Patateste Hangi Vitaminler Var ?

  • Konbuyu başlatan TİTAN
  • Etiketler
    vitamin
T

TİTAN

Forum Okuru
Patateste ağırlıklı olarak ne bulunur ? Patatesin Faydaları
Patatesin Yararları
Patateste Hangi Vitaminler Vardır



Patates salatası, etli ya da kıymalı patates yemeği, patatesli börekler, liste böyle uzar gider melekler :) Mutfağımızda patatesi ne kadar çok kullanıyoruz değil mi ? Bu değerli sebzenin faydalarını biliyor muyuz tam olarak peki ? İşte ayrıntılar.. :tik:

pateteste-agirlikli-olarak-ne-bulunur-jpg.84660 Patateste Hangi Vitaminler Var ? Melekler Mekanı Forum


Bol miktarda C ve B vitaminleri ile potasyum ve kalsiyum içeren patates, protein, bakır, demir ve fosfor da içerir.

Vücuda enerji verir, halsizliği ve yorgunluğu giderir. Kandaki şeker oranını düşüren patates şeker hastaları için faydalıdır. Damar sertliğini giderir. Sindirimi kolaylaştırır ve kabızlığı önler. Kanı temizler. Kansere karşı koruyucudur. Bağırsak şişliğini ve basur ağrılarını azaltır. El ve ayak çatlaklarına iyi gelir. Bağırsak kurtlarını düşürmeye yardımcı olur. Böbreklere faydalıdır. Normal ve kuru ciltler için yararlıdır.

Patates lapa haline getirilip yanıkların üzerine konursa hem ağrıyı hafifletir hem de iyileşmesini hızlandırır.
 
SadmiN

SadmiN

♥ Evli Mutlu Çocuklu ♥
Yönetici
Genelde sorularda çok fazla çıkıyor ama hani kafanızın yerinde bir bilgi bulunsun diye bu çok sorulan soruyu da yazmak istiyorum.

Patateste ağırlıklı olarak ne bulunur ? Ağırlıklı bulunan Madde Hangisidir.

Doğru cevap NİŞASTA arkadaşlarım bilginiz olsun.
 
Sevimli cadı

Sevimli cadı

Daimi Üye
Üye
Patates, nişastalı yiyeceklerin mükemmel bir tercihi ve iyi bir enerji, lif, B vitaminleri ve potasyum kaynağıdır.Patateste bulunan demir, fosfor, kalsiyum , magnezyum ve çinko, vücudun kemik yapısını ve kuvvetini arttırmasına ve korumasına yardımcı olur. Üç tür karbonhidrat vardır: lif, şekerler ve nişasta.Nişastalı yiyeceklerin çoğu besleyicidir ve sağlıklı bir diyete değerli faydalar sağlar.Nişasta yüksek yiyecekler arasında fasulye ve mercimek gibi baklagiller, patates ve bal kabağı gibi sebzeler ve pirinç ve un gibi tahıllar bulunur. Sebzeler, baklagiller ve tam tahıllar dahil olmak üzere nişasta içeren bütün yiyecekler değerli lif kaynakları, vitaminler, mineraller ve antioksidanlardır. Nişastalı yiyecekler, diyetimizde iyi bir enerji kaynağı ve bir dizi besin kaynağıdır. Nişastanın yanı sıra, lif, kalsiyum, demir ve B vitaminleri içerirler.Patates, pişirildiklerinde bile, insan sağlığına çeşitli şekillerde fayda sağlayabilecek önemli besin maddeleri içerir.Patateste potasyum, kalsiyum ve magnezyum bulunur. Bunlar doğal olarak kan basıncını düşürür. potasyum, C vitamini ve B6 vitamini içeriği, kolesterol eksikliği ile birlikte, kalp sağlığını destekler.Patates önemli miktarda lif içerir. Lif, kandaki toplam kolesterol miktarını düşürmeye yardımcı olarak kalp hastalığı riskini azaltır .Bir orta boy patates, önerilen günlük demir değerinin% 6'sını sağlar.Patates, vitamin ve minerallerin yanı sıra, en çok karotenoidler ve antosiyaninler içeren antioksidan potansiyeli olan çeşitli fitokimyasallar da içerir .Patates kabukları zengin bir demir kaynağıdır. Bu nednele patatesi iyice yıkayın ve kabuklarıyla pişirmeyi tercih edip tüketin. Patatesin faydaları ile ilgili detaylı bilgi için aşağıda yer alan linki ziyaret edin..

Patatesin faydaları ve zararları nelerdir ?
 

Üst