Ağız ve diş sağlığı için D vitaminin önemi

Ağız ve diş sağlığı için D vitaminin önemi
Bir çok insan Kalsiyum'un güçlü kemikler ve dişler oluşturmaya yardımcı olduğunu bilir. Bununla birlikte, muhtemelen D Vitamini'nin Kalsiyum ve diş sağlığınızla ilişkisini bilmeyenlerde vardır. . Peki, D vitamini vücut için ne yapar? D vitamini vücudumuzun optimal kemik ve diş gelişimi için ihtiyacımız olan kalsiyumu emmesine yardımcı olur. Çocukluk çağında yeterli D vitamini olmaz ise , kemik deformiteleri gelişebilir. Yetişkin yaşantımızda yeteri kadar D vitamini almazsak, kemik yoğunluğunun azalmasına, osteoporozun ve artmış kemik kırığı riskine yol açabilir.D vitamini, diş ve genel sağlığınız için kritik öneme sahiptir.D vitamininin vücutta birden fazla role sahiptir. Bağışıklık sistemini destekler, insülini düzenleyerek diyabeti yönetmeye yardımcı olur, kemik ve diş sağlığını korur, akciğer fonksiyonunu ve kardiyovasküler sağlığı destekler. En son yapılan araştırmalar Vitamin D'nin multipl skleroz da dahil olmak üzere çeşitli sağlık durumlarını önlemede yardımcı olduğunu göstermektedir. Ayrıca kadınlarda meme kanseri riskini de azaltabilir.




diş sağlığı.Jpeg






vitamini ve kalsiyum takviyeleri vücudumuzdaki hemen her sistemin sağlığı için hayati öneme sahiptir. D vitamini vücudun kalsiyum ve fosfor dengesini düzenler ve emilimi artırabilir. D vitamini ayrıca periodontal (diş eti) hastalığı ile ilişkili olan diş etlerinin inflamasyonunu azaltmaya da yardımcı olabilir . Düşük D vitamini düzeylerine sahip olma eğilimi yaşla birlikte artmaktadır. D vitamini düzeylerinin düşük olması, kötü bir sağlığın kısır döngüsünü başlatır: Genel sağlığınızı etkileyen dişleri kaybetmeye başlarsınız. Kayıp dişler beslenirken yemeyi zorlaştırır. Bazı uzmanlar, kalsiyum ve D vitamini eksikliklerinin periodontal hastalık için risk oluşturduğunu ileri sürmektedir . Diş etlerinin iltihabı, periodontal hastalığın bir semptomudur. Yaşlı erişkinlerde diş kaybının önde gelen nedenleri periodontal (diş eti) hastalığı ve diş çürümesidir.


D vitamini açısından zengin gıdaların tüketimini artırarak, ağız sağlığınızı iyi duruma getirin:

Süt
Peynir
Kalsiyum takviyeli meyve suyu
Yumurtalar
sardalye
Tuna balığı


D vitamini eksikliği belirtileri nelerdir?


D vitamini bağışıklık sistemi sağlığınızın böylesine ayrılmaz bir parçası olduğundan, düşük D vitamini düzeylerinin ilk belirtilerinden bazıları genel olarak rahatsızlık verir :
Düşük D vitamininin en yaygın 10 belirtisi şunlardır:


Kolayca veya sık sık hastalanmak
yorgunluk
Kronik ağrı (genellikle kemiklerinizde)
Depresyon
Gut sorunları
İyileşmeyen yaralar
terleme
Kolayca kırılan kemikler
Saç kaybı
zayıflık

Bazı insanların D vitamini eksikliğine sahip olma riskinin diğerlerine göre daha yüksek olduğunu unutmayın.Vitamin D ve periodontal hastalık ile ayrılmaz bir şekilde bağlantılı hale gelmektedir. Diş etlerinde kızarıklık, kanama ve iltihaplanmalara (diş eti iltihabına) neden olur ve tedavi edilmediği takdirde diş kaybına yol açabilir.Diş çürüğü ve diş eti kanaması, dişlerinizin en yaygın iki ölçüsüdür. Her ikisi de kronik hastalıklardır. Diş çürüğü çocuklarda en sık görülen kronik durumdur ve diş eti kanaması dişeti hastalığının ilk belirtisidir.D vitamini diş sağlığını destekleyen ve diş çürümelerini ve diş eti hastalıklarını önlemeye yardımcı olan önemli bir rol oynar.D vitamini eksikliği olan çocukların diş çürümesi riskinin daha yüksek olduğu gösterilmiştir.


