Uykusuzluk nedenleri ve tedavisi

Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
İyi bir uyku, düzenli egzersiz ve sağlıklı bir diyet kadar önemlidir.Uyanma saatlerinizde nasıl hissettiğiniz , genellikle ne kadar iyi uyuduğunuza bağlıdır.Sağlıklı uyku alışkanlıklarınız yaşam kalitenizde büyük değişiklik yaratabilir .


uykusuzluk-jpg.75732 Uykusuzluk nedenleri ve tedavisi Melekler Mekanı Forum





Geceleri iyi dinlenmenin yollarından biri, uykuya dalmak ve uyanmak için kesin bir çizelge oluşturmaktır. Yani uyumak için bir zaman dilimi seçin. Bu, vücudunuzun doğal döngüsüne girerek uykusuzluğa karşı savaşmanıza yardımcı olacaktır . Bu düzene alışmak bir iki haftanızı alabilir.Uykusuzluk yalnızca enerji düzeyinizi ve ruh halinizi değil aynı zamanda sağlık, çalışma performansınızı ve yaşam kalitesini de etkileyebilir.Uykusuzluk başta gelen sorun olabilir veya başka koşullarla ilişkili olabilir.Kronik uykusuzluk genellikle stres, yaşam olayları veya uykuyu bozan alışkanlıkların bir sonucudur.Kronik uykusuzluk, tıbbi durumlarla veya belirli ilaçların kullanımı ile ilişkili olabilir. Tıbbi durumun tedavisi uykunun iyileşmesine yardımcı olabilir, ancak tıbbi durum düzeldikten sonra uykusuzluk devam edebilir.


Araştırmalar, kötü uykunun hormonlarınıza, egzersiz performansınıza ve beyin fonksiyonunuza olumsuz etkileri olduğunu gösteriyor.Bugüne kadar yapılan araştırmaların çoğu ciddi uyku sorunlarıyla ilgilidir Sağlığınızı optimize etmek veya kilo vermek isterseniz, iyi bir uyku çekmeniz, yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. Uykunuza müdahale eden faktörlerin tümünü denetleyemeyebilirsiniz, ancak daha iyi uyumanızı sağlayacak alışkanlıklar edinebilirsiniz. Bu basit uyku ipuçlarıyla başlayın.

Komplikasyonlar

Uyku, sağlıklı bir diyet ve düzenli fiziksel aktivite kadar önemlidir. Uykusuzluk nedeni ne olursa olsun, uykusuzluk hem zihinsel hem de fiziksel olarak sizi etkileyebilir. Uykusuzluk problemi olan insanlar, iyi uyuyan insanlara kıyasla daha düşük yaşam kalitesine sahiptir.


Uyku takvimine uyun

Yatmak ve her gün aynı saatte uyanmak için hafta sonları, tatil günlerinde bile erken kalkın. Tutarlı olmak, vücudunuzun uyku-uyanma döngüsünü güçlendirir ve geceleri daha iyi uyku geliştirmeye yardımcı olur. Ek bilgi verelim ; Yaklaşık 15 dakika içinde uykuya dalmazsanız, kalkın ve rahatlatıcı bir şeyler yapın. Yorgun olduğunuzda uyuyun.Kendinizi uyumak için zorlamayın

Yalnızca, gün boyunca aşırı yorgun hissettiğinizde, kestirmeyi deneyin. Bunu yapmak, uyumaya devam etmenize izin verirken, şekerlemelere karşı bir bağımlılık geliştirmenizi önleyecektir. Bir şekerleme gerektiğinde, erken öğleden sonra yapmaya çalışın. Uykusuzluğunuzu önlemek için uykularınızı 30 dakika kadar sınırlayın.

Gece Belli Gıdalar ve İçeceklerden Kaçının:

Uyurken daha iyi dinlenmek için, yatmadan önce en az iki saat ağır yemek yemeyi bırakın. Mide ekşimesi kolaylaşırsa, akşam yemeği için baharatlı ve yağlı gıdalardan kaçının. Ayrıca, bu uyarıcıların uykuya dalmayı zorlaştırabileceğinden akşamları nikotin ve kafeinden kaçınmalısınız. Yatmadan önce alkollü içeceklerden uzak durun, bunlar uyku düzeninizi bozabilir. Yatmadan önce yemeniz veya içmeniz gerekiyorsa, doğal olarak süt , yumurta , avokado , muz , ton balığı ve yulaf gibi uykuyu teşvik edebilecek öğeleri deneyin .

