Sert mi yumuşak mı? Robot yapalım

Ayşegül AYRANCI

Daimi Üye
Sert mi yumuşak mı? Robot yapalım
Anasınıfı artık malzeme çalışmalarını keyifli oluşundan ve çocuklarda yaratıcılığa teşvikte bulunduğundan önceki günlerde bahsetmiştim. Öğrencilerin düşündüklerini eyleme geçirme becerisine teşvik olabilecek olan artık malzemelerden olan boş rulolar, ilaç kutuları, hamur kapları, cd, folyolar, şişe kapakları, eva, el işi kağıdı, artık fon kartonu gibi materyaller işe yaramaktadır. Erkek çocukların en çok hayal kurduğu robot etkinliği her sezon yapılmaktadır. 1. dönem sonu ve 2. Dönem ortalarında isteğe bağlı yapılan bu etkinliklerde birbirinden farklı etkinlikler ortaya çıkarılabilmektedir. Robot yapalım denildiği zaman sınıfa getirilen her artık malzeme bir kaynak oluşturabilmektedir. Kasetlerin içindeki malzemelerden, simlere, şönil tellerden, kullanılmayan elektronik eşyaların boş kasalarına kadar her türlü malzemeden faydalanma yoluna gidebilirsiniz.
Alt resimde gördüğünüz robot yapımı bu linke tıkladığınız zaman karşınıza çıkacaktır.
maxresdefault (1).jpg

Robot yapım aşamasında faydalanabileceğiniz büyüklü küçüklü kutuları folyolarla ya da cdlerle kaplama tercihine girerek başlangıç yapabilirsiniz. Bu etkinliği verirken aynı zamanda sert ve yumuşak kavramına değinerek de sert ve yumuşak nesnelerle ilgili konuşabiliriz. Her zaman yapıldığı gibi bütünleyicilik ilkesini tamamlayıcı rolde olacak olan tavşan ve kaplumbağa hikayesini anlatmak da son derece kaliteli bir hikaye etkinlik tercihi olabilecektir. Hızlı yavaşı anımsattığı gibi sert ve yumuşak kavramına da dokunuşta bulunan bu hikaye etkinliğinde başka konularda ders çıkarmak da mümkündür.
maxresdefault.jpg

Robot yapabilmek için artık malzemeleri masa üzerine yerleştirerek çocukların fikirleri alınır. Yapıştırılmayan materyallerde öğretmen silikon yapıştırıcıyla yapıştırma işlemini gerçekleştirebilecektir. Öğrencilerin hayal güçlerini zenginleştirecek olan bu etkinlikte dört ya da beş masaya 3 ya da 4’er kişi olacak şekilde gruplara ayrılarak etkinlik gerçekleştirilir. Etkinlik esnasında ihtiyaç duyan öğrencilere yardımda bulunarak etkinlikle alakalı eksiklikler anında giderilmeye çalışılır.
okul-oncesi-robot-projeleri4.jpg

Hikaye etkinliği esnasında tavşan ve kaplumbağa ile alakalı sohbet edilir. Mesela hızlı ve yavaş kavramına değinilerek hangi hayvan daha hızlı sorusu sorulur. Yavaş olan hayvanın vücut yapısıyla alakalı konuşulur. Hayvanın dış kabuğu sert mi yumuşak mı; hızlı mı hareket eder yavaş mı gibi sorularla asıl değinilmek istenilen konuya değinilir. Bu konuşmalar sonrasında hayvanlarla alakalı resim yaptırılabilinir. Mesela tavşan mı olmak isterdiniz yoksa kaplumbağa mı diye sorularak hangi hayvan olmak istiyorlarsa resmetmelerine rehberlik edilir.
 
Geri
Üst