D vitamini seviyenizi yükseltmek için basit yaşam tarzı ve diyet değişiklikleri vardır:

Yaşam Tarzı: Günde 30 dakika doğal güneş ışığı alın.

Yüz ve vücudunuzu açık tutmayı unutmayın, aksi takdirde vücudunuz D Vitamini dönüştürmez.
Sindirim, bağışıklık veya karaciğer sorunları varsa, D vitamini dönüşümünü etkileyecek
Diyet : D vitamini açısından zengin besinler tüketin.
Yağlı balık
Organ etleri
Yumurtalar
Tereyağı, yoğurt, peynir



Önemli Mineraller



Kalsiyum - kemik yapınızı oluşturur, çene kemiğinizin ve dişlerinizin güçlü kalmasını sağlar. İyi kalsiyum kaynakları arasında brokoli, süt ürünleri ve somon bulunur.

Fosfor - bu mineral ayrıca güçlü dişler oluşturmaya yardımcı olur. İyi bir fosfor kaynağı deniz ürünleri, balık, mercimek, peynir ve kabak çekirdeğini içerir.

Potasyum - magnezyumla birlikte çalışan bu mineral, kemiklerinizin mineral yoğunluğunu korumaya yardımcı olur. Potasyumun en iyi kaynaklarından biri muzdur, ancak patates, domates, avokado ve kuru erikte de bulunur.


Bu vitaminleri ve mineralleri diyetinize dahil etmek, ağız sağlığının önemli bir parçasıdır. Bu vitaminleri ve mineralleri içeren yiyecekleri tüketmek sadece diş etlerinizi ve dişlerinizi güçlendirmeye yardımcı olmaz, aynı zamanda iltihabı azaltırken vücudunuzu ve bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olur. Gıda yoluyla doğru besinleri tüketmek yaşam boyu ağız sağlığına katkıda bulunur.Kalsiyumun vücudumuzdaki % 99'u kemiklerimizde ve dişlerimizde depolanarak yapısal destek sağlar. Düşük kalsiyum alımı, diş eti hastalığına ve diş çürümesine katkıda bulunabilir.Demir eksikliği anemisi en sık görülen besin eksikliğidir . Diş eti iltihabına neden olabilir.Demir düşük olduğunda ağız içinde yaralar da gelişebilir.Sığır eti, tavuk, fasulye, patates ve ıspanakta demir bulabilirsiniz. C Vitamini sadece bağışıklık sisteminiz için değil , diş sağlığı içinde gereklidir. C vitamini de demir emilimini artırmaya yardımcı olur. Narenciye, brokoli, çilek ve domates C vitamini içerir.


Vitamin D, vücudun hücrelerinin normal gelişim için kullandığı en önemli vitaminlerden biridir . Vücudun hemen hemen her hücresinin D vitamini için bir reseptörü vardır.

Vücuttaki D vitamini seviyeleri iki şekilde korunabilir:

Vücut kendisi, D vitamini kolesterol kaynaklarından yapabilir. Bunu yapmak için güneş ışığına ihtiyaç duyar.
D vitamini yağlı balıklar gibi belirli yiyeceklerde bulunabilir. (Ancak, bir kişinin vücudunun sadece gıdadan ihtiyacı olan tüm D vitamini kazanması nadirdir.)

D vitamininin en önemli fonksiyonlarından bazıları şunlardır:

Normal kalsiyum ve fosfat seviyelerinin korunması
Kalsiyum emiliminin teşvik edilmesi (sağlıklı kemikler ve dişler için gerekli)
Hücrelerin ve kemiklerin büyümesi
Enflamasyonun azaltılması, örneğin enfeksiyon veya yaralanmadan kaynaklanabilir
Bir insanda D vitamini eksikliği varsa, vücudun hücreleri büyüme ve rejenerasyon gibi süreçleri yürütmede daha az etkili olur .