Yatak odanızı uyumaya elverişli yapın :

Uyku için ideal bir oda oluşturun. Genellikle, bu serin, karanlık ve sessizlik demektir Daha iyi uyku elde etmek için harika bir yol, yatak odasını uyku için daha elverişli hale getirmek için mümkün olan her şeyi yapmaktır. Uyurken ışığa duyarlıysanız, camlarınızı örtmek için kalın perdeler asın veya bir göz bandajı kullanın. Doğru yatak ve yastık için alışveriş yapın ve termostatınızı sizin için en iyi sıcaklığa ayarlayın. Anahtar, kişisel uyku tercihlerinizle eşleşen mükemmel ortamı yaratmaktır.

Uyumadan önce gevşeyin :

Yatmadan önce sakinleştirici bir şey yapmak uzun bir günün ardından size uykuya dalmada yardımcı olabilir. Bir kitap okuma, bir fincan kafeinsiz çay içme( papatya , melisa, yeşil çay ) , dinlendirici bir müzik dinleme ve gece yatmadan önce sıcak bir banyo kaliteli uyku uyumanıza yardımcı olur.Rahatlatıcı faaliyetler uyanıklık ve uyuşukluk arasındaki geçişin kolaylaştırılmasıyla daha iyi uykuyu teşvik edebilir.

Düzenli egzersiz yapın :

Düzenli egzersiz yapmak, uyku programınıza sadık kalmanıza ve daha iyi uykuya dalmanıza yardımcı olabilir.Kuvvetli egzersiz en iyisidir, ancak hafif egzersiz bile hiç aktiviteden daha iyidir. Ek bir avantaj olarak, egzersiz, stresin azalmasına yardımcı olur ve rahatlamayı teşvik eder; bu da gece daha iyi uyumanıza yardımcı olabilir.Düzenli egzersiz yapanlar daha iyi uyur ve gün boyunca daha az uykulu hissederler. Düzenli egzersiz de uykusuzluğun ve uyku apnesinin belirtilerini iyileştirir ve uykunun derin, restoratif evrelerinde geçirdiğiniz süreyi artırır.Ne kadar çok egzersiz yaparsanız, uykudan o kadar güçlü yararlanırsınız.Egzersiz metabolizmanızı hızlandırır, vücut sıcaklığını yükseltir ve kortizol gibi hormonları uyarır

Uykusuzluğa neden olan şey nedir?

Uykusuzluğun ruh hali ve uyanıklık üzerinde önemli etkileri vardır. Aynı zamanda depresyonun klasik bir belirtisidir . Uykusuzluğa neden olan tetikleyici unsurlar her zaman açık değildir, ancak sıklıkla aşağıdakilerle ilişkilendirilmiştir:
Stres ve kaygı
Kötü bir uyku ortamı
Yaşam tarzı faktörler
Zihinsel sağlık koşulları
Fiziksel sağlık koşulları
Bazı ilaçlar

Uykusuzluk için Tedaviler

Doktorunuz öncelikle uyku bozukluklarına neden olabilecek kaygı gibi temel sağlık durumlarını belirlemeye ve bunları tedavi etmeye çalışacaktır.Reçeteli uyku ilaçları genellikle son çare olarak kabul edilir ve kısa veya uzun süreli kullanılabilir.

Uykusuzluk, uyku kalitesinin olmamasından uyku düzensizliğine kadar geniş bir yelpazede uyku bozuklukları içerir.Uykusuzluk her yaştaki insanı etkileyebilmesine rağmen yetişkin dişilerde erişkin erkeklerden daha yaygındır. Uyku bozukluğu okul ve iş performansını zayıflatmanın yanı sıra obezite , kaygı, depresyon, sinirlilik, konsantrasyon sorunları, hafıza sorunları, zayıf bağışıklık sistemi fonksiyonu ve reaksiyon süresinin azalmasına katkıda bulunabilir.Uykusuzlukla ayrıca kronik hastalık gelişme riski ile de ilişkilendirilmiştir.Uykusuzluğa fiziksel etkenlerin yanı sıra psikolojik faktörler de neden olabilir. Geçici uykusuzluk yakın zamanda yaşanmış bir olaya bağlı olabilirken, sıklıkla kronik uykusuzluğa neden olan bir altta yatan tıbbi durum vardır.

