Otizm ve Trafik Kazası

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
Otizm ve Trafik Kazası
11 yıldır otistiklerle çalışan bir eğitimci olarak keşke öyle olsa otizm sizin dediğiniz gibi immünolojik, gastrointestinal ve nörolojik konularla ilgili kompleks, multi sistem tıbbi bir hastalık olsa ve tedavisi de bir hap yutturmak olsa, inanın çok mutlu olurdum.
Otizmin tedavisinde, bu multi sistem hastalığının tedavisinde, meşhur dan protokolünde eğitim, özel eğitimi çıkartmanız mümkün mü? Dan protokolünü uygulamayıp sadece eğitim çalışması ile tedavi olan, teşhisleri değişik hastanelerin çocuk psikiyatrisi bölümlerince konmuş 40-45 çocuğum iyileşti (11 yıllık süreç içerisinde). Bu çocuklarım otistik gibi görünseler de aslında "tepkisel bağlanma bozukluğu" rahatsızlığı olan çocuklar oldukları öne sürüldü biz de bunu kabul ettik. Bu çocuklarımın tüm rapor ve dosyaları kurumumuzda mevcuttur. Bunu burada reklam olsun diye söylemiyorum. Ortaya koymak istediğim Dan Protokolü uygulanmadan da bu çocuklar iyileşebilmekte. Otizmi bence doğru tanımlamak gerekmektedir.
Cevap verilmesi gereken asıl soru
Otizm nedir?
Otizm bir vakadır. Bir trafik kazası gibidir.
Trafik kazası neden olur?
Trafik kazasını meydana getiren birçok sebep vardır. Bunları sıralayacak olursak
* Arızalı araç
  • Bozuk yol
  • Alkollü araç kullanımı
  • Hatalı sollama
  • Sürücü hataları.
Sonuç nedir?
TRAFİK KAZASI olarak tanımlanan durum.

Peki tüm Trafik kazaları sonuç bakımından aynımıdır? Tabi ki hayır
Yaralanmalı, ölümlü, maddi hasarlı, tek taraflı vs birçok trafik kazası çeşidi bulunmaktadır.

Dönelim OTİZME ;
Otizm değişik sebeplerden dolayı meydana gelebilen, sosyal, duygusal, iletişimsel, davranışsal gelişim farklılığıdır. Otizmin oluşumunda çevresel faktörleri yok saymak büyük yanlış olur. Bağlanma bozukluklarının müdahale edilmezse kronik otizme dönüşmesi kaçınılmaz sondur. Çevresel faktörlerle gelişen otizmin, otistik bireyde nörolojik değişiklikler de oluşturacağı ayrı bir gerçektir. 4 yaşında piyano eğitimine başlanan bir çocuğun 10 yaşında beyin yapısı incelendiğinde yaşıtlarından farklılıklar oluşması beklenebilir. Çocuklarımızı istediğiniz kadar hiperbarik oksijen tanklarının içine doldurun eğer eğitim almamışlarsa piyano çalamazlar veya 6 yıldır piyano eğitimi alan bir çocuğu tanklara koyarsanız piyano çalmadan dolayı oluşan nörolojik farklılıkları ortadan kaldırıp çocuğa piyano çalmayı unutturamazsınız.
Otizmi anlamak adına mutizm, sellektif mutizm konularında bilgi sahibi olmak gerektiğini düşünüyorum.
Susmak yada suskunluk bir hastalık değildir. Bunu bir dil ve konuşma bozukluğu olarak tanımlayabiliriz. Bilimsel adı mutizmdir, yani SUSMA, SUSKUNLUK. Gençlerde, yetişkinlerde ve en çokta çocuklarda görülür. Bazı araştırmalara göre kız çocuklara görülme olasılığı erkeklere göre iki kat fazladır yinede dil ve konuşma bozuklukları arasında kızlarda ve erkeklerde hemen hemen eşit derecede görülebilen tek konuşma bozukluğudur(1).
(S)elektif Mutistik çocuklar konuşma yeteneğine sahiptirler ama bunu belirli ortamlarda, belirli kişiler karşı sergileme yeteneğini gösteremezler(2). Daha çok jest ve mimiklerle, el kol hareketleriyle ve yazılı olarak iletişim kurarlar.
Mutizm psiklojik ve nörolojik bir rahatsızlık olmakla beraber somut nedeni bilinmemektedir.

En büyük endişen ailelerin alternatif tedavi yaklaşımlarına bel bağlayıp özel eğitimden uzaklaşabilecekleri düşüncesidir. Burada yanlış anlaşılmaktan endişe ediyorum. Çocukların özel eğitimden alternatif tedavi yöntemlerine yönelmeleri sonucunda para kazanma kaygım oluştu gibi bir durumdan bahsetmiyorum. Yazının başında belirttiğim gibi keşke bu işin tedavisi bir hap yutturmak kadar kolay olsa da tüm çocuklarımız iyileşse. Bizler de geçimimizi başka yerlerden kazanmak zorunda kalsak.

Sevgiyle kalın
Amir AKDAĞ
Kaynaklar
E. Heinemann, H. Hopf (2004): Psychische Störungen in Kindheit und Jugend. Stuttgart, Kohlhammer
N. Katz-Bernstein, (2007): Selektiver Mutismus bei Kindern. München, Ernst Reinhardt

 
Geri
Üst