trafik ile ilgili etkinlikler

*MeleK*

♥Ben Aşık Olduğum Adamın Aşık Olduğu Kadınım♥
trafik ile ilgili etkinlikler
trafikle ilgili afişler trafik ile ilgili afişler trafikle hikayeler trafik ile hikayeler kuralları hikaye
Hikâye:inatçı kaz
bir zamanlar ülkelerden birinde bir kaz ailesi yaşarmış.anne kaz yavrularını korumak için onlara sürekli nasihat edermiş.yuvadan fazla uzaklaşmamalarını, uzaklaştıkları zaman tehlikelerle karşılaşabileceklerini söylermiş.ama en küçük yavru o kadar yaramazmışki, annesinin söylediklerine uymakta zorlanırmış, üstelik etrafını araştırmaktan ve karıştırmaktanda çok hoşlanırmış.kaz ailesinin yuvası şehrin yakınındaki bir çiftlikmiş.bu çiftlikten şehirdeki arabaların sesleri duyuluyormuş.küçük yaramaz yavru ,birgün şehri merak etmiş ve görmek için yola çıkmış.şehre vardığında, karşıdan karşıya geçmek istemiş.arabalar birbiri ardına geçiyormuş, yaramaz yavru kaz birden kendisini yola atmış, o anda kornalar çalmış,araqbalardan "heeey!dikkat etsene!"sesleri yükselmiş.küçük kaz arabalardan kaçarken yere yuvarlanmış, bembeyaz tüyleri kirlenmiş, canı da çok yanmış, kendisini güçlükle kurtarabilmiş.biran önce evine gitmek istiyormuş.eve vardığında annesi ve kardeşleri onun bu halini görünce telaşlanmışlar.yaramaz kaz başından geçenleri bir bir anlatmış.anne kaz yavrularının trafik kurallarını öğrenmesi gerektiğini düşünmüş ve onlara karşıdan karşıya nasıl geçeceklerini , yolda bulunan işaretleri ve onların ne anlama geldiğini anlatmış.küçük kazlar trafik kurallarına uydukları zaman, şehirde başlarına birşey gelmeden gezebileceklerini öğrenmişler ve çok mutlu olmuşlar.
Dil etkinliği:
öykünün okunmasından sonra öğretmen çocuklara;"okula gelirken yolda hangi trafik işaretlerini görüyorsunuz?" diye sorar.çocukların tarif ettiği trafik işaretlerinin ne anlama geldiği tartışılır.inatçı kazın hangi trafik işaretlerine uymamış olabileceği konuşulur.öğretmen daha önceden hazırlamış olduğu trafik işaretlerini çocuklara gösterir ve ne anlama geldiğini sorar.
Sanat etkinliği:
öğretmen çapı 20 cm olan karton daireler keser ve sınıfa birçok eski dergi getirir.daha sonra çocuklara trafik ışıklarını yapacaklarını söyler ve dergilerden uygun resimleri kesmelerini ister.çocukların kestikleri resimler kartonlara yapıştırılır, kartonlar tahta sopalara takılarak trafik ışıkları tamamlanır.
Drama etkinliği:
öğretmen çocukların yaya, araba ve yoldan geçen hayvanları canlandırmalarını ister.çocukların bazılarıda sanat etkinliğinde yapılan trafik işaretlerini eline alır ve trafik işareti olur.ayrıca trafik seslerinin bulunduğu bir kasette dramaya eklenebilir.
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları:
çocuklara içinde yanlış ve doğru davranışların olduğu bir trafik manzarası resmi dağıtılıp, yanlışları bulmaları istenir.
Müzik etkinliği:
Karşıya Geç
karşıya geçerken önce sola bak
sonra sağa bak
tekrar sola bak, sonra geç

sarı yanınca hemen hazırlan
kırmızı yanınca aman dikkat dur
yeşil yanınca yol bize açık

haydi yolun açık olsun
güle güle git hay hay
haydi yolun açık olsun
güle güle git

alıntı....
 
Hikâye:inatçı kaz
bir zamanlar ülkelerden birinde bir kaz ailesi yaşarmış.anne kaz yavrularını korumak için onlara sürekli nasihat edermiş.yuvadan fazla uzaklaşmamalarını, uzaklaştıkları zaman tehlikelerle karşılaşabileceklerini söylermiş.ama en küçük yavru o kadar yaramazmışki, annesinin söylediklerine uymakta zorlanırmış, üstelik etrafını araştırmaktan ve karıştırmaktanda çok hoşlanırmış.kaz ailesinin yuvası şehrin yakınındaki bir çiftlikmiş.bu çiftlikten şehirdeki arabaların sesleri duyuluyormuş.küçük yaramaz yavru ,birgün şehri merak etmiş ve görmek için yola çıkmış.şehre vardığında, karşıdan karşıya geçmek istemiş.arabalar birbiri ardına geçiyormuş, yaramaz yavru kaz birden kendisini yola atmış, o anda kornalar çalmış,araqbalardan "heeey!dikkat etsene!"sesleri yükselmiş.küçük kaz arabalardan kaçarken yere yuvarlanmış, bembeyaz tüyleri kirlenmiş, canı da çok yanmış, kendisini güçlükle kurtarabilmiş.biran önce evine gitmek istiyormuş.eve vardığında annesi ve kardeşleri onun bu halini görünce telaşlanmışlar.yaramaz kaz başından geçenleri bir bir anlatmış.anne kaz yavrularının trafik kurallarını öğrenmesi gerektiğini düşünmüş ve onlara karşıdan karşıya nasıl geçeceklerini , yolda bulunan işaretleri ve onların ne anlama geldiğini anlatmış.küçük kazlar trafik kurallarına uydukları zaman, şehirde başlarına birşey gelmeden gezebileceklerini öğrenmişler ve çok mutlu olmuşlar.
Dil etkinliği:
öykünün okunmasından sonra öğretmen çocuklara;"okula gelirken yolda hangi trafik işaretlerini görüyorsunuz?" diye sorar.çocukların tarif ettiği trafik işaretlerinin ne anlama geldiği tartışılır.inatçı kazın hangi trafik işaretlerine uymamış olabileceği konuşulur.öğretmen daha önceden hazırlamış olduğu trafik işaretlerini çocuklara gösterir ve ne anlama geldiğini sorar.
Sanat etkinliği:
öğretmen çapı 20 cm olan karton daireler keser ve sınıfa birçok eski dergi getirir.daha sonra çocuklara trafik ışıklarını yapacaklarını söyler ve dergilerden uygun resimleri kesmelerini ister.çocukların kestikleri resimler kartonlara yapıştırılır, kartonlar tahta sopalara takılarak trafik ışıkları tamamlanır.
Drama etkinliği:
öğretmen çocukların yaya, araba ve yoldan geçen hayvanları canlandırmalarını ister.çocukların bazılarıda sanat etkinliğinde yapılan trafik işaretlerini eline alır ve trafik işareti olur.ayrıca trafik seslerinin bulunduğu bir kasette dramaya eklenebilir.
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları:
çocuklara içinde yanlış ve doğru davranışların olduğu bir trafik manzarası resmi dağıtılıp, yanlışları bulmaları istenir.
Müzik etkinliği:
Karşıya Geç
karşıya geçerken önce sola bak
sonra sağa bak
tekrar sola bak, sonra geç

sarı yanınca hemen hazırlan
kırmızı yanınca aman dikkat dur
yeşil yanınca yol bize açık

haydi yolun açık olsun
güle güle git hay hay
haydi yolun açık olsun
güle güle git

alıntı....[/B][/QUOTE]
 
Geri
Üst