabileceği gibi(Doğum günü kutlaması vb), Kurumsal bir etkinlikte olabilir. (Lansman,Bayi toplantısı vs)

Hİ Platformu - Sektörde kaos oluşmaya başladığı duygusuna kapıldığınız oluyor mu?

Sektörümüzü incelediğimizde büyük çoğumuzun aynı başlıklarla, aynı işleri ya daha hesaplı ya daha güzel ya da daha çok yaptığını belirten söylemlerini görüyoruz.
Tek tek incelediğimizde asıl çıkış noktalarının farklı farklı olduğu dikkat çekiyor.
Örneğin;
X organizasyon firması aslında bir müzik gurubu ama süslemeden hostes teminine, havai fişek gösterisinden tekne turuna kadar her şeyi yaptığını ifade ediyor.
Y organizasyon firması da aynı şeyleri yaptığını iddia ediyor fakat odağında animatörlük yatıyor.
Daha da çeşitlendirmek mümkün. Bir catering firması aslında sadece ikram hizmeti sunup, adının ardına Devet Organizasyon titrini eklerken, sadece sandalye giydiren biri de kendini organizasyon firması olarak adlandırıyor.
Hazırladıkları kataloglarda ve web sitelerinde Organizasyon adına yapılabilecek ne kadar hizmet varsa sıralıyor.

Hİ Platformu - Yani branşlar mı oluştu? Bu yanlış mı?

Tabi hiç birini yargılamamak lazım. Kavram o kadar geniş ki.
Ne yazsın Organizasyon yazmasında?

Önemli olan nokta algılamada;
Kendilerini organizasyon firması olarak adlandıran bu firmalar için iş, olması gerekenin aksine organizasyon başlamadan önce bitiyor.
Bir süsleme firması lansmanın ya da doğum gününün yapılacağı mekanı süsleyip işini bitirdikten sonra ya da şişme oyuncak sağlayan firma malzemesini kurduktan sonra organizasyon başlıyor ya da havai fişek atacak firmanın elemanları, organizasyon alanının tamamen dışında, atışın gerçekleşeceği dakikaya kadar tüm olup bitenlerden uzak bekliyor, atışını gerçekleştiriyor ve mekandan ayrılıyor. İkram hizmetini veren firmanın yetkilileri sadece yiyecek içecek servisine odaklanıyor. Zaten asli görevleri ve taahhütleri bu.

Yani büyük çoğunluğu isimlerinin ardına ekledikleri Organizasyon kelimesinin karşılığını verecek bir çalışma yapmıyor. Sorun algıda, müşterinin beklentisinde.
Çünkü yiyecek içecek, ikram hizmeti veren Catering firmasıdır,
sandalye süsleyen, balon uygulayan dekorasyon firması, animatör sağlayan animasyon firması, pyroteknik efektler yapan da havai fişek firmasıdır. Organizasyon firması değil.
Ve yine yukarıda belirttiğimiz asli işleri dışında bir görüntü yaratan, organizasyon firmaları müşteriler tarafından da yanlış şekilde algılanıyor. PR ya da iletişim şirketleri yerine konuyorlar.

Hİ Platformu - Bize bir “organizasyon” firması çizer misiniz?

Organizasyon firması, organize edendir, neyi nereden ne şekilde sağlayacağını bilen, sorun çözme yetisine sahip, çeşitli şeyleri bir araya getiren, düzen içinde uyumla işlemelerini sağlayandır.
Organizasyon firması tedarikçidir.
Olması gereken, PR firmalarının hazırladıkları projelerin, planlanan şekilde hayata geçirilmesini sağlamaktır.
Bazen firmalar, dışardan desteğe gerek kalmaksızın, kendi içlerinde proje ve halkla ilişkiler departmanlarına hazırlattıkları projeleri direkt organizasyon firması aracılığıyla hayata geçirir bazen de standartlaşmış uygulamalar için konsept uygulatabilirler.

Organizasyon firması bazen kendi belirlediği konsepti, bazen de 3. şahısların hazırladığı projeleri organize eder ki bu, organizasyon tarihinden önce başlayıp bitirilen uygulamalardan, organizasyonun raporunun sunulduğu ana kadar uzanan bir süreçtir.

Gerek kişisel gerekse kurumsal bakıldığında yapılacak bir etkinlik (event) varsa organizasyon firmasına da ihtiyaç olacağı şüphesizdir. Hatta gerekli bir profesyonel bakış açısıdır.

Organizasyon Firması tanımında, üzerinde durulması gereken önemli bir nokta da, müşterilerin yanlış değerlendirmesidir.
Yani bir aranjörün düzenleyeceği şarkının sözlerini kendisinin yazması gerekmez, bir çiçekçi, aranjman hazırlarken kullandığı çiçekleri kendi bahçesinde yetiştirmez. Bu sebeple “Nasıl yani, Mehter Takımı’nı başkasından mı alıyorsunuz?” gibi sorular sorulmamalıdır. Bununla birlikte, uzun yıllar bu sektörde faaliyet gösteren bir organizasyon firması iseniz, o zaman müşterilerin ihtiyaçları ve yönlendirmeleriyle zaten ürün ve malzeme stokuna sahip oluyorsunuz.

Hİ Platformu - Kendi işimizi kendimiz organize edemez miyiz?

