U.N Ro-Ro'yu halka açma teklifi

Bilge Gökçen

Yeni Üye
Üye
U.N Ro-Ro'yu halka açma teklifi
U.N Ro-Ro'yu halka açma teklifi

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclis Başkanı Çetin Nuhoğlu, U.N Ro-Ro A.Ş'nin çoğunluk hisselerinin Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P'ye (KKR) satışına ilişkin, ortaklara, şirketin Borsaya açılmasını önerdiğini, Borsaya açıldığında yüzde 40'ının değerinin 1 milyar avronun üzerinde olacağını kaydetti.

Uluslararası Nakliyeciler Derneğinin (UND) Grand Cevahir Otel'de düzenlenen iftar yemeğinde konuşan Nuhoğlu, U.N Ro-Ro Yönetim Kurulu üyelerine ve tüm ortaklarına Çetin Nuhoğlu olarak bir mektup yazdığını ifade ederek, ''U.N Ro-Ro stratejik bir şirkettir, Türk nakliyecisinin vazgeçilmez bir sigortasıdır ve bizlerin, sektörün, kamunun destekleriyle bu hale gelmiştir'' dedi.

Mektubunda ortaklara, şirketin borsaya kote edilmesini önerdiğini ve bu durumda oluşacak rakamları sunduğunu söyleyen Nuhoğlu,''Ortaklara şunu teklif ettim; (U.N Ro-Ro'yu) Borsaya açın. Borsaya açıldığında bunun yüzde 40'ının değeri 1 milyar avronun üzerindedir'' diye konuştu.

Nuhoğlu, daha önce Borsaya açılmış bir lojistik şirketini de örnek göstererek, bunu sektörde kurumsallaşmayı getirdiği için memnuniyetle karşıladıklarını, o dönemde 160 milyon dolar şeklinde ortaya çıkan piyasa değerinin 14 katı taleple karşılaştığını, bugün ise şirketin piyasa değerinin, yıllık karının 36 katı olduğunu kaydetti.

Nuhoğlu, ''Zenginin malı, züğürdün çenesini yorar derler. Bu şirket, her nakliyecinin, ihracatçının, şirketin değerinin 1 milyar dolar olması için çoluğunun, çocuğunun rızkından kısarak, 'Bu, sektörün, benim geleceğimdir.' diyerek biriktirdikleridir. Bu çenemi yormuyor. Ancak bu birikimlerimizin üçüncü kişilere satılması konusu çenemi yorar'' diyerek, birikimleriyle elde ettikleri değere ilişkin sorunu, ortaklarını da mağdur etmeden çözmek istediklerini belirtti.

-''KARARLARDA DEĞİŞEN BİR ŞEY YOK''-
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Nuhoğlu, bu sektörü satmakta bu kadar acele edilmesini yadırgadığını, para ihtiyacı olan ya da sektörden çıkmak isteyen ortaklar için ihtiyaçlarını karşılayacak formülü sunduklarını aktardı.

Nuhoğlu, U.N Ro-Ro İşletmeleri A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Ulusoy'un, şirketin Hamdi Akın'a satılması önerisinin hatırlatılması üzerine, ''Buna da gerek yok. 150-200 milyon toplanabilir. Birileri ayrılmak istiyorsa U.N Ro-Ro onların hissesini satın alabilir. Ayrıca UND kim ne veriyorsa 1 milyon avro fazlası formülünü açıkladı. Bu formülle de almaya hazırız. Hamdi Akın'ın genel stratejisini, nasıl bir beklentisi olduğunu bilmiyorum'' şeklinde konuştu.

Taşımacılık sektörünün bu gemilere ihtiyaç duyduğuna dikkati çeken Nuhoğlu, şöyle devam etti:

''1993'te başladığımızda ben de kurucu ortaktım. O gün alınan kararları biliyoruz. O kararlarda bugün de değişen hiçbir şey yok. Bu, sektörün gemisidir. Sektöre hizmet etmektedir ve asıl gayesi de kara taşımacılığının önündeki engelleri aşmaktır. Yoksa bu kendi başına kar merkezli olmayacaktır. Bunlar yazılı kararlar olmasına rağmen değiştirilmiş. Bundan rahatsızız.'' U.N Ro-Ro'nun satışına karşı çıkmanın milliyetçilik olmadığını, ayrıca stratejik olarak bu şirketlerin alternatifi bulunmadığını vurgulayan Nuhoğlu, ''Bu şirket bugün ben burada çalışmıyorum dediği zaman, bunun sadece taşımacılık sektörüne değil, Türkiye ekonomisine de zararı çok büyük olur. Türk nakliyeciler bugün ihracatın yüzde 90'ını taşıyor. Bunu derhal tersine çevirebilecek bir akım başlar. Biz rekabet edemeyecek duruma geliriz'' dedi.

-''KKR GİBİ BÜYÜK BİR KURUM, BÖYLE TARTIŞMALI BİR SATIŞI İSTEMEZ''-
Nuhoğlu, Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) de Borsaya açılma fikrine sıcak baktığını, bugün gemilerin 2 gün çalışmaması durumunda ihracatçıların ciddi sorun yaşayacağı düşüncesiyle bunun garantisini alma ihtiyacı duyduklarını aktardı.

Çetin Nuhoğlu, ''Bu gemilerle Yunanistan'ın aşamadığı liman sorununun KKR üzerinden aşılabileceği'' iddialarının hatırlatılması üzerine, ''Bize ulaşmış böyle bir bilgi, belge ya da duyum yok. Ama senaryo şu olabilir; İleride bir yabancı fon bunu alır, ertesi gün Rum bayrağı çeker ve limana gelir. Türk nakliyecisi bu gemiye binmek ister, ülke kapalı olduğundan giremez, o zaman da doğal olarak kaos oluşur'' ifadelerini kullandı.

Yatırım fon şirketlerinin, teknolojisi eski, pazarı ulusal kalmış ya da işletme sermayesi yetersiz şirketleri satın alıp, bunları yeniden yapılandırdığını ve hisse değeri arttığında sattığını belirten Nuhoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Şimdi bu şirkette neyi yapacak, neyi yeniden yapılandıracak? Dünyanın en modern gemilerine, en güvenilir hattına ve büyük miktarda nakit paraya sahip. Biz neyi yapamadık da o bunları yapıp daha iyi hale getirerek satacak? Ben de diyorum ki, ne yapacağı ortada. 3-6 ay sonra halka açacak. O zaman yazık olmayacak mı bize?'' Nuhoğlu, sürecin sonucuna dair beklentisinin sorulması üzerine, ''Bence satılmayacak. KKR gibi büyük bir kurum, böyle tartışılan bir satışı istemez'' dedi.

-TİM BAŞKANI SATICI-
TİM Başkanı Oğuz Satıcı da U.N Ro-Ro meselesinin bir ''acayiplik'' haline geldiğini belirterek, taraflarla paylaşılmadan, oldu-bittiyle bir şeyler yapılmaya çalışıldığını, U.N Ro-Ro'yu yöneten profesyonellerin ''akıl tutulması'' içinde olduğunu öne sürdü.

Satıcı, herkesin bu konudaki tavrını kurumlardan bağımsız olarak ortaya koyması gerektiğini dile getirerek, ''Taraf olan, taraflığını Türk ihracatçısının menfaatlerinden yana kullanmayan nakliyecilerimizi de bir yana not ediyoruz. Eğer bu serbest piyasaysa, bizler tercihlerimizi yaparken, yanımızda, arkamızda kim durduysa ona göre tavrımızı koyacağız'' diye konuştu.

Kaynak
 
Geri
Üst