D vitamini eksikliği tanısı konan kişiler, durumun neden olabileceği sağlık sorunlarının giderilmesi için tedaviye en kısa zamanda başlamalıdır. D vitamini eksikliği tedavisi, normal olarak, hücrelerinin sağlıklı bir şekilde çalışması için ihtiyaç duydukları vitamin D miktarını aldıklarından emin olmak için bir kişinin besin alımını desteklemeyi içerir .D vitamini takviyesinin doğru seyri, bireyin yaşı, tıbbi geçmişi ve herhangi bir sağlık durumuyla ilgili olarak kararlaştırılacaktır.

D vitamini eksikliğini tedavi etmek için ek yöntemler şunları içerebilir:

Sıvı, kapsül veya tablet şeklinde oral vitamin D3
Oral kalsiyum ve D vitamini takviyeleri (genellikle tablet şeklinde)
Kas içi D vitamini replasman tedavisi (enjeksiyonlar)



Düşük D vitamini düzeyi olan kişilerin kalp krizi, kalp yetmezliği, inme, şeker hastalığı ya da yaşamın ilerleyen dönemlerinde yüksek tansiyon riski taşıdığını ortaya koymuştur . Gebe kadınlarda, düşük D vitamini seviyeleri preeklampsi, gestasyonel diyabet ve istenmeyen gebelik sonuçlarına bağlıdır. Yaşınız veya yaşam evreniniz ne olursa olsun, yeterli D vitamini seviyelerine sahip olmak önemlidir.Vücudun yeterli D vitamini içermemesi durumunda, bu çeşitli sağlık komplikasyonlarına neden olabilir. D vitamini eksikliğinden kaynaklanan problemler arasında yorgunluk, depresif duygudurum ve kemik ve kas ağrısı yer alır.D vitamini, sağlıklı kemiklerin korunmasında özellikle etkilidir. Bu nedenle, yetişkinlerde osteoporoz ve çocuklarda raşitizm gibi iskelet bozukluklarının gelişimi veya kötüleşmesi, sıklıkla D vitamini eksikliğine bağlıdır.D vitamini eksikliği, kişinin beslenmesinden yeterli miktarda D vitamini elde edememesinden kaynaklanabilir ve bu da genel olarak vücutta yetersiz seviyelere yol açar. D vitamini eksikliğinden şüphe edilirse, tanıyı doğrulamak için bir doktora başvurmak önemlidir, böylece tedaviye mümkün olan en kısa sürede başlanabilir ve eksiklik sonucu ortaya çıkan sorunları giderebilir.



Gebelikte ve bebeklikte D vitamini eksikliğinin komplikasyonları


D vitamini eksikliği, gebe ve hamilelik ve yenidoğan sağlığı ile ilgili olası komplikasyonların bir dizi ile bağlantılıdır. D vitamini eksikliği yaşayan hamile bir kişi için ortaya çıkabilecek durumlar şunlardır:

Gestasyonel diyabet ve daha az etkili glukoz metabolizması
Bakteriyel vajinit
preeklampsi
Erken doğum
Sezaryen doğumuna ihtiyaç duyma olasılığının artması


D vitamini ağız sağlığınız için en önemli vitaminlerden biridir. Kalsiyum emilimini destekleyen vitamindir. D vitamini ve kalsiyum dişlerinizi güçlendirmek için birlikte çalışarak diş çürümesi riskinizi azaltır.D vitamini, somon, yumurta sarısı ve süt ve portakal suyu gibi takviyeli gıdalar gibi yağlı balıklarda bulabilirsiniz. D vitamini güneş ışığı vitaminidir. Bunu elde etmenin baskın yolu doğal güneş ışığına maruz kalmaktır.Kalsiyumun vücut tarafından uygun bir şekilde emilmesi için, D Vitamini almanız gerekir. Bu yüzden, genel sağlığımız söz konusu olduğunda, bir besini diğerinden izole edemeyiz. Kalsiyum kemik sağlığı ve yapısı için güç sağlar. D vitamini olmadan, bu etkili olmaz. Dişlerinizi çenenizde sabit tutmak için uygun kemik sağlığı gereklidir. Kötü yapıda, çeneniz dişleri yerinde tutamaz.Mükemmel ağız sağlığı, diş etleriniz ve dişlerinize düzenli fırçalama ve diş ipi ile bakım yaparak başlar. Ayrıca diş sağlığınız için D vitamini gereklidir. D vitamini eksikliği diş ve diş eti problemlerine yol açar. Genel sağlığınızı ve diş sağlığınızı korumak için D vitamini içeren besinler tüketin .
 
Üst