Elbette edebilirsiniz. Hiçbir organizasyon firmasının böyle bir iddiası olamaz.
Sonuçta bir elektronik devre tasarlamıyoruz.
Burada önemli olan
  • Bunun için ayıracağım zaman asli işimde ne kadar kayıplara neden olur?
  • Buna değer mi?
  • Onlarca kalem hizmet ya da ürünü nerede nasıl ne şartlarda bulabileceğimi gerçekten biliyor muyum?
  • Dahası bunları bulduktan sonra nasıl bir akış planı içinde çalışmalarını sağlayacağımı biliyor muyum?

Düşünsenize her mevkide en iyi olan futbolcuları alarak bir futbol takımı oluşturdunuz.
Teknik direktörsüz ne yapabilir bu takım? Ya da tecrübesiz bir teknik direktörle ne yapabilir?
Veya dünyanın en iyi keman virtiözünü, piyanistini, müzisyenlerini bir araya getirip bir orkestra kurdunuz.
Orkestra şefi olmadan nasıl bir müzik çıkar ortaya?

Hİ Platformu - Doğrusu budur dediğiniz?

Organizasyon firmaları yukarıda da belirttiğim gibi organize eder.
Müşterinin bütçesi ne ise o bütçeyi en rafine şekilde yöneterek organize eder. Gerektiğinde konsept belirler ya da belirlenen konsepte uygunluğu sağlar, öneriler sunar, detaylar bilir.
Geçmişten gelen birikimlerle çeşitli çizgide alt tedarikçiler tanır.
Organizasyon firmasının da bir çok hizmeti veya ürünü dışarıdan alması kadar doğal bir şey yoktur.
Doğal olmayan bir organizasyondaki her işi kendi bünyesinde yaptığını iddia etmektir.
 
Organizasyon firması tedarikçi firma olmaz gibi bir yargı ne yazık ki yanlıştır. günümüzde bir çok organizasyon firması, kendi ses ve ışık sistemlerini, kendi animatörlerini, kendi teknik personelini ve hatta kendi dekorasyon ekibini oluşturmaya başlamıştır. Teorik olarak belirtilen organizasyon firmasının görevi işi organize etmek olduğu kadar, müşteri memnuniyetini arttıracak, fayda maliyet oranını daha iyi seviyeye çıkartacak çalışmları müşterilerine sağlamaktır.

Organizasyon firmalarıda profesyonelleşebilmektedir. Bunun anlamı, her organizasyon firması konser organize edemeyeceği gibi, her organizasyon firmasıda düğün organize edememektedir. Bu bağlamda organizasyon firması tedarikçi firmaları bulur onlara işi yaptırır ve raporlar mantığının her zaman geçerli olmadığı noktasına geliyoruz. Kongre organizasyonu yapan bir organizasyon firması, standı nerede yaptıracağını bilirken, ses ve ışık sistemlerinde party organizasyonu yapan bir organizasyon firması kadar yeterli düzeyde donanıma sahip olmayabilir.

La Capella organizasyon firması olarak, bünyemizde bir ses ve ışık firması, bir menajerlik firması, bir müzik ajansı ve bir reklam firması bulunduruyoruz. Bunun müşteriye yansıması en kaliteli işi en ucuz fiyata alabilmesini sağlamaktır. Profesyonellik alanımızın sahne, ses ve ışık kurulumu, müzik ve menajerlik, düğün gala vb eventler, party organizasyonu, kongre ve toplantı ekipman tedarik ve yönetimi, oteller için atershow programları, konser organizasyonu, Şov ve dans grupları, Açılış organizasyonları vb... etkinlikler olması yapı itibari ile uzmanlaşılan alanla ilgilidir.

Uzmanlaşmak ile tedarikçi firma olmanın arasındaki fark organizasyonun ne kadarını gerçekleştirdiğinizle ilgilidir. Organizasyonun tamamını bir seslendirme firması başka tedarikçi firmalar ile gerçekleştirebiliyorsa o firma bir organizasyon firmasıdır.

Yani organizasyon firması sadece bir masanın başında oturup, tanıdığınız 3-5 tedarikçi firma ile iş yapmak değil, organizasyonda faaliyet gösteren tüm firmaların yaptığı işlerde en az o firma kadar bilgi ve donanıma sahip olmanızla ilgilidir. Bir organizasyon firmasının gelişiminde bu noktaya gelindiğinde de daha kaliteli hizmeti sağlamak ve piyasanın yetersizliğini aşmak için kendi alt kuruluş ve firmalarını açma gereksinimi zaman içerisinde oluşmaktadır.

Toparlayacak olursak,

Organizasyon firmaları aynı zamanda tedarikçi olabilir, hatta işi daha iyi sunmak için profesyonelleştikleri alandaki tüm tedarik yönetimine hakim olmaları gerekmektedir.
Elbetteki geniş bir organizasyonda tüm işlerin tek bir firma tarafından yapılıyor olması doğal değildir. Fakat organizasyonun merkezini oluşturan noktalarda (örn. konser organizasyonunda, ses ve ışık sistemleri gibi) organizasyon firmasının konuya tümüyle hakim olması yapılan işin kalitesini ve maliyetini müşteri lehine etkileyeceğidir.
 
Geri
Üst