Bazı uykusuzluk türleri, altta yatan nedene bakıldığında veya aşınca çözülür. Genel olarak, uykusuzluk tedavisi nedeni belirlemeye odaklanmaktadır.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Uykusuzluk başta gelen sorun olabilir veya başka koşullarla ilişkili olabilir.Stres. İş, okul, sağlık, maliye veya aile konusundaki endişeler zihninizi geceleri aktif hale getirebilir ve uyku halini zorlaştırır. Stresli yaşam olayları veya travma , sevilen birinin ölümü veya hastalığı, boşanma veya iş kaybı da uykusuzluğa neden olabilir.Yani Uykusuzluk başta gelen sorun olabilir veya başka koşullarla ilişkili olabilir.Kronik uykusuzluk, tıbbi durumlarla veya belirli ilaçların kullanımı ile ilişkili olabilir. Tıbbi durumun tedavisi uykunun iyileşmesine yardımcı olabilir, ancak tıbbi durum düzeldikten sonra uykusuzluk devam edebilir.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Uykusuzluk, yeterli uykuya dalmakta veya kesintisiz uyku sorunlarında zorluk çekmektedir. Uykuya dalmakta güçlük çekebilir, çok erken uyanabilir veya gece boyunca periyodik olarak uyanabilirsiniz.Araştırmalar geceleyin , bilgisayar veya akıllı telefon ekranları gibi ışığa maruz kalmanın uykusuzluğa katkıda bulunabileceğini öne sürüyor. Yaşam tarzı değişiklikleri sıklıkla kısa süreli uykusuzluğa sahip kişilerin uykusunu iyileştirmeye yardımcı olur..Uykusuzluğun yönetimi için uyku zamanlamasını çevreleyen ortamdaki değişiklikler ve uykuyu teşvik eden alışkanlıklar genellikle en önemli yoldur.Uykuya dalmakta zorluk çekiyorsanız ,sürekli uyku probleminiz varsa mutlaka hekime görünün.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Uykusuzluk, kalitesiz veya uyku miktarıyla karakterize bir uyku bozukluğudur. Gündüz aktiviteleri yapma becerisinin azalması uykusuzluğun belirleyici semptomudur. Tedavi tıbbi ve tıbbi olmayan tedavileri içerir. Uykusuzluk, uyumak için yeterli zaman ve fırsat olmasına rağmen uykuya dalmak ve / veya uyku halini zorlaştıran bir uyku bozukluğudur. Uykusuzluk çok yaygındır. Çocuklar da dahil olmak üzere her yaştan insanı etkiliyor, ancak yetişkinlerde ve yaşlılarda daha sık görülüyor. Uyku probleminiz varsa altta yatan nedeni belirlemek için mutlaka bir doktora görünün. Uykusuzluk probleminin altta yatan nedeni belirlendikten sonra ilaç tedavisi ve bir takım yaşam değişiklikleri probleminizi çözmeye yardımcı olabilir.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Uykusuzluk, dünya çapında milyonlarca insanı etkileyen, oldukça yaygın bir uyku bozukluğudur.Uykusuzluk, uyku kalitesinin olmamasından uyku düzensizliğine kadar geniş bir yelpazede uyku bozuklukları içerir.Uykusuzluk her yaştaki insanı etkileyebilmesine rağmen yetişkin dişilerde erişkin erkeklerden daha yaygındır.Uykusuzluk, bireylerin uyku gereksinimlerini ve uygulamalarını çok fazla değiştikleri için belirli bir uyku saati ile tanımlanmaz. Uykusuzluk genellikle sorunun süresine göre sınıflandırılır.Uykusuzluk genellikle düşük sosyo-ekonomik (gelir) gruplardaki kişilerde, kronik alkolikler, travma sonrası stres bozukluğu veya semptomları olan hastalarda ve zihinsel sağlık hastalarında daha sık görülür.Uykusuzluk bir semptomdur, bağımsız bir teşhis veya hastalık değildir.
 
Uzman SühaN

Uzman SühaN

Administrator
Yönetici
Bir çok insan uykusuzluk problemi yaşıyor. Uykusuzluk kişinin yaşamını büyük ölçüde olumsuz olarak etkileyebiliyor. İki çeşit uykusuzluk vardır : Birincil uykusuzluk ve ikincil uykusuzluk.Birincil uykusuzluk, bir kişinin başka bir sağlık durumu veya problemi ile doğrudan ilişkili olmayan uyku problemleri olduğu anlamına gelir .İkincil uykusuzluk, bir kişinin sağlık durumu ( astım , depresyon , artrit , kanser veya mide ekşimesi gibi) gibi sağlık probleminden dolayı uyku problemi olduğu anlamına gelir.Önemli yaşam stresi (iş kaybı veya değişim, sevilen birinin ölümü, boşanma, taşınma) hastalıklar, duygusal ve fiizksel rahatsızlıklar, bazı ilaçlar , vardiya değişimleri uykusuzluğa neden olabiliyor. Kronik uykusuzluk genelde kronik stresin depresyonun sonucudur. Gün boyunca uykulu olma,yorgunluk,gerginlik,sinirlilik,konsantrasyon ve hafıza ile ilgili sorunlar uykusuzluğun sonucudur.Uykusuzluğa neden olabilecek bir çok tıbbi durum vardır. Altta yatan neden mutlaka teşhis ve tedavi edilmelidir. Aksi durumda hem sağlığınız hem yaşamınız olumsuz yönde etkilenebilir. Uzun süredir uykusuzluk problemi yaşıyorsanız mutlaka bir hekime görünmenizde fayda varır..
 

Üst